Аналіз ринку тортильї в Україні

Аналіз ринку тортильї в Україні

Pro-Consulting спеціально для InVenture представляє аналітику ринку тортильї в Україні, 2021-2024 рр.

1. Тенденції ринку тортильї

В Україні тортилья набуває популярності як серед споживачів, так і в ресторанному бізнесі, зокрема в закладах мексиканської та фюжн-кухні. Це тонкий круглий коржик, виготовлений з пшеничного або кукурудзяного борошна, традиційний для мексиканської та іспанської кухонь. Вона служить основою для багатьох страв, таких як буріто, тако, енчилада та кесадилья.

Ринок тортильї в Україні формується під впливом кількох ключових факторів:

1. Зростання цін на сировину

У 2024 році спостерігалося підвищення цін на кукурудзу та пшеницю, що призвело до збільшення собівартості виробництва тортильї та, відповідно, зростання роздрібних цін. Очікується, подальше підняття після закінчення торгових війн росії та України.

2. Ріст цін на хліб

Поступово ціни на загальну хлібну продукцію зростають. Це призводить до зниження якості для підтримки споживачів та зміни звичок в покупках.

3. Закупівельна спроможність

Наразі українці починають збільшувати трати в магазинах, в основному на їжу +32% . Готування вдома обирають частіше ніж ресторани (+50%).

4. Тренди в харчуванні

Українці все більше вирішують обирати незвичний хліб замість звичайного. Частіше стали обирати дорожчі товари – безглютенові та з фортифікаційного борошна.  

5. Популяризація мексиканської кухні

Українці дедалі більше цікавляться новими гастрономічними трендами, що сприяє збільшенню споживання тортильї в домашньому приготуванні.

6. Розвиток HoReCa

Заклади громадського харчування, зокрема мережі швидкого харчування, кафе та ресторани, активно використовують тортилью у своїх стравах.

2. Виробництво продукції

Виробництво тортильї в Україні майже відсутнє, попит на ринку покривається здебільшого за рахунок імпортної продукції. Наразі на ринку діють два великих регіональних виробника - Теремно Хліб (Цар Хліб, Луцьк) та Одеський ХЗ (Одеса) і чотири малих гравці (ILONA, ППП, Алдея та Хлібні технології). Пшенична тортилья залишається основним сегментом (близько 85% ринку), тоді як кукурудзяні коржі займають лише 15%.

3. Зовнішня торгівля

Імпорт тортильї в Україну демонструє значне зростання протягом 2021-2024 років. Загальна вартість імпорту збільшилась із 60,6 млн. грн. 2021 року до 276 млн. грн. 2024 року, що свідчить про чотириразове зростання.

Ключовим імпортером та найбільшим постачальником тортильї в Україну є Польща. У 2021 році вона забезпечувала понад 80% імпорту (49,6 млн. грн. із загальних 60,6 млн. грн.). Незважаючи на спад у 2022 році (43,6 млн. грн.), у 2023 році постачання значно зросло до 77,9 млн. грн. грн., а 2024 року досягли рекордних 133,5 млн. грн. грн.

У 2024 році зявився новий великий гравець - Румунія з обсягом 96,6 млн. грн.

Діаграма 1

Імпорт тортильї в Україну за 2021-2024 рр. в грошовому вираженні, млн грн, %

Аналіз ринку тортильї в Україні

Джерело: оцінка Pro-Consulting

4. Споживання на ринку тортильї

Попит на тортилью в Україні зростає із популяризацією мексиканської кухні та збільшенням кількості закладів, що пропонують страви на її основі. Однак низький рівень пропозиції та високі ціни можуть стримувати подальше зростання споживання. Тортілья може бути замінена іншими борошняними виробами нижчого цінового діапазону (наприклад, лавашем), і в умовах несприятливої економічної ситуації та низької купівельної спроможності, споживачі можуть віддавати перевагу аналогам. Таким чином, ціна, в даному випадку, є ключовим фактором впливу на споживчі уподобання та обсяг споживання продукту.

Попит на тортилью в Україні формується двома основними сегментами:

  • HoReCa (кафе, ресторани, фастфуди) – близько 60% споживання
  • Роздрібна торгівля (супермаркети, інтернет-магазини) – 40%.

За останні два роки виріс сегмент роздрібного продажу, оскільки українці все частіше купують тортилью для домашнього приготування страв із її використанням.

5. Висновки

Ринок тортильї в Україні демонструє стабільне зростання як за рахунок імпорту, так і через поступове розширення внутрішнього виробництва. Аналіз імпортних поставок за період 2021–2024 років свідчить про збільшення обсягу імпорту в 4,5 раза – з 60,6 млн грн у 2021 році до 276 млн грн у 2024 році.

Ключові фактори розвитку ринку тортильї:

  • Зростання попиту на тортилью, зумовлений популяризацією мексиканської та фюжн-кухні, змінами у споживчих вподобаннях та зростанням сегмента HoReCa.
  • Домінування імпорту – основними постачальниками є Польща (лідер із часткою понад 48% у 2024 році), Бельгія, а також новий гравець – Румунія, яка за один рік зайняла друге місце серед імпортерів.
  • Розвиток внутрішнього виробництва – хоча більшість продукції надходить на ринок  із-за кордону, українські виробники поступово нарощують потужності, що може змінити баланс на ринку.

 

Цей матеріал є частиною дослідження, проведеного фахівцями компанії Pro-Consulting. Для отримання детальнішої інформації відвідуйте офіційний веб-сайт компанії pro-consulting.ua.

Pro-Consulting - українська консалтингова компанія, лідер в сфері аналітики, маркетингових досліджень ринків, розробки стратегій, експортного та фінансового консалтингу; консультант в залученні грантів.
pro-consulting.ua

+38 (044) 233-34-32
[email protected]

Читайте також