Злиття Honda, другого за величиною автовиробника Японії, з Nissan, третім за величиною виробником, стане найбільшою реорганізацією у світовій автоіндустрії з того часу, як у 2021 році відбулося злиття Fiat Chrysler Automobiles і PSA з метою створення Stellantis у рамках угоди вартістю $52 млрд.
Компанії заявили, що невелика компанія Mitsubishi Motors, у якій Nissan є основним акціонером, також розглядала можливість приєднання та ухвалить рішення до кінця січня.
Керівники всіх трьох компаній провели спільну прес-конференцію у Токіо.
"Зростання китайських автовиробників і поява нових гравців суттєво змінили автомобільну промисловість", - заявив генеральний директор Honda Тосіхіро Мібе, пославшись на технологічні тенденції електрифікації та автономного водіння.
"До 2030 року нам необхідно наростити потенціал для боротьби з ними, інакше нас розгромлять".
За їхніми словами, внаслідок потенційного злиття обидві компанії прагнутимуть сукупного обсягу продажів у 30 трильйонів ієн ($191 млрд) та операційного прибутку понад 3 трильйони ієн.
Вони мали намір завершити переговори приблизно у червні 2025 року, а потім створити холдингову компанію до серпня 2026 року, коли акції обох компаній будуть виключені з лістингу.