Індонезія – 4 країна за чисельністю населення з найбільшої економікою в Південно-Східній Азії, займає 16 місце в світі за розміром ВВП. Протягом останнього десятиліття туристичний сектор країни постійно зростає. Туризм забезпечив надходження іноземної валюти від міжнародних подорожувальників, залучення інвестицій та капіталу в пов’язані з туризмом бізнесу. Галузі туризму сукупно привносять в економіку країни $70-80 млрд. щорічно, що становить ~ 7% у структурі ВВП.
Туризм Індонезії
Індонезія являє собою острівний архіпелаг у водах Тихого та Індійського океанів, помпезні памятки архітектури та храмові комплекси зі Світової спадщини ЮНЕСКО, затишні автентичні села, діючі вулкани, найкращі місця для дайвінгу, рідкісна флора та фауна, романтичний пляжний відпочинок, оздоровчий, спортивний, культурний, гастрономічний туризм.
Міністерство туризму та креативної економіки Індонезії виділило в 2021 році п’ять «надпріоритетних» напрямків для просування: озеро Тоба на Суматрі, Боробудур на Яві, Лабуан Баджо на сході Нуса-Тенгара, Мандаліка на заході Нуса-Тенгара та Лікупанг на Північному Сулавесі та виділяє значні бюджети на подальший розвиток цих напрямків.
З 2024 року запроваджені багаторазові візи на 5 та 10 років для туристів. Доповнюється перелік іноземних країн (від Коста-Рики до Мексики) для довготривалого перебування та залучення світових професіоналів, статусних людей, ресурсних інвесторів та багатих пенсіонерів.
Розвиваючи та рекламуючи більше туристичних напрямків та сприятливих умов для іноземних відвідувачів, уряд країни стимулює подальше економічне зростання. Міжнародні організації прогнозують для Індонезії найбільші темпи росту економіки в світі в 2024-2025 роках.
Бурхливий розвиток індустрії туризму Індонезії спостерігався у 2008 – 2020 роках із поступовим зростанням кількості іноземців, досягнувши рекордних 16,107 млн відвідувачів за результатами 2019 року.
Структура попиту
Традиційно, більша частина (в середньому ~51,5%) усіх міжнародних туристів, які прибувають у країну, приїжджають саме до Балі.
Разом з іноземцями також активно подорожують всередині країни громадяни Індонезії, формуючи сукупно >120,3 млн подорожей з боку внутрішнього туризму.
Серед міжнародних туристів 35,6% прибувають з країн Південно-Східної Азії (Бруней, Малайзія, Філіппіни, Сінгапур, Таїланд, Вєтнам, Мянма), 33,5% - країни Азії (Гонконг, Індія, Японія, Республіка Корея, Пакистан, Бангладеш, Шрі Ланка, Тайвань, Китай), 13,5% попиту припадає на Європу (Австрія, Бельгія, Данія, Франція, Німеччина, Італія, Нідерланди, Іспанія, Португалія, Швеція, Швейцарія, Великобританія, Фінляндія, Норвегія, росія).
Вартість відпочинку в Індонезії для іноземців становить в середньому $1 640,9 на людину. Левова частка витрат пов’язані із транспортними послугами (= 35,2%) та харчуванням (29,9%). Бюджет на проживання становить ~19,5%.
Найбільшою популярністю у туристів користуються готелі 3* = 35,04% та готелі 4* = 33,3%, а серед некласифікованих — готелі на 11-24 номери = 34,2% та > 40 номерів = 29,55%.
Середня кількість гостей, які займають кожний проданий номер становить у середньому від 1,69 до 1,88 осіб у зіркових готелях та від 1,73 до 2,23 осіб у некласифікованих готелях. Кількість гостей в номерах в динаміці поступово зростає.
Готельний ринок Балі
На Балі функціонують 11,86% (або 3 528 готелей) від загальної чисельності об’єктів гостинності Індонезії (сукупно 29 742 готелей). Загальну кількість формують: 434 зіркові готелі (або 12,3%) та 3 094 некласифікованих готелі (87,7%).
На острові представлені готелі як під управлінням провідних міжнародних операторів: InterContinental (InterContinental, Holiday Inn, Six Senses, Indigo, Kimpton, voco), Accor (Ibis / Ibis Styles, Mercure / Grand Mercure, Mövenpick, Novotel, Heritage, Pullman, Raffles, Sofitel), Hilton (Garden Inn, Conrad, Hilton, LXR), Mariott BONVOY (Aloft, Amarterra, Bulgari, Courtyard, Fairfield, Four Points, Le Méridien, The Laguna, Renaissance, The St. Regis, The Westin, W), так і невеликі приватні / родинні мініготелі, вілли, апартаменти, етнобудинки тощо.
Чинні зіркові готелі Балі в середньому масштабніші (110 номерів) за зіркові готелі Індонезії (95 номерів). Некласифіковані готелі Балі, навпаки, більш індивідуальні, камерні та пропонують туристам меншу кількість номерів (11,4 в середньому) порівняно з іншими готелями країни (в середньому = 16,6 номерів). Загальний номерний фонд Балі становить 82 908 кімнат (або 10,51% від 788 982 номерів у країні).
Номерний фонд Балі досить рівномірно розташований по острову, однак найбільшою популярністю у туристів користуються 21 курорт: I) на півдні = Нуса Дуа, Кута, Санур, Семіньяк, Джимбаран, Чангу; II) в центральній частині = Убуд; III) на заході = Менджанган, Західний Парк, Пемутеран, Негара; IV) на півночі = Ловина, Мундук, Теджакула; V) на сході = Чандідаса, Амед, Батур; VI) окремі навколишні острови = Нуса Пеніда, Нуса Лембонган, Гілі, Ломбок.
Що чекає на ринок готельної нерухомості Балі у 2024 році
Серед основних тенденцій на ринку готельної нерухомості Балі, які можна очікувати у 2024 році, — зміщення фокуса на обєкти преміумкласу, інфраструктура стане обовязковим атрибутом, а туристичний попит зміститься в бік південної частини Балі.
Що стосується тенденції до подорожчання готелів, то це повязано з метою, яку влада Балі поставила перед собою ще у 2020 році
Щодо попиту на локацію, то півострів Букіт, розташований на півдні Балі, з кожним днем набуває все більшої популярності. По-перше, там збільшилися обсяги будівництва, почали відкриватися преміальні ресторани, магазини, SPA-комплекси. Раніше Букіт був більше місцем з красивою природою, чистими та мальовничими пляжами, центром серфінгу і точкою, де були зосереджені дорогі готелі. Йому бракувало інфраструктури.
Крім того, важко не відзначити транспортну доступність Букіта. Потрапити туди можна по новій дорозі з району Нуса Дуа. Також планується продовжити її до Улувату.
Підсумовуючи тенденції, варто зазначити, що на чолі ринку готельної нерухомості Балі у 2024 році стоятиме сервіс. Тому туристам варто звертати увагу на інфраструктуру та бренд готелю, а інвесторам – на готельного оператора.
Ribas Hotels Group пропонує українським девелоперам дорожню карту та комплексний супровід виходу на ринок Індонезії та о.Балі. Ми готові взяти на себе всі етапи проєкту, від вибору ідеальної ділянки до повного продажу апартаментів та запуску готелю.
Повна версія дослідження доступна за посиланням: https://t.me/income_property_bot
Список джерел:
Центральне статистичне агентство (BPS) Індонезії: https://www.bps.go.id, статистичний агрегатор: www.statista.com, статистичний агрегатор: https://tradingeconomics.com, статистичний збірник «Заповнюваність готельних номерів Індонезії» за 2022 рік, статистичний збірник «Заповнюваність готельних номерів Індонезії» за 2021 рік, статистичний збірник «Заповнюваність готельних номерів Індонезії» за 2020 рік, статистичний збірник «Заповнюваність готельних номерів Індонезії» за 2019 рік, статистичний збірник «Заповнюваність готельних номерів Індонезії» за 2018 рік, статистичний збірник «Заповнюваність готельних номерів Індонезії» за 2017 рік, статистичний збірник «Заповнюваність готельних номерів Індонезії» за 2016 рік, статистичний збірник «Заповнюваність готельних номерів Індонезії» за 2015 рік, статистичний збірник «Туризм Індонезії 2017-2021», статистичний збірник «Туризм Індонезії 2016-2019», статистичний збірник «Туризм Індонезії 2016-2020», звіт Світового банку «Doing Business» за 2008 / 2009 / 2010 / 2011 / 2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 роки, звіт Transparency International «Індекс сприйняття корупції» за 2011 / 2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021 / 2022 роки, звіт The Legatum Institute «Індекс процвітання країн світу» за 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021 / 2022 / 2023 роки, звіт WIPO «Глобальний індекс інновацій» за 2011 / 2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021 / 2022 / 2023 роки.