Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) змінив призначення частини вже підписаного суверенного кредиту для Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України.
ЄБРР перепризначив €267 млн, які будуть використані для фінансування невідкладних ремонтів на ділянках автошляху M-06, що веде з Києва на захід до кордону із Словаччиною та Угорщиною, і зарезервував другий транш кредиту в розмірі €160 млн. Проєкт включає у себе нові заходи у сфері безпеки руху та пом’якшення кліматичних впливів. Роботи здійснюватимуться на ділянках автошляху в Київській, Рівненській та Житомирській областях.
Первісний кредит на суму €450 млн був підписаний у 2020 році та призначався для покращення стану автошляху між Києвом та портовим містом Одеса на півдні України. Але розв’язана Росією війна проти України змусила переглянути пріоритети, оскільки вантажні та пасажирські потоки були переорієнтовані на автомобільні маршрути між Україною та ЄС, які проходять через західний кордон.
У 2023 році Банк змінив призначення першого траншу кредиту, дозволивши його використання для нового компоненту проєкту, що включає у себе реконструкцію ділянки автошляху M-09 між Львовом і Равою-Руською на кордоні з Польщею.
Обидва автошляхи входять до Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T), інтенсивність руху в якій значно зросла з початком війни.
Ремонтні роботи покращать стан існуючих транспортних сполучень всередині країни, а також між Україною та сусідніми країнами ЄС, і дозволять скоротити логістичні витрати, пов’язані з вантажними перевезеннями. Відремонтовані дороги дозволять покращити експорт та імпорт критичних товарів, що відповідає цілям ініціативи «Шляхи солідарності» та є важливим у контексті реагування на розв’язану Росією війну проти України. Проєкт також передбачає реалізацію заходів, спрямованих на посилення корпоративного управління та вдосконалення процедур закупівель.
«Війна створила надзвичайне навантаження на транспортну систему України, зокрема через часткову блокаду морських портів, закриття повітряного простору, обмеження пропускної спроможності залізниці та постійні обстріли ключових інфраструктурних мереж, - сказала Керуюча директорка Групи сталої інфраструктури ЄБРР Нандіта Паршад. – У цих умовах надзвичайно важливо забезпечити функціонування ключових автошляхів для підтримки української економіки та ланцюжків постачання».
«Автомагістраль M-06 стала одним з найважливіших маршрутів для пасажирських і вантажних перевезень. Її стан погіршився внаслідок підвищення інтенсивності руху, впливу важкого транспорту та пошкоджень, спричинених російським вторгненням. Наразі дорога потребує невідкладних ремонтів і заходів підвищення безпеки. Ми раді можливості допомогти», - сказав Керуючий директор ЄБРР в Україні та Молдові Арвед Тюркнер.
Перепризначений кредит для Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України є частиною комплексного підходу ЄБРР, який має на меті підтримку реального сектору української економіки та фокусується на п’яти ключових секторах: життєво важлива інфраструктура, енергетична і продовольча безпека, торговельне фінансування та підтримка приватного сектору. З початку російського вторгнення у 2022 році ЄБРР вже виділив для України понад €5,2 млрд.