Замовник прагне до оптимального балансу між якістю та вартістю проєктних та будівельних робіт. Але варто враховувати, що він залежить від багатьох чинників, і зокрема від професійності компанії, що займається будівництвом, проєктуванням, дизайном, ремонтом.
Ми поспілкувалися з засновником та керівником проектно-будівельної компанії Civilly, який розповів нам ключові умови вибору компаній, які займаються проектуванням, будівництвом та комплектацією готелів, апартаментів та інших комерційних обєктів.
Керівник та засновник компанії Civilly Олег Челпан та співзасновник компанії
Умова 1. Без непередбачуваних витрат. Цей чинник може бути витриманий, якщо компанія дає офіційну гарантію, що вартість робіт відповідно до кошторису залишиться незмінною до завершення проєкту.
Умова 2. Прозорий розрахунок. Не варто довіряти проєкт компанії, що зробила найдешевший розрахунок, адже вона могла не повідомивши замінити обладнання, щоб зменшити ціну проєкту. Чесний спеціаліст намагатиметься проаналізувати проєктну документацію, знайти глобальні недоліки рішень, варіанти оптимізації й обговорити ці деталі з замовником. Наприклад, якщо це кошторис із кондиціювання, компанія має попередити замовника, що може запропонувати рішення дешевше, але функціональна частина обладнання залишиться такою ж.
Умова 3. Вибір не за ціною робіт. Наприклад, під час вибору проєктантів найдешевшими зазвичай є послуги фахівців із негнучким, а іноді й застарілим підходом. До того ж такі компанії будуть неухильно дотримуватися норм, і не бачитимуть інших можливостей. А от проєктанти з гнучким підходом зможуть запропонувати, наприклад, перепрофілювання приміщень, передбачених проєктом, аби він відповідав як нормам сертифікації, так і потребам замовника.
Команда Civilly обговорює проектні рішення
Умова 4. Широкий вибір послуг. Для створення якісного проєкту знань і досвіду одного архітектора-дизайнера недостатньо – над ним має працювати команда фахівців, бажано в структурі однієї компанії. Дуже важливо, щоб роботи на обєкті виконувала згуртована команда професіоналів, які роблять одну справу й успішно взаємодіють один з одним, адже тільки так можна прийти до бажаного результату.
Умова 5. Володіння новими технологіями. Професійна компанія із задоволенням надасть Вам послуги з використанням новітніх технологій ринку. Ба більше, вона сама пропонуватиме Вам актуальні рішення, що дадуть змогу покращити проєкт і заощадити.
Умова 6. Досвід компанії. Безумовно, вирішальним чинником при виборі проєктувальної та будівельної організації є досвід реалізації подібних проєктів. Адже саме успішно реалізовані кейси зможуть якнайкраще розповісти про компанію.
Дуже важливо обрати дійсно кваліфікованого фахівця, адже деякі компанії все ще допускають грубі помилки під час проєктування та реалізації об’єктів нерухомості. Компанія Civilly, яка реалізувала понад 425 проєктів житла, готелів, магазинів і ресторанів, на своєму досвіді ділиться проблемами та їх вирішенням у готельних об’єктах.
Lawn Palace (м. Чорноморськ, Одеська область)
Вхідна зона готелю Lawn Palace
Номер у цьому готелі виглядає привабливо, проте ціна меблів була мінімальною. Так, їх було зроблено з ДСП, а не з фарбованих МДФ-панелей, як радять деякі спеціалісти, оскільки останні можуть дряпатися, що невигідно для таких просторів. Запропоновані Civilly меблі, окрім того, що дешевші, ще й більш довговічні (антивандальні). Водночас самі конструкції вже конкретних предметів розроблені з досвідом попередніх обєктів, врахована їхня ергономіка. Наприклад, ніжки столів зроблені так, щоб було зручно пилососити біля них.
Також при проєктуванні меблів у Civilly рекомендують, щоб зовнішні ніжки предметів не виступали за площину самого виробу з тієї причини, щоб люди не вдарялися об них. Так, у своїй практиці, якщо компанія навіть і використовує МДФ-панелі, то кути передбачає антивандальні. Тож, окрім економічної вигідності для замовника правильно обрані меблі можуть вплинути й на враження гостя від номера.
У цьому проєкті фахівці Civilly також зіткнулися з тим, що загальнобудівельні роботи проводила інша компанія, що залишила по собі криві стіни й інші прорахунки. Тому, після того, як спеціалісти увійшли в проєкт, вони запротоколювали всі дефекти в кожному номері та розрахували вартість їхнього усунення. Пізніше, спільно з замовниками, було прийнято рішення виправити лише певну частину недоліків.
А от брак проєктної документації компанія Civilly вирішила тим, що надала комерційну пропозицію для створення дизайн-проєктів для тих зон, де їх не було. Адже попередні підрядники вибрали тільки найважливіші на їхню думку зони, й розробили рішення тільки там, що врешті-решт призвело до безлічі питань і перероблень.
Компанія рекомендує замовникам створювати окремі креслення для всіх приміщень, адже в протилежних випадках вони матеріально втрачають, оскільки йдуть витрати на перероблення, а також немає прибутку внаслідок простою об’єкта.
Затока Deluxe (с. Затока, Одеська область)
Коли цей проєкт потрапив до компанії Civilly, конструктором уже була запроєктована сітка колон, що була досить непродуманою. Всі подальші роботи їм довелося привязувати до наявних рішень.
До того ж у готелю не було ні ідеї, ні концепції, ні розуміння портрета цільової аудиторії, на яку він розрахований. Фахівці Civilly створили ідею, форму, а також басейн у вигляді яхти з місцем для селфі (як вид просування, коли людина викладає фотографії з фотозони з логотипом готелю) для об’єкта, що стане його фішкою. У компанії вважають, що кожному готелю необхідно мати певну дизайнерську «родзинку».
FamilyINN (Одеса)
До Civilly цей замовник прийшов, коли в нього був розроблений архітектурний, а також усі розділи робочого проєкту – опалення, кондиціювання, вентиляція, водопостачання, каналізація тощо. Однак, подивившись на планувальні рішення, фахівці виявили, що з них неможливо зробити хороші інтерєри, оскільки вони були невдалими. Два зали ресторану були розбиті на два поверхи – перший і пятий. Також не були враховані технічні приміщення, шаф для персоналу було недостатньо, вони були занадто малі. До того ж не продумані додаткові послуги, які має надавати готель. Мається на увазі, не було спортзалу, сауни, конференц-залу, який можна задіяти. Категорійність і кількість номерів була неоптимальною. Архітектор, який створював концепцію цього об’єкта, не знає стандартів проєктування готелів. Відповідно, Civilly довелося оновити всі розділи робочого проєкту, а також розробили нові планування.
При розробленні концепції будь-яких об’єктів нерухомості варто памятати, що в кінцевому підсумку всі закладені рішення або економлять, або вимагають грошей. Наприклад, якщо на початку були обрані дешеві кондиціонери, то під час експлуатації розумієш, що витрачаєш багато коштів на електроенергію.
Ще однією складністю в роботі над готелем FamilyINN для Civilly було те, що на момент заходу компанії в проєкт він уже будувався та їй довелося привязуватися до наявної сітки колон. Так, клієнт намагався щось змінити на етапі, коли коробка вже була побудована, і треба переходити до оздоблювальних робіт.
Є ще безліч проблем, з якими може зіткнутися замовник через неякісне опрацювання проєкту. Однак, якщо певні нюанси стають помітними, важливо якомога швидше зупинити процес реалізації та виправити їх. Адже чим раніше замовник знайде помилки, тим дешевше йому це обійдеться. Однак ще дешевше для нього буде працювати з професіоналами, що спроєктують і реалізують проєкт без виправлень у процесі.
Проектуєм успішний бізнес
www.civilly.com.ua
+380 (050) 390-75-12