Як венчурному фонду публікуватися у ЗМІ та збільшити потік угод

Як венчурному фонду публікуватися у ЗМІ та збільшити потік угод

Любов Мочалова, PR експерт, фаундер “M-PR Triada“ agency про те, як венчурному фонду збудувати дієву промоушн екосистему

Першочергово венчурні фонди були організаціями, які відбирали потенційно успішні і окупні стартапи та вкладали в них кошти. Історія, яка на початку була чисто західною, прийшла і в реалії пострадянських країн. 

Поступово фонди відходили від класичної функції фінансування і ставали цілими інкубаторами по вирощуванню команд і становленню стартапу на ноги як повноцінного бізнесу. Дуже швидко стало зрозуміло, що просто профінансувати молодий амбітний проект недостатньо, йому варто допомогти з налаштуванням бізнес процесів, правильним PR та маркетингом аби збільшити капіталізацію. 

Так, венчурні фонди почали займатись активним піаром своїх проектів — протеже. Все частіше історію якогось нового бізнесу можна побачити у колонці, яку підготували піарники венчурного фонду, що його профінансував. Але ці фінансові структури інколи забувають про власний промоушн. Тому давайте розберемось як венчурному фонду піарити самого себе, аби збільшити потік успішних угод. 

Промоушн экосистема

Для венчурного фонду важливо із самого початку збудувати дієву промоушн екосистему, яка буде діяти як злагоджений механізм. Навіть за часи моєї піар практики (а це крайні 6 років) я неодноразово бачила невдалі спроби українських бізнесменів чи їх груп започаткувати венчурний фонд. І як ми бачимо їх в Україні не так багато, а тих що реально на слуху — одиниці. 

Венчурний фонд, який починає свою діяльність як і будь-яка інша компанія має створити цілу низку матеріалів по розумінню себе як бренду. Вони мають відображати одне позиціонування та давати повну інформацію зовнішній аудиторії про цілі та місію проекту і фаундерів, в яких стартапах фонд зацікавлений, які експерти присутні в команді і так далі. 

Власні платформи фонду — сайт, соц. мережі та амбасадори бренду мають привчити зовнішіні цільові аудиторії до регулярної свіжої і достовірної інформації. Так фонд поступово стане джерелом новин, експертних думок та бізнес аналитики для ЗМІ, блогерів та авторів подкастів.  

Рутинний піар і яскраві інфоприводи

Для вдалого просування венчурного фонду на ринку я раджу використовувати паралельно дві складові: рутинний піар (написання експертних колонок, участь у бізнес заходах, колаборації із бізнес ком'юніті,виступи топів на профільних івентах, стабільне і якісне ведення сайту і соц.мереж) та періодичні яскраві власні інфоприводи. Останніми можуть бути виїзди та представлення країни на міжнародних бізнес подіях, як то Web Summit, коллаборація зі значущим гравцем з GR сектору, чи партнерство з military tech спільнотою. Саме такі цікаві інформаційні приводи бренду повертатимуть увагу журналістів і вам не доведеться оббивати пороги видань, вони писатимуть про вас самі. 

2023-2024 — найкращий час для створення та піару венчурного фонду

Я перманентно знаходжусь в інфопросторі бізнес видань та соц.мереж Украіни. І неозброєним оком видно як сильно впала якість і кількість бізнес контенту. На те є очевидні причини: деякі ЗМІ закрились, в існуючих брак команд, а ексепрти які б хотіли давати коментарі виїхали. Ще один факт - ми втратили російські джерела експертної інформації, і все що ми раніше черпали з проф сайтів ворога — нам треба з нуля створити авторським і своїм. 

Це ідеальний час для того аби стати рупором цієї корисної бізнес інформації та аналітики для вітчизняних стартапів та інвесторів. Отже, просто обираєте Персональні бренди (людей з команди які будуть від фонду виступати публічно) і пропонуєте профільним виданням від них авторські колонки та коментарі. Приклад матеріалів, які б робила я: збірне інтерв’ю з інвесторами про тренди в інвестиційному портфелі 2023 року, розширена колонка фаундера про інвестиційний фокус фонду, аналітика окупності проінвестованих стартапів за минулі роки і т.д. 

Також варто зробити багато пояснювальних матеріалів для стартапів — потенційних клієнтів фонду. Не секрет, що битва зараз йде не стільки за гроші і пошук інвестора, скільки навпаки - люди з грошима борються за стартапи з потенційно цікавою ідеєю та виграшним продуктом. А тому, аби фонду привернути увагу таких бізнесів слід на регулярній основі проводити навчальні прямі ефіри, писати статті та вести блог на сайті. Можливі теми: в які стартапи інвестують крипто ентузіасти, як створити свій black box та в які моменти використовувати, як одразу розподіляти дохід компанії по правильним внутрішнім фондам, які гепи в бізнес процесах вб’ють твою компанію в перший же рік, якому інвестору не варто віддавати долю в бізнесі. 

Ще трохи ідей

Для фонду, діяльність якого пов’язана з криптою, фінтеком чи блокчейном — обов’язково також грамотно вести твіттер, бо там активна тусовка цих ніш. 

А через лінкедін, який сучасному фонду краще мати я б порадила налагоджувати публічні стосунки з іноземними фінансовими гігантами. Робіть з ними власні подкасти, прямі ефіри та телемости у ютубі. Це суттєво підвищить ваш статус в очах вітчизяного бізнес ком’юніті та медіа. 

Будьте активними під час анонсів раундів - ексклюзивні публікації в топових ЗМІ та численні прес-релізи в регіональних вам у поміч. 

Читайте також