Найбільші торгові центри, ТРЦ та ТРК в Україні
|
Торговий центр: ТРЦ / ТРК / ТЦ |
Розташування |
Рік відкриття / черга / реконструкція |
Загальна площа (GBA), кв. |
Орендна площа (GLA), кв. |
Поверховість |
Кількість магазинів |
1 |
Blockbuster Mall |
Київ |
2019 / 2021 |
450 000 |
200 000 |
2 |
500 |
2 |
Respublika Park |
Київ |
2021 |
300 000 |
135 000 |
3 |
500+ |
3 |
Planeta Mall |
Харків |
2011 / 2023 |
192 000 |
|
3 |
100+ |
4 |
Lavina Mall |
Київ |
2016 |
170 280 |
127 500 |
2 |
500 |
5 |
Dream Town |
Київ |
2009 / 2011 |
167 000 |
89 854 |
3 |
|
6 |
Ocean Plaza |
Київ |
2012 |
165 000 |
70 000 |
3 |
420 |
7 |
SkyMall |
Київ |
2007 / 2010 / 2019 |
159 000 |
107 000 |
3 |
260 |
8 |
Глобал UA |
Житомир |
2008 |
142 000 |
78 000 |
2 |
100 |
9 |
River Mall |
Київ |
2018 |
140 000 |
62 200 |
3 |
160 |
10 |
Боянівка |
Чернівці |
2008 |
120 000 |
54 000 |
3 |
|
11 |
МІСТ Сіті-центр |
Дніпро |
2006 |
117 000 |
60 000 |
3 |
|
12 |
Retroville |
Київ |
2020 |
116 280 |
|
2, 11 |
250 |
13 |
Мега Сіті |
Київ |
2010 |
108 000 |
60 000 |
6 |
|
14 |
Космополіт |
Київ |
2006 |
105 000 |
37 000 |
3, 4, 9 |
120 |
15 |
King Cross Leopolis |
Львів |
2010 |
105 000 |
50 000 |
2 |
110 |
16 |
Nikolsky |
Харків |
2021 |
105 000 |
52 000 |
4 |
150 |
17 |
Victoria Gardens |
Львів |
2016 |
102 000 |
54 000 |
3 |
160 |
18 |
Караван Megastore |
Дніпро |
2008 |
99 800 |
63 800 |
2 |
|
19 |
Gagarinn Plaza |
Одеса |
2015 |
91 651 |
75 740 |
5 |
100 |
20 |
Рівєра |
Одеса |
2009 |
85 000 |
65 000 |
3 |
230 |
21 |
Караван |
Харків |
2006 |
84 000 |
|
|
200 |
22 |
Фабрика |
Херсон |
2012 |
82 000 |
65 500 |
1 |
200 |
23 |
Порт City |
Маріуполь |
2013 |
78 800 |
52 000 |
2 |
200 |
24 |
Термінал |
Бровари |
2005 / 2009 |
70 500 |
|
3 |
|
25 |
City Center |
Одеса |
2012 / 2014 |
70 000 |
|
2 |
|
26 |
Forum Lviv |
Львів |
2016 |
69 000 |
35 000 |
3 |
120 |
27 |
Дафі |
Харків |
2008 |
60 000 |
46 000 |
3 |
|
28 |
Мармелад |
Київ |
2013 |
58 000 |
40 000 |
6 |
300 |
29 |
Караван Megastore |
Київ |
2003 |
57 000 |
44 009 |
1 |
|
30 |
Мегамол |
Вінниця |
2012 |
55 000 |
30 000 |
|
200 |
31 |
ПортСіті |
Луцьк |
2014 |
54 000 |
26 000 |
4 |
115 |
32 |
Hollywood Mall |
Чернігів |
2015 |
53 800 |
|
2 |
200 |
33 |
Подоляни |
Тернопіль |
2007 |
50 000 |
38 000 |
|
135 |
34 |
Gulliver |
Київ |
2013 |
50 000 |
45 200 |
8 |
150 |
35 |
Art Mall |
Київ |
2013 |
50 000 |
37 000 |
2 |
200 |
36 |
Французський бульвар |
Харків |
2012 |
46 500 |
37 000 |
4 |
130 |
37 |
Україна |
Київ |
1967 / 2003 |
42 000 |
34 000 |
5 |
|
38 |
ЦУМ |
Київ |
1939 / 1958 / 2017 |
40 957 |
|
6 |
|
39 |
ТОЦ Lake Plaza (ТРЦ «Метрополіс») |
Київ |
2022 |
34 375 |
22 000 |
|
|
40 |
СТРЦ SPARTAK |
Львів |
2019 |
35 000 |
23 000 |
2 |
50 |
41 |
Sun Mall |
Харків |
2013 |
30 000 |
26 000 |
6 |
|
42 |
Оазис |
Хмельницький |
2008 |
30 000 |
25 000 |
2 |
|
43 |
City Center Котовський |
Одеса |
2013 |
27 500 |
|
2 |
|
44 |
Мануфактура |
Суми |
2013 |
26 000 |
19 500 |
|
|
45 |
Lubava |
Черкаси |
2013 |
26 000 |
18 000 |
4 |
|
46 |
City Center |
Миколаїв |
2006 |
25 000 |
|
2 |
|
47 |
Україна |
Харків |
2005 |
25 000 |
18 000 |
4 |
|
48 |
ТРЦ Прут |
Івано-Франківськ |
2022 |
25 000 |
20 000 |
|
150 |
49 |
Квартал |
Хмельницький |
2016 |
25 000 |
|
|
150 |
50 |
Майдан |
Червоноград |
2022 |
22 000 |
19 000 |
2 |
18 |
51 |
Велес |
Івано-Франківськ |
2012 |
20 000 |
|
|
|
52 |
DEPO’t Center |
Чернівці |
2008 |
18 500 |
16 000 |
3 |
|
53 |
Cherry Mall |
Вишневе |
2019 |
18 000 |
15 000 |
5 |
|
54 |
DEPO’t Center |
Черкаси |
2016 |
16 703 |
15 369 |
4 |
|
55 |
Орнава |
Тернопіль |
2004 |
15 100 |
|
2 |
|
Торгові центри, ТРЦ та ТРК України у стадії будівництва / плануюсь до відкриття у 2023-2025 рр.
ТРЦ / ТРЦ / ТЦ | Розташування | Очікуваний рік відкриття | Загальна площа (GBA), кв. | Орендна площа (GLA), кв. | Поверховість | Кількість магазинів | |
1 | ТЦ Hippodrome Mall | Київ | 2023 | 450 000 | 293 000 | ||
2 | ТРЦ Lisova Mall | Київ | 300 000 | 220 000 | |||
3 | ТРЦ Petrivka Mall | Київ | 2024 | 350 000 | 217 000 | ||
4 | ТРЦ Вирлиця | Київ | 2024 | 200 987 | 142 500 | ||
5 | Ocean Mall / 2 черга | Київ | 2023 | 122 382 | 110 000 | 5 | |
6 | ТРЦ Lukianivka Mall |
Київ | 2023 | 71 300 | 47 000 | 3 | |
7 | Cherkasy Mall | Черкаси | 2023 | 68 000 | 54 000 | 1 | |
8 | Sportcity | Хмельницький | 64 300 | 43 318 | 3 | ||
9 | Lake Mall | Хмельницький | 50 000 | 32 144 | |||
10 | ТРЦ New Ray | Київ | 41 500 | 34 500 | |||
11 | Retail Park Berkovetska / Рітейл Парк «Берковецька» |
Київ | 39 000 | ||||
12 | ТРЦ «Велес» / 2 черга | Ивано-Франківськ | 42 000 | 32 000 | |||
13 | White Lines | Київ | 2023 | 40 000 | 28 500 | ||
14 | ТРЦ «Меркурій» | Одеса | 27 300 | 21 300 | |||
15 | Yessa | Одеса | 2023 | 26 400 | 22 300 | 1 | 50 |
16 | ТОЦ Olympic Park | 2023 | 23 000 | ||||
17 | ТРЦ April City / 2 черга | Київ | 52 000 | ||||
18 | ТРЦ Lavina Mall / 2 черга | Київ | 20 000 | ||||
19 | ТРЦ Riviera / 2 черга | Одеса | 2023 | 18 000 |
Аналіз ринку торгівельної нерухомості України у 2022 році (UTG):
Початок повномасштабного вторгнення агресора в Україну призвело до зупинення роботи магазинів, необхідності закриття торгових центрів, вимушеного переселення громадян з регіонів бойових дій до центральної та західної частини країни та за кордон.
В результаті:
- Знищено цілу низку великоформатних торгових обєктів. У деяких окупованих містах торгова інфраструктура
зруйновано майже повністю. - Вбивство цивільних, масовість біженства, скорочення населення країни.
- Різке скорочення доходів громадян, зростання безробіття.
- Інфляція, зростання цін, скорочення індивідуальних накопичень – зниження споживчих настроїв.
- Падіння товарообігу у регіонах бойових дій.
- Збільшення чисельності мешканців у спокійніших регіонах.
- Стрімкість евакуації населення в зимову пору року з обмеженим набором теплих речей змусила людей купувати легший асортимент одягу та взуття спровокувавши приріст РТО в ряді областей.
- Крім того, традиційні складнощі у торгівлі останніх років: зростання витрат домогосподарств на послуги ЖКГ та оплату КП (19,1%),
транспорт (4,2%), звязок (3,6%), охорона здоровя (4,8%). - Поступове зниження рівня споживчих настроїв у поступовій динаміці - пересичення товарами.
Основні тенденції та особливості розвитку ринку торгової нерухомості України у воєнний час:
- Стрімке зростання вакантності у ТЦ >18,7%, особливо регіонального (24,5%) та окружного (22,1%) формату.
- Ймовірність серйозних труднощів при заповненні великоформатних обєктів у середньостроковій перспективі (відсутність якорів, універмагів).
- Необхідність реконцепції/переформатування галереї у більшості обєктів. До 2022 року в цьому процесі були такі ТЦ: Gorodok Gallery, Dream Town, "Метрополіс", "Метроград", Sirius, "Піраміда" (всі Київ), Planeta Mall, "Караван" (Харків), "Мегамолл" (Вінниця) , "Global UA" (Житомир), "Острів", "Мега Дім" (Одеса), Appolo, "Дафі", NeoPlaza (Дніпро) та інші.
- Повернення до «ручного» управління – падіння виторгів зачіпає операторів різною мірою навіть у межах одного міста.
- Дефіцит персоналу - відтік кваліфікованих кадрів керуючих компаній та магазинів за кордон.
- Проблема логістики та товарних запасів – частина операторів що неспроможні забезпечити присутність імпортного товару у торговому залі.
- Руйнування деяких торгових центрів, окремо розташованих гіпермаркетів, складських комплексів, кредитні зобовязання.
- Істотне уповільнення, переміщення девелоперської активності.
- Втрата устаткування, товарних запасів, вкладених інвестицій із боку торгових операторів.
- Гостра неприязнь українців до Росії та повязаних з нею брендів – масове звільнення площ від магазинів із країни-окупанта, переоформлення компаній, бенефіціарами яких є росіяни.
- Відсутність альтернативної заміни для великоформатних магазинів з Росії та універмагів – одномоментне високе середньоринкове зростання вакантності.
- Зупинка роботи до закінчення військових дій великоформатних магазинів та популярних міжнародних операторів - групи "Inditex", "H&M", "McDonalds", "Adidas" / "Reebok".
- Імовірність зупинення експансії/закриття частини брендів та небезпека монополізації в окремих сегментах – «Leroy Merlen», «IKEA», «M&S»/«GAP» та інших.
- Обмежений асортимент якорів через наслідки коронавірусу посилився військовими діями – адреналінові/сімейні/інтерактивні розваги, кінотеатри, ДРЦ, великоформатні фітнес-центри.
- Спостерігається релокація великоформатних національних мережевих магазинів до безпечних регіонів, спроби експансії локальних (місцевих) мереж зі сходу країни до західних та центральних областей. Процес часто повязаний із необхідністю адаптації формату до
- зменшених площ магазинів через низьку вакантність у «спокійних» регіонах та відсутність альтернативних майданчиків.
- Затребуваність магазинів формату «street-retail» (через епідемію коронавірусу та безпеки під час бойових дій), які поступово здають позиції останні кілька років.
- Зміна портрета споживача у регіонах (забезпечені мешканці виїхали, приїхали переселенці) – невідповідність представлених брендів доходам населення.
Основні показники ринку торгівельної нерухомості України на початок 2022 року (Colliers)
|
2019 |
2020 |
2021 |
Загальна пропозиція торговельних приміщень, м2 |
1 502 000 |
1 579 000 |
1 780 000 |
Нова пропозиція, м2 |
110 000 |
77 000 |
201 000 |
Кількість відкритих ТЦ/ТРЦ |
4 |
1 |
4 |
Вакантність,% |
11% |
10% |
9,2% |
Найвищі орендні ставки, $/м2/місяць: ТЦ/ТРЦ (секції по 100-200 м2) |
$80 |
$60 |
$62 |
на головних торговельних вулицях |
$83 |
$65 |
$60 |
Порівняння орендних ставок за категоріями орендарів у ТЦ до війни та в період війни
Найбільші торговельно-розважальні центри Києва. Найбільші торгові центри Києва. Рейтинг ТЦ Києва. Найбільші торгові центри України. Найбільші ТЦ Києва. Найбільші ТРЦ в Україні. Найбільші ТРК в Україні та Києві. Який найбільший торговий центр України? Скільки ТЦ в Україні? Який найбільший магазин в Україні? Який найпопулярніший магазин в Україні? Найбільший трц в Україні. Найбільший торговельний центр Київ. Торговельні центри Київ. Найбільші трц України. ТРЦ України 2023 року.