Найбільші торгові центри, ТРЦ та ТРК в Україні та Києві

Найбільші торгові центри, ТРЦ та ТРК в Україні та Києві

Найбільші торговельно-розважальні центри Києва. Рейтинг – найбільші торгові та торговельні центри, ТЦ, ТРЦ, ТРК в Україні та Києві. Який найбільший торговий центр в Україні?

Найбільші торгові центри, ТРЦ та ТРК в Україні

 

Торговий центр: ТРЦ / ТРК / ТЦ

Розташування

Рік відкриття / черга / реконструкція

Загальна площа (GBA), кв.

Орендна площа (GLA), кв.

Поверховість

Кількість магазинів

1

Blockbuster Mall

Київ

2019 / 2021

450 000

200 000

2

500

2

Respublika Park

Київ

2021

300 000

135 000

3

500+

3

Planeta Mall

Харків

2011 / 2023

192 000

 

3

100+

4

Lavina Mall

Київ

2016

170 280

127 500

2

500

5

Dream Town

Київ

2009 / 2011

167 000

89 854

3


6

Ocean Plaza

Київ

2012

165 000

70 000

3

420

7

SkyMall

Київ

2007 / 2010 / 2019

159 000

107 000

3

260

8

Глобал UA

Житомир

2008

142 000

78 000

2

100

9

River Mall

Київ

2018

140 000

62 200

3

160

10

Боянівка

Чернівці

2008

120 000

54 000

3

 

11

МІСТ Сіті-центр

Дніпро

2006

117 000

60 000

3

 

12

Retroville

Київ

2020

116 280

 

2, 11

250

13

Мега Сіті

Київ

2010

108 000

60 000

6

 

14

Космополіт

Київ

2006

105 000

37 000

3, 4, 9

120

15

King Cross Leopolis

Львів

2010

105 000

50 000

2

110

16

Nikolsky

Харків

2021

105 000

52 000

4

150

17

Victoria Gardens

Львів

2016

102 000

54 000

3

160

18

Караван Megastore

Дніпро

2008

99 800

63 800

2

 

19

Gagarinn Plaza

Одеса

2015

91 651

75 740

5

100

20

Рівєра

Одеса

2009

85 000

65 000

3

230

21

Караван

Харків

2006

84 000

 

 

200

22

Фабрика

Херсон

2012

82 000

65 500

1

200

23

Порт City

Маріуполь

2013

78 800

52 000

2

200

24

Термінал

Бровари

2005 / 2009

70 500

 

3

 

25

City Center

Одеса

2012 / 2014

70 000

 

2

 

26

Forum Lviv

Львів

2016

69 000

35 000

3

120

27

Дафі

Харків

2008

60 000

46 000

3

 

28

Мармелад

Київ

2013

58 000

40 000

6

300

29

Караван Megastore

Київ

2003

57 000

44 009

1

 

30

Мегамол

Вінниця

2012

55 000

30 000

 

200

31

ПортСіті

Луцьк

2014

54 000

26 000

4

115

32

Hollywood Mall

Чернігів

2015

53 800

 

2

200

33

Подоляни

Тернопіль

2007

50 000

38 000

 

135

34

Gulliver

Київ

2013

50 000

45 200

8

150

35

Art Mall

Київ

2013

50 000

37 000

2

200

36

Французський бульвар

Харків

2012

46 500

37 000

4

130

37

Україна

Київ

1967 / 2003

42 000

34 000

5

 

38

ЦУМ

Київ

1939 / 1958 / 2017

40 957

 

6

 

39

ТОЦ Lake Plaza (ТРЦ «Метрополіс»)

Київ

2022

34 375

22 000

 

 

40

СТРЦ SPARTAK

Львів

2019

35 000

23 000

2

50

41

Sun Mall

Харків

2013

30 000

26 000

6

 

42

Оазис

Хмельницький

2008

30 000

25 000

2

 

43

City Center Котовський

Одеса

2013

27 500

 

2

 

44

Мануфактура

Суми

2013

26 000

19 500

 

 

45

Lubava

Черкаси

2013

26 000

18 000

4

 

46

City Center

Миколаїв

2006

25 000

 

2

 

47

Україна

Харків

2005

25 000

18 000

4

 

48

ТРЦ Прут

Івано-Франківськ

2022

25 000

20 000

 

150

49

Квартал

Хмельницький

2016

25 000

 

 

150

50

Майдан

Червоноград

2022

22 000

 19 000

2

18

51

Велес

Івано-Франківськ

2012

20 000

 

 

 

52

DEPO’t Center

Чернівці

2008

18 500

16 000

3

 

53

Cherry Mall

Вишневе

2019

18 000

15 000

5

 

54

DEPO’t Center

Черкаси

2016

16 703

15 369

4

 

55

Орнава

Тернопіль

2004

15 100

 

2

 


Торгові центри, ТРЦ та ТРК України у стадії будівництва / плануюсь до відкриття у 2023-2025 рр.

  ТРЦ / ТРЦ / ТЦ Розташування Очікуваний рік відкриття Загальна площа (GBA), кв. Орендна площа (GLA), кв. Поверховість Кількість магазинів
1 ТЦ Hippodrome Mall Київ 2023 450 000 293 000    
2 ТРЦ Lisova Mall Київ   300 000 220 000    
3 ТРЦ Petrivka Mall Київ 2024 350 000 217 000    
4 ТРЦ Вирлиця Київ 2024 200 987 142 500    
5 Ocean Mall / 2 черга Київ 2023 122 382 110 000 5  
6 ТРЦ
Lukianivka Mall
Київ 2023 71 300 47 000 3  
7 Cherkasy Mall Черкаси 2023 68 000 54 000 1  
8 Sportcity Хмельницький   64 300 43 318 3  
9 Lake Mall Хмельницький   50 000 32 144    
10 ТРЦ New Ray Київ   41 500 34 500    
11 Retail Park Berkovetska / Рітейл
Парк «Берковецька»
Київ   39 000      
12 ТРЦ «Велес» / 2 черга Ивано-Франківськ   42 000 32 000    
13 White Lines Київ 2023 40 000 28 500    
14 ТРЦ «Меркурій» Одеса   27 300 21 300    
15 Yessa Одеса 2023 26 400 22 300 1 50
16 ТОЦ Olympic Park   2023   23 000    
17 ТРЦ April City / 2 черга Київ     52 000    
18 ТРЦ Lavina Mall / 2 черга Київ     20 000    
19 ТРЦ Riviera / 2 черга Одеса 2023   18 000    


Аналіз ринку торгівельної нерухомості України у 2022 році (UTG):

Початок повномасштабного вторгнення агресора в Україну призвело до зупинення роботи магазинів, необхідності закриття торгових центрів, вимушеного переселення громадян з регіонів бойових дій до центральної та західної частини країни та за кордон.

В результаті:

  • Знищено цілу низку великоформатних торгових обєктів. У деяких окупованих містах торгова інфраструктура
    зруйновано майже повністю.
  • Вбивство цивільних, масовість біженства, скорочення населення країни.
  • Різке скорочення доходів громадян, зростання безробіття.
  • Інфляція, зростання цін, скорочення індивідуальних накопичень – зниження споживчих настроїв.
  • Падіння товарообігу у регіонах бойових дій.
  • Збільшення чисельності мешканців у спокійніших регіонах.
  • Стрімкість евакуації населення в зимову пору року з обмеженим набором теплих речей змусила людей купувати легший асортимент одягу та взуття спровокувавши приріст РТО в ряді областей.
  • Крім того, традиційні складнощі у торгівлі останніх років: зростання витрат домогосподарств на послуги ЖКГ та оплату КП (19,1%),
    транспорт (4,2%), звязок (3,6%), охорона здоровя (4,8%).
  • Поступове зниження рівня споживчих настроїв у поступовій динаміці - пересичення товарами.

Основні тенденції та особливості розвитку ринку торгової нерухомості України у воєнний час:

  • Стрімке зростання вакантності у ТЦ >18,7%, особливо регіонального (24,5%) та окружного (22,1%) формату.
  • Ймовірність серйозних труднощів при заповненні великоформатних обєктів у середньостроковій перспективі (відсутність якорів, універмагів).
  • Необхідність реконцепції/переформатування галереї у більшості обєктів. До 2022 року в цьому процесі були такі ТЦ: Gorodok Gallery, Dream Town, "Метрополіс", "Метроград", Sirius, "Піраміда" (всі Київ), Planeta Mall, "Караван" (Харків), "Мегамолл" (Вінниця) , "Global UA" (Житомир), "Острів", "Мега Дім" (Одеса), Appolo, "Дафі", NeoPlaza (Дніпро) та інші.
  • Повернення до «ручного» управління – падіння виторгів зачіпає операторів різною мірою навіть у межах одного міста.
  • Дефіцит персоналу - відтік кваліфікованих кадрів керуючих компаній та магазинів за кордон.
  • Проблема логістики та товарних запасів – частина операторів що неспроможні забезпечити присутність імпортного товару у торговому залі.
  • Руйнування деяких торгових центрів, окремо розташованих гіпермаркетів, складських комплексів, кредитні зобовязання.
  • Істотне уповільнення, переміщення девелоперської активності.
  • Втрата устаткування, товарних запасів, вкладених інвестицій із боку торгових операторів.
  • Гостра неприязнь українців до Росії та повязаних з нею брендів – масове звільнення площ від магазинів із країни-окупанта, переоформлення компаній, бенефіціарами яких є росіяни.
  • Відсутність альтернативної заміни для великоформатних магазинів з Росії та універмагів – одномоментне високе середньоринкове зростання вакантності.
  • Зупинка роботи до закінчення військових дій великоформатних магазинів та популярних міжнародних операторів - групи "Inditex", "H&M", "McDonalds", "Adidas" / "Reebok".
  • Імовірність зупинення експансії/закриття частини брендів та небезпека монополізації в окремих сегментах – «Leroy Merlen», «IKEA», «M&S»/«GAP» та інших.
  • Обмежений асортимент якорів через наслідки коронавірусу посилився військовими діями – адреналінові/сімейні/інтерактивні розваги, кінотеатри, ДРЦ, великоформатні фітнес-центри.
  • Спостерігається релокація великоформатних національних мережевих магазинів до безпечних регіонів, спроби експансії локальних (місцевих) мереж зі сходу країни до західних та центральних областей. Процес часто повязаний із необхідністю адаптації формату до
  • зменшених площ магазинів через низьку вакантність у «спокійних» регіонах та відсутність альтернативних майданчиків.
  • Затребуваність магазинів формату «street-retail» (через епідемію коронавірусу та безпеки під час бойових дій), які поступово здають позиції останні кілька років.
  • Зміна портрета споживача у регіонах (забезпечені мешканці виїхали, приїхали переселенці) – невідповідність представлених брендів доходам населення.


Основні показники ринку торгівельної нерухомості України на початок 2022 року (Colliers)

 

2019

2020

2021

Загальна пропозиція торговельних приміщень, м2

1 502 000

1 579 000

1 780 000

Нова пропозиція, м2

110 000

77 000

201 000

Кількість відкритих ТЦ/ТРЦ

4

1

4

Вакантність,%

11%

10%

9,2%

Найвищі орендні ставки, $/м2/місяць: ТЦ/ТРЦ (секції по 100-200 м2)

$80

$60

$62

на головних торговельних вулицях

$83

$65

$60


Порівняння орендних ставок за категоріями орендарів у ТЦ до війни та в період війни

Найбільші торгові центри, ТРЦ та ТРК в Україні та Києві

 

Найбільші торговельно-розважальні центри Києва. Найбільші торгові центри Києва. Рейтинг ТЦ Києва. Найбільші торгові центри України. Найбільші ТЦ Києва. Найбільші ТРЦ в Україні. Найбільші ТРК в Україні та Києві. Який найбільший торговий центр України? Скільки ТЦ в Україні? Який найбільший магазин в Україні? Який найпопулярніший магазин в Україні? Найбільший трц в Україні. Найбільший торговельний центр Київ. Торговельні центри Київ. Найбільші трц України. ТРЦ України 2023 року.

Читайте також