У 2021 році технологічні гіганти «великої п’ятірки» — Apple, Amazon, Google (Alphabet), Meta і Microsoft — отримали сукупний дохід у розмірі 1,4 трильйона доларів, що дорівнює ВВП Бразилії і перевищує розмір економіки Іспанії, Індонезії, Мексики.
Які джерела цього прибутку і як він розподіляється?
Нижче ми розглянемо основні способи отримання цих великих технологічних гігантів і подивимося, наскільки збільшилися їх доходи за останні роки.
Є два основних способи отримання доходів великими технологічними компаніями:
- Вони або продають вам товар
- Або продають вас як продукт рекламодавцям
Apple, Microsoft і Amazon потрапляють у першу категорію — як і більшість традиційних підприємств, ці компанії пропонують клієнтам фізичний (або цифровий) продукт за гроші. Більше половини виручки Apple припадає на продаж iPhone, хмарні сервіси Azure генерують майже третину від загального виторгу Microsoft, а на інтернет-магазини Amazon припадає майже 50% виручки компанії.
З іншого боку, Meta та Alphabet працюють інакше. Замість того, щоб продавати реальний продукт, два ці технологічні гіганти заробляють більшу частину своїх грошей, продаючи увагу своєї аудиторії. Майже 98% доходів Meta становить реклама у Facebook, а 81% доходів Google припадає на рекламу у різних продуктах Google.
Однак, незважаючи на різні способи збільшення продажів, у всіх цих компаній є одна спільна риса: за останні роки доходи різко зросли.
На тлі зростання безробіття і хаосу, викликаного пандемією, «великій пятірці» все ж таки вдалося досягти значного зростання доходів.
У 2019 році (до пандемії) сукупний виторг великих технологічних компаній зріс на 12%. Наступного року, під час початку глобальної пандемії та повязаних з нею різними економічними проблемами, великі технологічні компанії все ж таки збільшили свій сукупний дохід на 19%.
А у 2021 фінансовому році великі технологічні компанії продемонстрували зростання сукупного виторгу на 27% порівняно з минулим роком!
Комапнія | Дохід (FY 2020) | Дохід (FY 2021) | Ріст (YoY) |
Apple | $274.5 млрд | $365.8 млрд | 33% |
Amazon | $386.1 млрд | $469.8 млрд | 22% |
Alphabet | $182.5 млрд | $257.6 млрд | 41% |
Microsoft | $143.1 млрд | $168.1 млрд | 17% |
Meta | $86.0 млрд | $117.9 млрд | 37% |
Сукупно | $1.1 трлн | $1.4 трлн | 27% |
Як ці компанії продовжували процвітати під час економічних потрясінь та глобального хаосу?
Це стало можливим через соціальні зміни, викликані COVID-19, що зрештою призвело до зростання попиту на продукти та послуги великих технологічних компаній.
Наприклад, карантинні обмеження змусили людей робити покупки в Інтернеті, що спричинило зростання продажів в електронній комерції. Попит на ноутбуки та хмарні сервіси зростав у міру закриття офісів та переходу компаній на повністю віддалені робочі місця.
Сьогодні обмеження COVID-19 у більшості країн послабшали, і світ поступово повертається до нормального життя.
Але це означає, що зростання великих технологій зупиниться. Фактично, спричинені пандемією зміни у нашій роботі та купівельних звичках, ймовірно, збережуться, а це означає, що підвищений попит на пропозиції великих технологічних компаній може зберегтися.
Дві третини співробітників, які взяли участь у глобальному опитуванні, заявили, що їхня компанія, швидше за все, збереже віддалену роботу постійним варіантом. Очікується, що глобальні продажі електронної комерції будуть неухильно зростати протягом наступних кількох років і до 2025 досягнуть 7 трильйонів доларів!