«Шляхи солідарності», створені Європейською Комісією та прикордонними країнами у травні, є важливими маршрутами для полегшення експорту та імпорту українських сільськогосподарських товарів та інших товарів. Проект є альтернативою маршрутам через чорноморські порти.
Минулого тижня стало відомо, що Європейська комісія мобілізувала €1 млрд для розвитку «Шляхів солідарності».
Як зазначили в ЄБРР, інвестиції банку як частина цієї мобілізації відображають спільні пріоритети з Комісією з підтримки економіки України та доступом до продовольства для країн, що покладаються на український експорт.
Експорт та сільськогосподарський сектор України, яка є одним із найбільших у світі виробників зерна, сильно постраждали від російської агресії, що призвело до зростання цін на зернові та світову продовольчу безпеку.
Наразі Банк разом із Комісією готується профінансувати терміново необхідну модернізацію залізничної мережі, яка є важливою для транспортування вантажів з Одеси до річкових портів України, Молдови та Румунії.
Україні потрібні інвестиції, щоб усунути вузькі місця на кордоні та покращити союз із ЄС. Таким чином, ЄБРР готує фінансовий пакет для «Укрзалізниці», який буде частково вкладено у вирішення цих проблем.
«Банк має намір інвестувати €300 млн до кінця 2023 року у ці шляхи солідарності, частина з яких піде на проекти, які вже визначені та перебувають у процесі затвердження. Банк також розглядає додаткові термінові інвестиції у ключову портову та залізничну інфраструктуру, а також розширення потужностей зберігання зерна. Він співпрацюватиме з Комісією, а також з іншими міжнародними установами, такими як Європейський інвестиційний банк та Група Світового банку, щоб координувати зусилля та підтримувати, а також далі збільшувати пропускну спроможність «Шляхів солідарності»», — зазначили у ЄБРР.