Форум «Елеватор 2020». Підсумки

Форум «Елеватор 2020». Підсумки

24 січня у Києві відбувся II Аграрний форум «Елеватор-2020»

24 січня у місті Києві відбулась наймасштабніша подія зернового ринку, яку організувала Група компаній «ПроАгро» — II Аграрний форум «Елеватор-2020», у якому взяли участь близько 500 учасників, 45 спікерів. Співорганізатором Форуму «Елеватор-2020» виступила Українська зернова асоціація, головний медіа партнер та організатор премії «Елеватор року» AgroPortal.ua.  Генеральним партнером Форуму стала компанія «Варіант Агро Буд», офіційними партнерами виступили «Хорольський механічний завод» та компанія Convex International. Спеціальним партнером заходу стала компанія Sew Eurodrive, генеральний інформаційний партнер Форуму сайт Elevatorist.com, ексклюзивний медіа партнер журнал Landlord.

На виставці було представлено стенди із обладнанням та ефективними рішеннями для агробізнесу від таких компаній: ЛБЮ-ТЕХ, Sojam Ukraine, СОФТІНФОРМ, Фірма КОДА, ЮФ GOLAW, SEW Eurodrive, ERKAYA, IMPERATYV, RITTER CHEMIE LLC, ПЕНТА ГРУП, IT GRAND, Завод ФАДЕЕВ АГРО, ВАРІАНТ АГРО БУД, ЗЕРНОВА СТОЛИЦЯ, CONVEX INTERNATIONAL GMBH, DRONE.UA, Хорольський механічний завод, UNI-LAMAN GROUP/ VIBO-TRANS LLC, ЛУБНИМАШ, АНАЛІТ СИСТЕМС Україна, ТРАНС МОНІТОРІНГ Україна, РАСК. ІН-АГРО.

В ході роботи Форуму паралельно працювали кілька панелей. Під час заключної частини Форуму було оголошено підсумки голосування, та проведено церемонію нагородження конкурсу «Елеватор 2019».

Учасники форуму обговорили поточні завдання елеваторної галузі, а також позначили перспективи її розвитку на найближчі 5 років. Серед цілей галузі назвали збільшення елеваторних потужностей одночасного зберігання.

«Сьогодні українські елеватори мають загальний об’єм одночасного зберігання трохи більше 50 млн т. Але аграрії постійно збільшують виробництво зерна в Україні. Через рік-два ця цифра сягне 100 млн т, а взагалі наш потенціал — 130-140 млн т. Тому у найближчі 10-15 років нам потрібно буде добудувати елеваторів на 30 млн т одночасного зберігання. Щодо портових терміналів, то тут доведеться додати десь 5 млн т одночасного зберігання. Попереду багато справ»,— наголосив на форумі почесний президент «Української Аграрної Конфедерації» Леонід Козаченко.

Про наміри розширяти елеваторні потужності говорили також інші спікери форуму. Зокрема, виконавчий директор «Астарта-Київ» Валерій Соколенко, розповів, що у 2019 році потужності зберігання компанії досягли 550 тисяч тонн зерна. Але у планах «Астарта-Київ» - розширювати потужності в Чернігівській і в Полтавській областях.

Оксана Васильченко, директор ТОВ «Агротермінал Констракш» (Укрлендфармінг), наголосила, що основною вимогою до високотехнологічного елеватору є повна автоматизація всіх робочих процесів.

Про плани збільшувати «Ніжинський елеватор» розповів ще один спікер форума — комерційний директор GRAIN ALLIANCE Таїр Мусаєв. Компанія планує наростити об’єми цього комплекса ще на 24 тисячі тонн. Окрім цьго на елеваторі встановлять твердотопливний теплогенератор на 12 мВт та сушку на 1600т на добу при знятті 10% за температури зовнішнього середовища +10С. 

У своєму докладі Таїр Мусаєв поділився досвідом роботи зерносушарок компанії на твердому паливі. Зараз на цьому паливі працюють кілька зерносушарок на двох елеваторах. За словами керівника, компанія відчула суттєву економію, завдяки використанню альтернативного палива.

На Форумі також висвітили дуже актуальну для елеваторної галузі тему зернової логістики. Заступник міністра розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України Тарас Висоцький зазначив, учасники зернового ринку повинні перейти до середньострокового планування експорту зерна протягом року, щоб перевозки зерна залізницею були рівномірні.

 «Постійно відчувається історично сформований перекос у структурі та логістиці поставок зерна. І зараз ми знову маємо таку ситуацію. У 2019/2020 МР на експорт очікується 53-55 млн т зерна, а за перші півроку вже експортовано 35 млн т. Тобто велике навантаження йде на перше півріччя. Воно відчувається і в логістиці, і в усьому»,— звернув увагу Тарас Висоцький.

Заступник міністра вважає, що рівномірне планування зернових поставок протягом маркетингового року економічно виправдано для аграріїв, елеваторів і для всієї транспортної інфраструктури.

Про це говорили також на панелі, яка була присвячена зерновій логістиці. Президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов зазначив, що в Україні 95% экспорту зерна йде виключно через морські порти. І 70% цього зерна транспортується в порт саме через залізницю. Тому на неї досить велике навантаження. Для порівняння він навів приклад Франції, де тільки 10% зерна на експорт везуть залізницею.

«Але є і внутрішні переміщення зерна. Ми будуємо все більше і більше маслопереробних комплексів. Збільшуємо їх продуктивність. Тому залізнична інфраструктура — це дуже важлива частина зернового логістичного ланцюжка»,— підкреслив Микола Горбачьов.

Незважаючи на всі складнощі та критику з боку зерновиків, у 2019 році «Укрзалізниця» перевезла рекордну кількість зернових. Про це говорив директор з розвитку бізнесу компанії Андрій Рязанцев.

«В 2018-2019 роках маємо + 18% перевезень, + 26% на експорт. Це говорить про те, що спільними зусиллями (УЗ і інші учасників ринку) вдалося знайти ключ до продуктивного нарощування обсягів перевезень. У минулому році ми з вами спільно отримали рекордний показник перевезень в кількості майже 41 млн тонн, і щомісячні перевезення (з часів незалежності України) — до 4 млн на місяць. І на сьогоднішній день це не межа»,— таку статистику навів Андрій Рязанцев.

За його словами, збільшення вантажоперевозок стало можливе завдяки дерегуляції вагонної складової і маршрутизації. Також він відмітив позитивний вплив графікових відправок.

«З'явився значний сегмент графікових перевезень. Ця нова модель базується на маршрутних елеваторах і станціях. І саме ці маршрутні відправки стали ключем для зростання майже на 20% загального обсягу перевезень. Ви бачите, що вже майже 36% зерна перевозиться маршрутами.  На кінець 2019 року 192 станції одержали такий статус. Саме вони забезпечують більшість обсягів навантаження і перевезень зернової продукції», — підкреслив Андрій Рязанцев.

Але не «Укрзалізницею» единою потрібно перевозити зернові в порти. Щоб зняти частково навантаження з «Укрзалізниці», потрібно інвестувати в річкові перевезення. Це допоможе виключити проблеми з логістикою з життя аграріїв. Про це повідомив заступник генерального директора з логістики ТОВ СП «НІБУЛОН» Сергій Калкутін.

«Ресурс Дніпра в масштабах країни — унікальний. Було б нерозумно його не використовувати. Інвестиції, спрямовані на розвиток річкових перевезень, дуже важливі. Вони дозволять аграріям не відчувати в майбутньому проблем пов'язаних з логістикою», — зазначив Сергій Калкутін.

 В конференції взяли участь також виробники елеваторного обладнання — це були,  представники як вітчизняних, так і закордонних компаній. Вони розповіли про свої інновації, та представили стенди на виставці, що працювала в окремому залі.

Голова правління Хорольського механічного заводу Михайло Міщенко розповів учасникам Форуму про високу відповідальність виробника перед споживачами. Наголосивши, що завод впродовж багатьох років виготовляє надійне обладнання та постійно розширює асортимент наданих послуг, вдосконалює технології. Завод постачає обладнання та продукцію до багатьох країн світу.

Директор компанії Варіант Агро Буд Олексій Грушко, закликав учасників Форум звертати увагу на українського виробника обладнання, адже українські виробники обладнання можуть все, зокрема збільшувати потужності переробки, зберігання. Заводу компанії Варіант Агро Буд за 6 років завдяки довірі споживачів вдалось збільшити потужності виробництва в 10 разів.

Комерційний директор ГК Зернова Столиця Віталій Галич розповів про існуючу конкуренцію на елеваторному ринку, на зернових терміналах, та саме про те, в чому вона полягає.

Михайло Стариков, головний інженер компанії GSI розповів про те, як компанія рухається вперед та розробляє нові технології, зокрема про те, що вже у 2020 році перші замовники отримають високі силоси із вдосконаленими зерновими драбинами, для забезпечення завантаження високих силосів без ушкодження зерна, наприклад в портах.

Про комплексні технологічні рішення при будівництві елеватора від компанії TORNUM, розповів генеральний директор компанії Олександр Холод.

Заступник генерального директора з розвитку компанії KMZ Борис Рибачук розповів учасникам Форуму про MUST HAVE  українського елеватору в найближчому майбутньому.

Про інноваційний підхід до створення об’єктів зі зберігання та переробки зерна розповів технічний директор компанії CONVEX Максим Горустович. Компанія CONVEX на виставці представила чудовий макет елеваторного комплексу.

Директор компанії Аналіт Системс Україна Ігор Тучков продемонстрував учасникам Форуму можливість застосування систем автоматичного обліку з 2D i 3D лазерним скануванням для моніторингу запасів в зерносховищах в режимі реального часу, а головний фахівець компанії Андрій Хрящевський продемонстрував високоточні експрес-аналізатори зерна в практиці лабораторій елеваторів.

Комерційний директор компанії Призма Енерджі Груп Михайло Сиротенко розповів учасникам Форуму про Автоматизовану систему керування агропідприємством Prisma Agrosmart Control (PASC), а Сергій Мельниченко керівник проектного відділу продемонстрував можливості Системи САКРУТ (Система автоматизованого керування рухом транспорту елеватора).

Про організацію ефективної системи контролю та зниження зловживання і шахрайства на елеваторі розповіла Олена Ярмош, аналітик компанії РАСК.ІН-Агро.

Директор компанії AGROWARM INNOVATIONS Володимир Кучерявий розповів учасникам Форуму про надійні та ефективні теплогенератори для зерносушарок на твердому паливі, які виробляє компанія.

На Форумі учасники також мали можливість познайомитись із високоточними ваговими комлексами з великою пропускною здатністю від компанії Ваговимірювальні системи, яку представив та розповів про надійність та переваги директор з розвитку компанії Дмитро Базаров.

Під час Форуму було представлено не лише обладнання для будівництва та надійної роботи елеваторів, а також приділено велику увагу якості та безпеці та елеваторі. Про оптимальні рішення перевірки якості зерна розповіла Себіля Фезазієва, регіональний менеджер з продажу в країнах СНД компанії ERKAYA, зокрема на стенді виставки було представлено надсучасні можливості обладнання компанії.

 Михайло Косюхно, директор компанії Sojam Ukraine, розповів та продемонстрував, які рішення пропонує компанія для боротьби із шкідниками зернових запасів.

Про сертифікацію відповідно до вимог систем менеджменту харчової та кормової безпеки розповів Олександр Смирнов, керівник сертифікаційного напрямку МНС Груп.

 Технічний директор компанії «Інновіннпром» Юрій Скидан представив ефективне рішення для елеваторів з автоматичного відбору проб зернових культур.

Начальник науково-дослідного центру компанії ОЛИС Микола Музика, розповів учаснокам про очищення зернових культур в умовах елеватора.

Не можна не відмітити чудову роботу модераторів Форуму, ними стали: Микола Горбачьов президент Української зернової асоціації, Валерій Яковенко співзасновник компанії Drone.UA, Інна Воробйова головний редактор сайту Elevatorist.com та Ірина Кравець керуючий партнер компанії CleverAgri.

Закінчився Форум оголошенням підсумків конкурсу «Елеватор 2019». Це перший такий конкурс в Україні. У лонг-лист рейтингу увійшли україніські елеватори, за показниками по ефективності, перевалці і впровадженню інноваційних рішень. Разом з тим, в рейтинг були включені компанії, що забезпечують ринок елеваторним обладнанням, та кращі керівники елеваторів.

Переможці «Елеватор року 2019» визначалися на основі оцінок експертної ради та за допомогою онлайн-голосування на сайті AgroPortal.ua.

В номінації «Елеваторне обладнання 2019» переміг «Завод елеваторного обладнання», який входить до ГК «Зернова столиця».

В номінації «Ефективний елеватор 2019» першу сходинку зайняв «Жашківський елеватор», ГК «Суффле Агро Україна», який розташований в Черкаській області і має потужність зберігання 100 тис т. Нагороду елеватору вручав директор VARIANT AGRO BUILD Олексій Грушко. Він зазначив, що компанія VARIANT AGRO BUILD подвійно рада за Жашківський елеватор, оскільки там встановлено їх обладнання.

У номінації «Інноваційний елеватор 2019» переможцем став елеватор Вапнярка, що належить ГК «Епіцентр К». Директор зерносховища Сергій Нижник підкреслив, що елеватор дуже енергоефективний. При сушінні кукурудзи витрата природного газу на 1 тоновідсоток становить менше 1,1 м³, витрата електроенергії на сушку кукурудзи — 0,6 кВт/тоновідсоток.

Перше місце у номінації «Керівник елеватора 2019» здобув Роман Андрейків, ТОВ «Агродар-Бар». Він відзначив, що його перемога — це успіх усієї команди елеватора, а це 58 працівників. Маючи обсяг одночасного зберігання 50 тисяч тонн, елеватор в найближчий час закриває сьомий оберт і йде на восьмий.

І «Елеватором 2019» став «Білопільський елеватор», АФ «Вікторія» LNZ Group. Елеватор порівняно «молодий». Першу чергу здали у 2018 році, другу у 2019 році. Він має потужність з одночасного зберігання — 77 тис т.

 

 

Читайте также