Яку обрати франшизу у 2023 році: найвигідніші франшизи в Україні

Яку обрати франшизу у 2023 році: найвигідніші франшизи в Україні

Огляд ринку франчайзингу та франшиз в Україні в умовах війни: найбільш привабливі та найвигідніші франшизи у 2023 році

У 2007 році в Україні нараховували 190 франчайзингових компаній, в 2020 році вже 800 вітчизняних франшиз, а на початок 2023 року кількість компаній зменшилася і становила близько 550 франшиз.

Основною причиною зменшення пропозицій на ринку стала війна в Україні та ковід. В сфері послуг найбільше постраждали ті напрямки, які працювали з зовнішнім туризмом, культурно-масовим і розважальним сегментом та HORECA.

Компанії, які пережили 2019-2022 роки, тільки зміцнили свої позиції на ринку, тому до них варто придивитися.

ТОП франшизи в Україні, представлені в рамках Franch Space Kyiv 2023

Назва компанії

Галузь

Скільки відкрито локацій ?

Які основні регіони присутності ?

Як давно кмпанія на ринку ?

Скільки відкрито своїх локацій під власним керуванням , скільки локацій під керуванням франчайзі?

Яка середня вартість відкриття локаціі?

Який паушальний внесок?

Який роялті ?

Family піца, суші, вок

HoReCa

27

Дніпропетровська, Івано-Франківська області

5 років

власних локацій 27

$35 000

$5 000

3,5% , з другого року 5%

Sushi Take Out

HoReCa

15

Київ, Дніпро, Одесса, Кривий Ріг

2 роки

8 своїх, 7 по франшизі

$20 000

$8 000

4%

OnTaxi

Послуги

48

Харківська, Черкаська, Кіровоградська, Закарпатська, Полтавська, Дніпропетровська
Донецька області

7 років

15 по фрашнизі, 33 по прямій моделі

50 000 UAH

50 000 UAH

0

Mafia World Game

Послуги

14

Як правило, на 1 місто, 1 клуб

13 років

1 локація відкрита під своїм керуванням, 13 під керуванням франчайзі

$2 400

0

0

Еко-лавка

Рітейл

55

Київ, Кременчуг, Миколаів, Черкаси, Дніпро

12 років

На зараз: 24 материнських, 31 франчайзинговий
До 24 лютого 2022: 34 материнських 62 франчайзингових

$20 000

65 000 UAH

3%

Fishki Food

food рітейл

42

Київ

Компанія Форнетті з 2004, ребрендинг 2020 Fishki Food

власні- 10 франчайзингові- 32

$12 000

100 000 UAH

3,5% (2.5% від ТО, 1% маркетингова діяльність)

Бінокль Кава

Кавярня самообслуговування

53

Вся Україна

11 років

12 точок під власним керуванням, 41 - франчайзі

$4 990-6 100

$1 000

0

Мережа супермаркетів SPAR та Наш Край

Рітейл

257

21 області України

22 роки

28 власні ТТ
229 ТТ по франчайзингу

$50 000

0

Роялті-залежно від площі або від товарообігу

“Zernova Coffee to go”

Кавярня самообслуговування

220

Представлені в усіх регіонах України, але основний регіон присутності-це Західна Україна.

2 роки

На данному етапі роботи та розвитку компанії, ми позіціонуємо себе як виробник та надійний партнер для наших франчайзі, саме через це, в нашої компанії немає власних кав‘ярень, адже це окремий вид діяльності.

175 000 UAH

0

0

BANDA PIZZA

HoReCa

9

Центральний регіон України

5 років

6 своїх 3 франчайзинг

$21 400

$5 000

5%

Food Coffee Company

Кавярня самообслуговування

11

Західна Україна

7 років

11 власних

$35 000

$1 000

0

ТзОВ "Родинна ковбаска"

Food рітейл

175

Західна Україна, Вінниця, Житомир

24 роки

124 Власний рітейл та 51 Франчайзинг

1,2 млн. UAH

$1 500

1%

Total Fitness

Послуги

9

Львів, Рівне, Київ, Бровари, Бориспіль, Чернігів

8 років

Всі локації під власним керуванням

$ 200 000

0

0

ТМ Хакі

Рітейл

3

Київ та Київська обл

з 2022 року маємо офлайн бізнес, з 2014 року є виробниками військової форми та екіперування.

Під власним керуванням маємо 3 діючих магазина , та 1 магазин під керуванням франчайзі

800 000 UAH

від 240 тис грн до 360 тис грн.

2-3%

GWater

Рітейл (вендінг)

1000

Області: Хмельницька, Київська, Вінницька, Львівська, Чернігівська, Кіровоградська, Закарпатська, Рівненська

7 років

Локації у власній мережі - 90 локацій, локації у власності франчайзі - 44.
Шагальна кількість партнерів (не по франшизі) - 260 партнерів, 901 локація.

Мінімальне вкладення в 1 локацію 4000-5000$. Окупність від 8 до 24 місяців.

100$ /500$

$30 в міс

Піццерія Pizzhub

HoReCa

1

Київ

3 роки

На разі відкрита 1 точка. На даний момент маємо 6 запитів на франшизу. І це при тому, що продаж франшизи розпочався від початку 2023 року.

$40 000

$7 000

3%

Мама Готувала

Рітейл (вендінг)

20

Київ

3 роки

власних локацій 12, під керуванням 8

$8 000

$1 000

1%

БоХліб. Простір хліба і кави

HoReCa

4

Київ, Черкаси

2 роки

3 власні локації та 1 франчайзі

$35 000

$5 000

2%

Фруктовий Караван

Рітейл

9

м.Чернівці,Чернівецька обл.

9 років

ще не маємо інших локацій

$5 000

від $1000 до $1500

0

ТОВ «БЕГЕМОТ ПІЦА»

HoReCa

1

Полтавська обл.

6 років

Ще не маємо інших локацій

$5 000

$5 000

0

Сімейна пекарня

HoReCa

450

Вся Україна, присутні в кожному

14 років

15 власних, 435+ франчайзі

$20 000

$5 000

0

Я люблю кебаб /I love kebab

HoReCa

60

Західні області та північні

6 років

12 точок під нашим керуванням, 48 - під керуванням франчайзі

$30 000

$ 4 000 - $6 000

2%

OMG! ASIA!

HoReCa

23

Київ, Львів

2 роки

22 власні локації, 3 локації під керуванням франчайзі

$7 500

$1 000

0

Медична лабораторія ДІЛА

Медичні послуги

192

в 48 містах України

25 років

127 точок під власним керуванням та 65 точок під керуванням партнерів

$18 000 до $34 000

0

0

Grill Pub

HoReCa

19

Україна, Іспанія

7 років

власних локацій - 0, під керування франчайзі - 19

від 30 900$ фуд корт і від 39 000$ стаціонар,

0

2%

Pivo Boom

HoReCa

17

Центральна та Західна Україна

3 роки

0 власних, 17 під керівництвом франчайзі

$4 900

0

2%

CYBERION мережа кіберспортивних клубів

Послуги

8

Київ, Дніпро

5 років

6 власних арен, 2 арени партнерів

$100 000

$13 500

5%

Present Simple -мережа сучасних шкіл англійської мови для дітей

Освіта

10

всі, крім півдня України

8 років

2 свої локаціі - 8 франчайзі

$7 000

від $1 900

7%

Яку обрати франшизу у 2023 році: найвигідніші франшизи в Україні


Тенденції розвитку ринку франшиз в Україні

Говорячи про напрями, зараз переважають пропозиції в громадському харчуванні – піца , сущі, булочні, шаурма, а також із сфери послуг та торгівлі.

У 2023 році справжній бум на мобільні кав’ярні самообслуговування та все, що пов’язане із вендінгом.

Із цікавих, активно розвиваються - медичні лабораторії, мережа кіберспортивних клубів, освітні проекти (школи ангійської та інше), фітнес клуби.

Перспективним напрямом для запуску франшизи на 2024 рік може стати, для прикладу:

  • медицина – люди почали більше інвестувати у своє здоров’я та є потреба в обслуговуванні населення із фізичними та психологічними травмами від війни . Це можуть бути лабораторії , клініки, моно-клініки, реабілітаційні центри );
  • громадське харчування - класичними закладами громадського харчування вже не здивуєш. Формат dark kitchen набуває популярності, а також, це можуть бути моно-ресторани, фудмаркети , бари із українською айдентикою, кав’ярні самобслуговування , заклади із потужним брендом та нестандартним підходом до маркетингу) ;
  • послуги - клієнти стали більш вимогливіші. Це може бути доставка, пошиття одягу, сфера краси;
  • рітейл - люди купують кожного дня. Мова йде про продуктовий рітейл – супермаркети , «магазини біля дому», моно-магазини ( побутової хімії, електроніки та інші ).
  • освіта – люди повертаються додому, є потреба в нових знаннях, бо світ дуже швидко змінюється. Це може бутиonline продукти та offline школи.

Варто звернути увагу на IT індустрію, саморозвиток, дитячі освітні центри (від 4 до 6 та 6 -12 років), та продукти для жінок і звісно школи англійської мови.

Приклад. По вартості франшизи, ціна може бути від 2 000- 5 000 тис долл. до 100 000-150 000 тис долл., в залежності від формату та галузі. Найпопулярніша пропозиція серед франшиз - це громадське харчування, послуги, вартість - від 20 000 до 40 000 тис долл., з окупністю до 10-14 місяців. Дуже часто франшизи не мають ані роялті, ані паушального внеску чи навіть маркетингового внеску.

Реклама - франчайзинг, франшизы в Украине

Франшизи мають свої «плюси та мінуси»

Головна перевага франшиз – це покупка готового бізнесу, перевіреного бізнес рішення із прописаним алгоритмом поетапного розвитку та описаними процесами у своїй діяльності. Це може бути зручним для підприємця початківця або для підприємця, який хоче розвиватися з потужним партнером , який має свою цільову аудиторію, налагоджену систему постачання, обладнання та, що не менш важливо, перевірені роками стандарти роботи. Ризик провалу франшизи у порівнянні із створенням власного бізнесу в рази нижчий.

Але, підприємець має певні обмеження та обов’язки перед франчайзером відповідно до договору. В такому форматі співпраці, підприємець інвестує не у власну справу чи капіталізацію свого бренду, а у розвиток франшизи. Розвиваючи власну справу - не треба сплачувати роялті чи інші відрахування.

Класичний формат для франшиз – це активне управління, коли підприємець залучений в операційну діяльністю та відповідає за процеси у бізнесі.

Останнім часом є запит на пасивні франшизи, особливо останні 2-3 роки, для тих хто не хоче брати участь в операційній діяльності. Ринок «почув» запит та компанії розробили бізнес-модель для такого виду співробітництва, де підбір локації, відкриття, ремонти і роботою нової локації повністю займається франчайзер, а частину прибутку перераховує інвестору відповідно до укладеного договору .

В обох варіантах є свої «плюси та мінуси», але головне , щоб Ви не обрали – обирати треба зважено та вдумливо, з проведеним економічним та юридичним аналізом, бо тільки Ви несете відповідальність за власні інвестиції.

Читайте також