Як відмовитись від найму та відкрити власне агентство без вкладень та команди

Як відмовитись від найму та відкрити власне агентство без вкладень та команди

Якщо ви втратили робоче місце або перегоріли і готові ризикнути піти з найму та побудувати власний бізнес на своїй експертизі, пропонуємо ознайомитися з наступними слушними порадами

Крок 1: Набрати експертизу в одній сфері — цього вистачить.

З одного боку здається, що підприємці розбираються у всьому:

  • у фінансах,
  • документообігу,
  • продажах,
  • командоутворенні,
  • b2b-маркетингу,
  • нетворкінгу,
  • блогінгу,
  • розвитку власного бренду.

Однак на старті ні в кого немає експертизи у всіх цих сферах одразу.

Тоді якого досвіду достатньо для початку? Того, за який вам платять гроші вже зараз.

Це може бути:

  • таргетинг,
  • SMM,
  • продюсування,
  • продажі,
  • створення відео, аудіо та текстів,
  • маркетингові дослідження,
  • управління проектами,
  • робота з блогерами,
  • інші консалтингові та бізнес послуги.

Це лише кілька прикладів. Найкрутіше робите reels? На цьому можна робити бізнес. Класно пишете кейси для бізнесу? На цьому також.

Крок 2: Зареєструватися

З клієнтами потрібно укладати договори, тому рекомендується відкрити ФОП або ТОВ.

Крок 3: Провести тест-драйв мрії

Тест-драйв - це період, коли ви приміряєте на себе нову справу, але не кидаєте стару. Так ви можете зрозуміти, як вам роль підприємця і чи варто продовжувати.

Ось кілька варіантів, як провести тест-драйв:

Почніть брати фріланс або давати консультації з вашої теми, поєднуйте це з вашою роботою. Навіщо йти з найму, якщо можна щось робити у вихідні або вечорами?

Спочатку можна приділяти своєму проекту кілька годин після роботи, це легко.

Не кидайте роботу одразу, домовтеся на парт-тайм.

Щоправда, у цьому сценарії є ризик: втратити якість, а разом із ним — довіру роботодавця. Важливо вчасно відстежити момент, коли результати на роботі починають просідати - це сигнал, що час йти.

Накопичіть гроші та приготуйтеся, що буде непросто

Різко кидати все заради власної справи нікому не рекомендується. Навіть  при переході з одного найму до іншого радимо формувати подушку безпеки на півроку-рік. Підприємцю, що йде у вільне плавання, вона теж потрібна.

Але навіть якщо у вас є подушка безпеки, варто поводитися так, ніби у вас її немає. Діяти так, начебто ти починаєш із нуля. Цей стрибок віри є однією з ключових запоруок успіху.

А ці три пункти допоможуть утриматися на плаву, коли агентство вже відкрита:

  • Візьміть довгу відпустку і за час відпустки спробуйте запустити агенцію.
  • Попрощайтеся з роботодавцем добре: щоб можна було завжди повернутись.
  • Продовжуйте працювати із замовниками, які приходили до вас як до фрілансера.

Ідеальний плавний перехід виглядає так: найм → фріланс + найм → фріланс → агентство.

Де проходить межа між останніми двома етапами, сказати складно.

Крок 4: Розповісти світові про себе

Можливо, ви найкращий у світі експерт, у вас найкрутіший продукт, але поки що потенційні клієнти про це не знають. Тому доведеться багато розповідати про себе:

  • пишіть у соцмережах;
  • домовляйтеся про репости з галузевими Telegram-каналами та блогами;
  • пропонуйте колонки ЗМІ та публікуйте матеріали на різних ресурсах - MC Today, AIN, InVenture, Vector, Приватний підприємець та ін.
  • ходіть на конференції та займайтеся нетворкінгом;
  • зустрічайтеся зі старими знайомими, які можуть бути вам корисні як клієнти та партнери;
  • розповідайте про свій проект новим знайомим.

Багато підприємців-початківців спочатку можуть існувати завдяки сарафанному радіо, без назви агентства і без сайту.

Але розповідати про себе онлайн допомагає не завжди. Тому намагайтеся ще й у офлайні знайомитися з людьми, які можуть бути корисними. Після особистого знайомства, спілкування в онлайні стає більш теплим та ефективним.

Навіть якщо у вас ще немає бізнесу, але є ідея, важливо розповідати про неї знайомим. Можливо вони не приведуть клієнта не відразу, але запам'ятають, що ти, наприклад, можеш допомогти компаніям з аналітикою.

І якщо вони зауважать, що комусь потрібні такі послуги, обов'язково прийдуть до тебе і скажуть про це.

Крок 5: Знайти клієнтів там, де вас уже знають

Щоб знайти перших клієнтів:

  • Пропонуйте послуги під час особистих зустрічей.
  • Робіть дайджести з ваших тем і розсилайте їх.
  • Пишіть у галузеві чати.
  • Просіть підприємців із суміжних сфер рекомендувати вас своїм клієнтам.

Крок 6: Зафіксувати результати

Перетворюйте на артефакти всі результати роботи:

  • пишіть кейси;
  • робіть презентації про агентство;
  • створюйте лендінг;
  • фіксуйте цифри;
  • складайте гайди та регламенти.

І готуйтеся показати все це клієнту. Так буде легше підтвердити досвід і репутацію і як наслідок отримати заявки.

Ідеально, щоб клієнти відразу бачили кейси на сайті: вони виглядають як методички про те, як ви працювали над схожими проектами.

Крок 7: Зрозуміти головний біль вашого клієнта

Отже, ви пішли з найму та знайшли перших клієнтів. Виникає питання: чим ви відрізняєтесь від інших агенцій? Не дайте цьому питанню вас зупинити і не бійтеся створити «ще одне агентство».

Головне — почати працювати та пропонувати іншим людям свою експертизу, а з конкурентами будете вирішувати вже у процесі.

Для цього можна дотримуватись кількох правил:

  • Слухайте, про які проблеми говорять клієнти.
  • Дізнайтеся, чому вони вирішили робити проект із агентством, а не самі.
  • Запитуйте, чому вибрали саме вас.

Відповіді на ці питання – це і є ваша конкурентна перевага. Наприклад, ми відкрили агентство продаючих вебінарів для бізнесу і в перші півроку роботи зрозуміли: компанії вважають, що самостійно робити такі вебінари складно та дорого.

Часто для клієнтів це перший досвід, і вони не мають часу розбиратися в тонкощах налаштування вирви продажів.

З запитом спростити процеси та зробити вебінари ефективними приходить більшість компаній. Так можна зрозуміти, що вирішуються ці дві проблеми. І саме на них слід наголошувати у продажах.

Подивіться кейси інших агентств та випишіть, що ви зробили б по-іншому.

Виберіть кілька агентств, які займаються чимось схожим та можуть бути вашими конкурентами. Знайдіть на їхніх сайтах кейси та проаналізуйте їх: що вам здається успішним, а що ви б змінили. Використовуйте список відмінностей для свого позиціонування.

Крок 8: Контроль фінансових потоків

Якщо можете скласти бізнес-план на рік – чудово. Не можете – не страшно. У 2023 році мало хто будує довгострокові прогнози та моделі. Вистачить планів на кілька місяців уперед.

На початковому етапі у виробництві контенту та маркетингу математика проста, порахувати, скільки заплатиш команді, супутні витрати та податки. Зверху закласти суму, що бажаєте взяти собі. А далі шукати замовлення.

Крок 9: Найм співробітників

Не бійтеся делегувати, вести проекти та виконувати різнопланові завдання поодинці важко, тільки так ви зможете рости.

Процес найму слід розділити на три етапи:

1. Брати людей під завдання, які вам складно зробити самостійно

Наприклад, займатися укладанням договорів і веденням бухгалтерії в креативному агентстві краще тим, хто вміє це робити професійно. Тому першими в команді мають з'явитися бухгалтер, спеціаліст з документообігу та фінансист. Вони звільнять сотні годин для роботи над завданнями клієнтів.

2. Брати людей під завдання, які вам не подобаються

Наприклад, для документообігу чи фінансових звітностей.

3. Віддавати завдання, які подобаються

Щоб кожна нова людина дійсно приносила користь і безболісно вливалася в команду, потрібен час.

Крок 10: Дивіденди vs Інвестиції у розвиток

Коли на рахунку з'являються гроші, разом з ними з'являється спокуса впасти в одну з двох крайнощів: витратити все на себе або на команду та розвиток бізнесу.

Щоб цього не сталося, важливо завести правило: скільки інвестувати у проект, а скільки витрачати на себе.

Бажано не менше 20–30% прибутку завжди віддавати на розвиток бізнесу: наймайте нових людей та консультантів, вкладайте в особистий бренд та рекламу самого агентства. Зазвичай цієї суми достатньо, щоб протестувати кілька ініціатив за квартал і зрозуміти, які з них важливі зараз, а які можна відкласти.

Крок 11: Налагодити роботу з великими компаніями

Робота йде, клієнти є, чітко прописані усі регламенти роботи. Проект зростає.

Перший великий крок у його масштабуванні — збудувати регулярну роботу з великими компаніями. Спеціального моменту для цього чекати не потрібно, достатньо діяти за таким планом.

Необхідно зібрати в портфоліо агентства найкращі кейси. Зазвичай у кейсах розповідають про проблему, з якою прийшов клієнт, способи її вирішення та результати. Але в описі роботи є важливий момент, про який часто забувають: насамперед відображайте в портфоліо ідеї, які можуть зацікавити інших клієнтів.

При влаштуванні працювати найманим співробітником ви вказуєте лише релевантний досвід. Також і тут: великим компаніям і малому бізнесу потрібно показувати різні кейси.

Якщо ви працюєте з гігантом і великими бюджетами, а потім це портфоліо показуєте індивідуальному підприємцю, ваші послуги навряд чи куплять. Для невеликої компанії ваші ідеї, може, і будуть цікавими, але у них не вистачить бюджету їх реалізувати.

Бажано писати не на спільну пошту, а безпосередньо тому, хто ухвалює рішення. Структура таких листів схожа на elevator pitch: це самопрезентація, яку ви встигаєте зробити за хвилину, поки їдете в ліфті з потенційним клієнтом.

Розкажіть у листі, хто ви, що вмієте, чого хочете від клієнта і що вже зробили для інших замовників. А далі чекати на реакцію.

Якщо жодна компанія в результаті не купила послуги, запросити зворотний зв'язок і працювати над точками зростання з меншими компаніями.

Процес перетворення з маленького нового агентства на велику стабільну компанію складається з маленьких кроків, реалістичних планів та постійних експериментів, підходу «з тактики на стратегію».

Головне на цьому шляху – не опускати руки після невдачі та продовжувати йти вперед.

Висновок

Все це план-мінімум для відкриття власного бізнесу у вигляді агентства.

Добре, якщо у вас є чітка фінансова модель, потужна команда, досвід побудови десятка бізнесів та унікальна експертиза на ринку. Це полегшить завдання.

Але якщо цього немає, це не привід відкладати мрію на потім.

Для свого агентства потрібно не так вже й багато:

  • Ваша експертиза та організаторські здібності.
  • Портфоліо з кейсами із різних компаній.
  • Моральна підготовка до переходу з найму у свій бізнес.
  • Бажання розповідати світові про себе та зростати.
  • Не боятися своїх амбіцій та йти до цілей.

Решту зрозумієте в процесі. А якщо раптом не зрозумієте, то також не страшно. Бізнес завжди можна закрити, і ніхто не тикатиме пальцем і сміятися.

Скільки коштує відкрити агенцію? Що потрібно для того, щоб відкрити агентство? Скільки коштує відкрити агенцію? Який прибуток приносить агентство? Як піти з найму та розпочати свій бізнес? Як відмовитися від роботи по найму? 3 кейси як піти з найму та працювати на себе у 2023 році? Як я пішов із найму, пішла з найму. Як перестати працювати за наймом? Як наважитися на свій бізнес? Не хочу працювати в найманні. Як відкрити свій бізнес, не йдучи з роботи. Що краще найм чи бізнес?

Читайте також