Яку вибрати нішу для бізнесу?
Щоб вибрати перспективну бізнес-ідею у 2024 році, потрібно насамперед визначитися з нішою. Ніша у бізнесі – це частина ринку, яка характеризується високим попитом на певний товар чи послугу. Є кілька способів зробити це. Джон Рамптон, підприємець та інвестор, радить використати ці пять кроків:
1. Оцініть свої інтереси та навички. Потрібно вибирати не щось нове, а те, чим вам цікаво буде займатися протягом пяти років мінімум. Що вже вмієте робити добре? В якій сфері найкраще знаєтеся? За що вас найчастіше хвалять? Якщо ви знайдете, де перетинаються ваші інтереси та навички, то зрозумієте, в якому напрямку рухатись.
2. Дізнайтеся, чи потрібна ваша ніша. Якщо ви горите своєю ідеєю для бізнесу, це ще не означає, що люди готові купувати це. Можна провести маркетингові дослідження, щоб дізнатися, чи попит на ваш продукт. Але якщо грошей на це немає, можна перевірити кількість таких запитів через Google AdWords. Введіть ключові слова та подивіться, що запропонує сервіс. Якщо кількість запитів за місяць від 1 тис. до 10 тис., то попит є. Якщо менше 1 тис., то розпочинати такий бізнес не варто, інакше його складно монетизувати.
3. Звужуйте нішу. Наприклад, якщо ваша ідея бізнесу - агентство графічного дизайну, ви можете вибрати один з напрямків - дизайн фірмового стилю, інтерфейсів користувача, моушен-дизайн і так далі.
4. Перевірте, чи є у ніші конкуренти. Тут також можна скористатися пошуковою системою. Введіть запити та подивіться, що зявиться у видачі.
Можуть бути такі варіанти:
- є дуже багато схожих бізнесів – тоді потрібно подумати, чим ви від них відрізнятиметеся;
- пошуковик нічого не видав - тоді ви можете бути першим, але доведеться все робити з нуля;
- Пошуковик видав кілька сайтів поганої якості - можливо, ви відразу зрозумієте, що можна зробити краще.
5. Протестуйте нішу. Часто дослідження ринку показує один результат, але реальні покупці не готові платити гроші. Щоб протестувати свою ідею для бізнесу, можна створити посадкову сторінку та запропонувати залишити заявку на прототип товару чи послуги.
Коли Лера Бородіна запускала сервіс оренди вечірніх суконь Oh my look!, вона відштовхувалася від конкурентів, адже не хотіла бути схожою на них. Лера запустила посадкову сторінку, де просила жінок відповісти на запитання. Вона хотіла дізнатися їх розмір одягу, скільки вони готові заплатити за оренду сукні і таке інше. За перший тиждень її анкету заповнили 6 тисяч осіб. Тоді вона зрозуміла, що є сенс розвивати цю ідею.
Ще можна протестувати ідею бізнесу, відповівши на це запитання: чи ваша ідея це кисень, аспірин чи коштовність?
Кисень – те, без чого люди не можуть жити. Наприклад, їжа.
Аспірин – те, що рятує від «болі» і робить життя клієнтів кращим. Наприклад, торговий автомат із продажу масок на вході до торгового центру.
Дорогоцінність – продукти чи послуги, які вважаються надлишком і без них можна спокійно жити. Наприклад, відеоігри.
Андрій Буренок створював сервіс tripmydream як «аспірин». Він багато мандрував і часто потрапляв у неприємні ситуації. Його продукт повинен був полегшити людям життя у поїздці.
Усі три ідеї спрацюють, якщо знайти свою цільову аудиторію.
Як можна зрозуміти, хто ваша цільова аудиторія:
Подивіться на своїх клієнтів. Якщо ви вже займаєтеся бізнесом деякий час, то вже є покупці. Хто вони? Чому звертаються до вас? Що мають спільного? Хто найбільше платить?
Перевірте, хто купує ваші конкуренти. Необовязково цілитися у той самий сегмент ринку. Можливо, ви знайдете групу людей, про яку вони не подумали.
Проаналізуйте свій продукт чи послугу. Зробіть список властивостей продукту. Поряд із кожним пунктом напишіть, яку вигоду отримує клієнт. Поруч із цією вигодою випишіть ще одну вигоду. Наприклад, графічний дизайнер пропонує якісні ілюстрації. Вигода – професійний імідж компанії. Ще одна вигода – потенційні клієнти більше довіряють такій компанії та готові з нею працювати. Отже послуга дизайнера принесе клієнтам більше грошей. Коли закінчили, подумайте, кому можуть бути цікаві такі вигоди.
Визначте демографічні характеристики клієнтів. Подумайте не тільки про тих, кому можуть бути цікаві вигоди, а хто зможе заплатити за товар або послугу.
Ось що потрібно врахувати:
- Вік;
- Локацію;
- Стать;
- Рівень прибутку;
- Рівень освіти;
- Сімейний стан;
- Сферу роботи;
- Етнічну групу та інше.
Визначте психографічні властивості вашої ЦА. Подумайте, які у вашого покупця:
- Тип особистості;
- Цінності;
- Інтереси;
- Стиль життя;
- Звички.
Це допоможе зрозуміти, як ваш продукт чи послуга впишуться у його життя. Як і коли він ними користуватиметься. Які властивості продукту зацікавлять його найбільше.
Оцініть своє рішення. Коли ви склали портрет цільової аудиторії, дайте відповідь на такі запитання:
Чи достатньо людей відповідають цим критеріям?
Чи дійсно вони отримають зиск від мого продукту чи послуги? Вони його потребують?
Чи ви розумієте, як ваша ЦА приймає рішення про купівлю?
Чи можуть вони платити за продукт?
Чи можу я до них дотягнутися? Наскільки легко спілкуватися з ними?
Якщо таких людей дуже мало, то можливо не варто так сильно звужувати аудиторію. Коли ви зрозумієте, хто ваші клієнти, то простіше зрозуміти, через які канали збуту краще продавати свій товар чи послугу.
Позиціювання в бізнесі та конкуренція на ринку
Позиціонування – це образ компанії, товару чи послуги, що у голові клієнтів. Він допомагає відбудуватися від конкурентів, утримати покупців та зробити їх лояльними до компанії. Коли бренд займе своє місце у голові клієнтів, вони обиратимуть його, не замислюючись.
Позиціонувати бізнес можна:
- за ціною;
- з вигоди для клієнта;
- за характеристиками продукту;
- за цільовою аудиторією, якщо ви працюєте з вузькою нішою. Наприклад, мами новонароджених дітей тощо.
Позиціонування має бути довгостроковим, тому найкраще спиратися на характеристики продукту чи компанії, які змінюватимуться кілька років.
Позиціювання допоможе новому бізнесу заявити про себе. Ось що для цього потрібно:
Розповісти історію. Ваша історія має бути близька потенційному клієнту. Наприклад, якщо ви продаєте мюслі, то ваша історія буде про здоровя та правильне харчування. Розкажіть, чому вам важливо робити те, що ви робите.
Орієнтуватися на субкультуру клієнтів. Ваші покупці можуть належати до кількох субкультур, і вам важливо зрозуміти яку з них ви хочете залучити. Наприклад, у вас квітковий магазин і перед початком навчального року ви орієнтуєтесь на батьків школярів. На цьому будується ваша комунікація із клієнтами.
Позиціонування впливає на рекламне посилання, чи ви виділятиметеся на тлі конкурентів, чи зможуть про вас згадати, коли у клієнта буде потреба у вашому товарі чи послузі.
Рейтинг ідей для бізнесу в Україні у 2024 році
Вибрані ідеї для бізнесу в Україні, які будуть потрібні зараз.
Бізнес-ідея №1. Розробка чат-ботів
Чат-бот - це спеціальна програма, яка спілкується з користувачами на сайті або в соцмережах. Вона надсилає повідомлення у порядку і може автоматизувати рутину співробітників, розвантажити колл-центри, залучати ліди тощо.
Створити чат-бот можна за допомогою платних та безкоштовних конструкторів. Для цього потрібно внести інформацію про свою компанію і придумати сценарії, за якими бот відповідатиме на запитання. Якщо потрібно створити складний чат-бот, то доведеться залучати розробника.
Приклад. Владислав Кривецький, один із розробників бота Bella, намагався знайти ідеальну формулу для створення контенту для соцмереж. Він записав свої ідеї до таблиці, яке партнер створив чат-бота. Бот видає 60 сценаріїв для публікацій: від постів, що залучають, до експертних порад. Передплата на нього коштує $600 на рік, а перший тиждень безкоштовний.
Бізнес-ідея №2. Виробництво натуральної косметики
На косметичному ринку зростає попит на натуральні інгредієнти та екологічність. Почати виробництво можна вдома. Вкладення на першому етапі будуть в інгредієнтах, упаковці, рекламі і так далі. Якщо захочете покращити рецепти, потрібно підвищувати кваліфікацію чи залучати технолога. Якщо захочете збільшити партію, можна розпочати провадження за системою private label.
приклад. Засновник Сапо бренд груп Євген Карій розповідає, що перші мила, шампуні та креми вони створювали на кухні. Замовлення зростали, у команді зявилося чотири особи. Весь прибуток вкладали у власне виробництво та відкрили свою фабрику.
Нині у команді 30 осіб. Вони виробляють косметику під брендом Sapo і private label – для інших компаній. У них клієнти з України, Польщі та Німеччини.
Бізнес-ідея №3. Виробництво деревяних виробів
Ця ідея бізнесу підійде тим, кому подобається працювати руками. Майстерню можна обладнати вдома або у гаражі. Набір інструментів на початку теж може бути мінімальним. Ціна на заготівлі з дерева нижча порівняно з металом. Якщо продавати товари за кордон, то висока ціна товарів ручної роботи окупатиметься.
Приклад. Ігор Фостенко заснував бренд Enjoy The Wood, який продає деревяні географічні карти та декор для дому. Він знав, що хоче продавати свій товар за кордоном. Спочатку вони робили корисні та гарні товари для дому: кухонні дошки, гребені для бороди, деревяні ручки тощо. Продавали товар на порталі Etsy.
У компанії він займався закупівлями та вивчав ринок, його дружина спілкувалася з клієнтами. Коли кількість замовлень побільшало 20 на добу, він почав наймати людей. У перший рік оборот становив $100 тис.
Бізнес-ідея №4. Вендінговий бізнес
Вендінгові автомати – дуже популярна ідея бізнесу. Щорічно через торгові автомати у світі продають товарів на 81,1 млрд. євро. У них є все – від газування до книг та будівельних інструментів. Машина може замінити касира, адже працює 24/7 у будь-якому місці.
Автомати можна купити, орендувати чи взяти у лізинг. У автоматів є програмне забезпечення, тому власник може стежити за продажами та отримувати звіти.
Машину потрібно обслуговувати: поповнювати продукцією, робити інкасацію грошей, контролювати, чи є в ній готівка для здавання і таке інше.
Приклад. Вендінгові автомати українського виробника "Авангард" популярні в Європі. Щодня вони продають там товарів на 44,5 млн. євро. З одного автомата в середньому купують 280 товарів на тиждень із середнім чеком 3,9 євро.
У 2021 році в Україні популярні такі три моделі:
- Axon – компактні автомати для масок та санітайзерів. Ціна стартує від 40 тис. грн. і залежить від підсумкової комплектації.
- QUBE - "ліфти" з великою вітриною. Вони продають обіди в офісах, дрібну техніку, ювелірні прикраси. Мінімальна ціна цієї моделі – 110 тис. грн.
- «Локери» – автомати-комірки. Вони продають великі та важкі товари, можуть мати холодильне устаткування. Наприклад, букети квітів, рідини у пляшках та каністрах тощо. Ціна стартує від 90 тис. грн.
У звязку з коронавірусом зріс попит на модель Axon. Їх найчастіше ставлять на входах у торгові центри та продають у них маски та антисептики. В одному автоматі міститься до 174 масок.
Бізнес-ідея №5. Маркетингова агенція
Якщо у вас є досвід роботи в маркетингу, можна відкрити рекламне або брендингове агентство. Якщо вирішите працювати віддалено, то потрібні будуть ваші знання та техніка. Тут важливо знайти хороших партнерів-професіоналів у сферах SMM, дизайну, стратегії тощо. Вони зможуть розвивати агенцію разом з вами. Якщо партнерів немає, то доведеться наймати спеціалістів чи віддавати завдання на аутсорс – це підвищить бюджет. Перші вкладення будуть у сайт та рекламу.
приклад. Герман Севальнєв, співзасновник Vdvokh Digital Agency, відкривав його в розпал карантину. Він спілкувався з клієнтами, його партнер Анастасія Кутузова відповідала за контент та стратегії. Для допомоги вони наймали співробітників, залучали фрілансерів та віддавали деякі завдання на аутсорс. Команда працювала повністю віддалено.
Щоб не губитися в потоці завдань, вони використовували таск-менеджерів – на їхню невелику команду безкоштовної версії було достатньо. За зберігання файлів для роботи платили $6 на місяць. Які ще були витрати, він не каже, але вважає, що агенція росте дуже швидко – на одну людину на місяць.
Бізнес-ідея №6. Пошиття постільної білизни
Якщо вам подобається пошиття постільної білизни як ідея для бізнесу, потрібно вирішити, в якій ціновій категорії ви працюватимете: низька, середня або висока. Від цього залежить якість тканин та пошиття. Хороше поєднання ціни та якості – у середній категорії, де ціна комплекту $15–50. Попит є і на дешеві комплекти, а найдорожчі купують лише на подарунок.
Якщо починати шити постіль будинку, то запуск обійдеться приблизно в $1,5 тис. Вони підуть на закупівлю тканини, обладнання та реклами.
приклад. Олександр Барсук, засновник бренду «Ярослав», починав із пошиття фартухів удома на кухні. Це було 27 років тому. Бізнес йшов добре, невдовзі він найняв кілька швачок і розширив лінійку продукції. У 1990-х цих грошей вистачало, щоб забезпечувати сімю та розвивати бізнес.
Наразі в компанії працює 1,1 тис. осіб. Вони випускають постільну білизну, пледи, покривала та кухонні рушники. Цехи є у Київській, Сумській та Чернігівських областях. Відкрилося 30 фірмових магазинів, і ще 25 працюють на франшизі. За рік компанія сплачує 100 млн грн податків.
Бізнес-ідея №7. Ювелірне виробництво
Якщо у вас хороший смак і ви знаєтеся на металах, можна займатися ювелірною справою. Щоб запустити бізнес, потрібне обладнання:
- Інструменти для дизайну – малювати можна як на папері олівцем, так і спеціальних програмах на ПК.
- Інструменти для обробки металів: верстат, бормашина, ножиці по металу тощо.
- Приміщення із витяжкою для роботи.
Приклад. Валерія Гузема, засновниця Guzema Fine Jewelry, починала з $2 тис. Ще мала сімейне золото, яке вона пустила у виробництво. 2017 року дівчина відкрила перший шоурум у Києві. Наразі у команді 30 осіб, 15 з яких ювеліри. Кільце з її дизайном бачили на актрисі серіалу «Секс у великому місті» Кім Кетролл.
Бізнес-ідея №8. Пошиття одягу
Якщо ви хочете запустити бізнес з пошиття одягу, то важливо:
- створити гарні лекала;
- знайти та закупити якісну тканину;
- відшити та продати партію товару.
Якщо ви шиєте великі партії, то найкраще звернутися до цеху. Але спочатку можна найняти швачку або відшивати вбрання будинку.
приклад. Тетяна та Віталій Семенченко заснували бренд Vovk зі стартовим капіталом 15 тис. грн. Це було у 2012 році у Вишгороді. Вже за рік вони відкрили студію у Києві. Спочатку вони працювали з приватними швачками, а пізніше відкрили власне виробництво. Сьогодні бренд має інтернет-магазин та 42 студії у 20 українських містах.
Бізнес-ідея №9. Клінінг та прибирання приміщень
Щоб відкрити клінінговий сервіс, потрібно:
- обладнання та засоби для прибирання;
- місце для зберігання – з цілодобовим доступом для співробітників;
- клієнти - можна почати з одного та з часом збільшити базу;
- співробітники – вони виїжджатимуть на обєкти;
- уніформа для працівників.
Спочатку краще вибирати обєкти, які потрібно обслуговувати щодня. Наприклад, офіси, торгові центри тощо. Окрім самих прибиральників потрібні люди, які їх прийматимуть на роботу та шукатимуть клієнтів.
Карен Мірзаханян, CEO компанії "Уберемо", вважає: для старту потрібно 30-54 тис. грн, а щомісячні витрати будуть 65 тис. грн. Щоб вийти у нуль, потрібно знайти 30–40 клієнтів.
Приклад. Владислав Яночкін, засновник сервісу Comfort House, каже, що в пандемію вони втратили частину клієнтів, але загалом кількість замовлень зросла. Вони запровадили нові послуги: іонізація та дезінфекція приміщень. Закупили обладнання для суміжних послуг – дрібний ремонт. І ставлять високі вимоги до якості збирання. Для цього вони навчають прибиральників та менеджерів. Щоб не було плинності, вони платять співробітникам на 20% більше, ніж у конкурентів.
Бізнес-ідея №10. Салон краси
Щоб відкрити салон краси, потрібно пройти декілька етапів:
- вигадати концепцію;
- знайти приміщення та зробити в ньому ремонт;
- купити обладнання;
- купити професійну косметику;
- знайти команду;
- скласти пакет послуг та їх ціни.
Якщо грошей небагато, можна обладнати професійну студію вдома, але тоді буде обмежений потік клієнтів. Підготовка до відкриття салону займає 3-4 місяці і найчастіше залежить від того, як довго триває ремонт.
Приклад. Нія Нікель, співзасновниця студії краси Priton Krasoty, відкривала її у 2016 році. У салоні робили нестандартні стрижки та яскраві фарбування – цілилися у креативну молодь. Важливо було, щоб студія була на Подолі.
На відкриття салону пішло 116 тисяч гривень. Найбільшою статтею витрати стали матеріали для роботи: фарби, склади та розхідники – 40 тис. грн. Утримання салону тоді коштувало 98 тис. грн на місяць, а 2023 року – 200 тис. грн. Прибуток від студії – 50 тис. грн. на місяць.
Бізнес-ідея №11. Виробництво шоколаду
Щоб реалізувати виробництво шоколаду як ідею для бізнесу, потрібно розбиратися в рецептурі чи найняти шоколаті – чи буде шоколад гірким чи молочним, залежить від інгредієнтів. Якщо спочатку робити шоколад можна вдома, то зі зростанням бізнесу доведеться знайти цех із електрикою, вентиляцією та водою.
Приклад. У 2016 році зявився бренд бельгійського шоколаду Spell ручної роботи. На старті в нього вклали $30 тис. Сьогодні компанія посідає 9% ніші преміум-шоколаду в Україні. Купити його можна у великих супермаркетах: "Сільпо", "Фора", "Новус", "Велика кишеня" і так далі. У 2020 році виторг компанії був 33 млн грн.
Бізнес-ідея №12. Приватний дитячий садок
Щоб відкрити приватний дитячий садок, потрібно знайти приміщення, яке відповідає санітарним нормам. За площею потрібно відштовхуватися від кількості дітей. Ще там мають бути окремі роздягальні, спальня та ігрові кімнати. Найкраще, якщо це приватна оселя зі своїм двором. Ще потрібні іграшки та дитячі меблі: шафки, стільці, столи, ліжка і таке інше. Це можна купити чи взяти в оренду.
На групу з десяти дітей має бути три дорослі особи. Зазвичай це два вихователі та одна няня. Дітям потрібно забезпечити якісне чотириразове харчування. Найскладніше отримати ліцензію для роботи дошкільного закладу. Перевірки займають до чотирьох місяців, а ліцензія надається на 3–12 років.
Якщо це занадто складно, можна зареєструватись як дитячий клуб, тоді ліцензія не потрібна. Але доведеться відмовитися від повного дня та харчування.
Приклад. Олег Хороший, засновник Star Time Group, спочатку відкрив талант-центр, де викладачі навчали дітей співати, танцювати та грати на сцені. Собівартість такої послуги була невеликою: він платив оренду та погодинно вчителям, які займалися з дітьми. Через три роки він відкрив дитячий табір, а в 2016 році зявився перший дитячий садок Happy Time. Вартість послуг у його компанії зараз від $500.
Бізнес-ідея №13. Доставка замороженої їжі
Якщо ваша ідея для бізнесу – доставка замороженої їжі, потрібно знайти приміщення, готування, кухарів та камеру для заморожування. Якщо пропонуєте правильне харчування, ще потрібний дієтолог. Додаткові витрати підуть на курєрів, автомобілі та рекламу.
Приклад. Світлана та Сергій Котенко, засновники сервісу iceFood, понад пять років розвивали сервіс з доставки здорової їжі FoodEx. Коли почалася пандемія, Світлана зрозуміла, що заморожування та доставка готової їжі допоможе багатьом жінкам у побуті. Вони вже мали камеру шокової заморозки, в якій вони могли миттєво заморожувати гарячі страви. Ця система дозволяла зберегти користь їжі, адже не потрібно було додавати консервантів.
Сергій Котенко сам створив новий логотип, додатково замовили нові матеріали для пакування та створили посадкову сторінку для замовлень. За півроку вони отримали грант на $25 тис. і додали оборотні гроші з FoodEx, щоб розширити виробництво.
Бізнес-ідея №14. Розробка додатків
Розробка програми залежить від планованого функціоналу та інших факторів:
- підготовки документації;
- дизайн;
- розроблення серверної частини;
- техпідтримки і таке інше.
Час розробки займає від одного тижня – для найпростіших офлайн-додатків до кількох місяців – для складних рішень. Бюджет для цих програм різний.
Приклад. Михайло Галян у 2018 році запустив додаток Boosters. У ньому дві функції: будильник та дихальні вправи. Програма допомагає налагодити проблеми зі сном. Його запуск коштував $20 тис. 60% функцій і контенту безкоштовні, але, щоб отримати доступ до всього додатка, потрібно підписатися. Безстроковий доступ коштує $39,9.
У 2020 році додатком користувалися 5 млн. чоловік і воно почало повністю окупатися. У тому ж році Boosters зайняв третє місце серед програм для сну на американському ринку.
Бізнес-ідея №15. Доставка ліків
У пандемію ідея бізнесу щодо доставки ліків може «зайти» користувачам. Найважливіше – придумати, як отримувати замовлення та налагодити логістику від аптеки до дверей покупця. Важливо підібрати економічний транспорт для курєра. Якщо доставляти велосипедом або мопедом, то ціна доставки буде набагато нижчою. Ще треба найняти курєрів.
Приклад. Антон Авринський, генеральний директор та засновник Liki24.com, разом із партнерами вклав у проект $400 тис. У 2020 році стартап отримав $5 млн інвестицій. Нині проект має 350 тис. користувачів. Проект спрацював, бо вирішував три проблеми клієнтів:
Низькі ціни – спочатку курєри їздили різними аптеками і шукали, де дешевше, а зараз компанія домовляється про знижки.
Наявність - додаток точно знає, в яких аптеках є ліки.
Зручність – доставляють додому. Пізніше зявилася функція заберу в аптеці для тих, кому так простіше.
Висновки
Отже, щоб знайти ідею для бізнесу, передусім необхідно: вибрати нішу для бізнесу; зрозуміти, чим вам як підприємцю Вам буде цікаво займатися протягом кількох років; перевірити, чи попит на це і чи готові клієнти за це платити гроші.
Щоб протестувати бізнес ідею, зрозумійте, яку потребу вона задовольняє:
- продукт першої потреби;
- те, без чого жити можна, але з ним набагато зручніше;
- предмет розкоші.
Якщо знайти свою цільову аудиторію, то покупці знайдуться на всі три види товарів та послуг.
Щоб зрозуміти хто ваш клієнт, якщо ви тільки виходите на ринок, можна проаналізувати конкурентів. Хто купує продукцію у них чи, можливо, є категорія людей, якої вона недоступна?
Якщо ви вже розпочали бізнес і хочете зрозуміти свою ЦА, то потрібно думати про людей, які вже вам платять гроші, а не тих, кого ви хочете залучити.
Коли складаєте портрет свого клієнта, то важливо описувати як його стать, вік, дохід, а й тип особистості, інтереси тощо. Чим більше ви знатимете про свою ЦА, тим краще зрозумієте, як вписати ваш продукт у її стиль життя.
Деякі бізнес-ідеї у 2024 році можна розпочати без вкладень або з маленьким стартовим капіталом. Для інших потрібні добрі інвестиції. Іноді можна зібрати команду партнерів. Спочатку вони будуть працювати з вами, ви можете не наймати співробітників і заощадите хороший бюджет.
Найкращі ідеї для бізнесу вдома в 2024 році, ідея малого бізнесу, бізнес ідея середнього бізнесу, ідеї для бізнесу віддалено. Перспективні бізнес-ідеї. Ідея бізнесу України 2024.
Яку вибрати ідею для відкриття бізнесу у 2024 році? Втілити бізнес-ідею в Україні. Який бізнес варто запускати у 2024 році в Україні? Актуальна ідея для бізнесу як спосіб гідного заробітку. Ми знаємо, можна заробити, залишилося лише вибрати бізнес ідею.