Аналіз ринку електромобілів в Україні

Аналіз ринку електромобілів в Україні

Pro-Consulting спеціально для InVenture представляє аналітику ринку електромобілів в Україні, 2021-2023 рр.

1.    Аналіз тенденцій розвитку ринку електромобілів в Україні, 2021-2023 рр.

Перехід до електромобілів неминучий в умовах тенденції розвитку еко-руху, і Україна рухається в цей бік швидше, ніж більшість європейських країн. Відсоток та динаміка реєстрації нових електромобілів, навіть в обставинах війни, є стрімким.

За даними міністерства інфраструктури, станом на 1 листопада 2021 року українська зарядна мережа для електромобілів налічувала 3244 станції з 7661 терміналом. З них швидкісних (потужність понад 22 кВт) – 1835 од., тобто 24%. Інші 5826 од. (76%) – звичайні термінали потужністю до 22 кВт.

Станом на 2023 рік, мережа налічувала близько 10000 точок зарядки, за даними Комітету з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Верховної Ради України. Розташування прив’язане здебільшого до міст-мільйонників. За іншими джерелами, у 2023 році в Україні працює 3,2 тис. зарядних станцій, з 11 тис. терміналів.

В ході дослідження ринку через вартість нових автомобілів, можна помітити наступні тенденції: 
- вартість авто з бензиновими та гібридними двигунами знизилася майже вдвічі у 2022 році, але у 2023 році зросла до рівня 83 % та 73 % відповідно; 
- вартість дизельних авто поступово впала на 74 % у 2022 та 46 % у 2023, а вартість електромобілів, знизилась на 45 % у 2022, зросла на  26 % у 2023, що відображає  більшу популярність електромобілів, а також уявлення про економічність цього виду транспорту.

Продаж мережі автосалонів з реалізації електромобілей з СТО у Києві та Львові

Пропонується діючий та прибутковий автобізнес, який включає 2 автосалони з реалізації електромобілей у привабливих локаціях Києва та передмістя Львова, а також СТО з детейлінгом у Києві

Аналіз ринку електромобілів в Україні

Попри підвищення цін на електромобілі, люди все більше реєструють нові  транспортні засоби в 2023 році прослідковується позитивна динаміка. Така тенденція стала можлива через загальну свідомість про важливість збереження екосистеми і активну участь громадськості у природоохоронних заходах. Для українського ринку додатковим стимулом попиту на електромобілі стало зростання цін на бензин та дизельне паливо.

Таблиця 1

Аналіз ринку електромобілів в Україні
 
Найпопулярніші моделі електромобілів в кожному сегменті:
•    Найкращий хетчбек - NISSAN Leaf;
•    Найкращий кросовер - DONG FENG/Honda M-NV;
•    Найкращий універсал - Volkswagen ID.4;
•    Найкращий седан - Tesla Model 3;
•    Найкращий ліфтбек - Tesla Model S.

2.    Обсяги продажів електромобілів в Україні, 2021-2023 рр.

Річний обсяг продажів автомобілів на ринку склав в 2021 році 701,3 тис. од., в 2022 р. – 534,9 тис., в 2023 р – 377,1 тис. Водночас кількість продажів електромобілів зростає, склавши в 2021 році 8,87 тис. од., в 2022 р. – 13,6 тис., в 2023 р – 37,6 тис.

Аналіз ринку електромобілів в Україні
 
В 2024 році також  очікується приріст попиту, можливо не такого бурхливого, але значного. Драйвером ринку залишається пільговий митний режим для електромобілів, завдяки якому імпорт цієї продукції є дуже вигідним.

Порівнюючи продажі автомобілів у періоді з 2021 по 2023 роки, електромобілі становлять малий відсоток від загальної кількості продажів нових та вживаних автомобілів, при цьому попит на електромобілі зростає. Особливо популярними стали автомобілі, які перебувають у уживаному стані.

При дослідженні продажів автомобілів за категоріями легкових, вантажних та комерційних транспортних засобів, виявлено, що найбільшими темпами зростають продажі легкових електромобілів. За три роки їх частка зросла з 1 % до 10 % від усіх продажів на авторинку.

У 2023 році середньоринкові ціни на нові автомобілі в Україні складали:

  • Авто на бензині – 82555, 41 $
  • Авто на дизелі – 43099,81 $
  • Електромобілі – 66371,51 $
  • Гібридне авто – 92503,67 $

За даними аналізу, найпопулярнішими моделями електромобілів в сегменті «Електромобілі» у 2023 р.:
•    в категорії «Нові»: Volkswagen ID.4, DONG FENG/Honda M-NV, Volkswagen ID.6, Honda eNS1, BYD Song
•    в категорії «Вживані»: Nissan Leaf, Tesla Model 3, Volkswagen e-Golf, Tesla Model Y, Volkswagen ID.4

3.    Споживчі вподобання

Основними покупцями електромобілів є:
1. Молоді люди, віком 25-35 років, з вищою освітою, молоді пари без дітей або одинаки, з доходом вищим за середній, під який підпадають IT-шники, молоді фахівці, або службовці.
2. Старше покоління, 45-55 років, заможне, мешканці передмість чи міст, без дітей, або з самостійними дітьми, які проживають окремо, з вищою освітою;

Для обох сегментів притаманні екологічна свідомість, соціальна відповідальність та авантюрність.

Для споживачів першого сегмента головними критеріями вибору є економія та зручність, тому вони можуть зосередити увагу на вживаних авто; другий сегмент вибирає надійність та комфорт, тому вони більше спрямовані на нові авто.

Найчастіше електромобілі купують жителі міст із потребами у компактних та маневрених авто, якими легко керувати та паркувати, або передмість із потребами у потужних електромобілях, які можуть долати великі дистанції.

Кількість власних авто на сімю, відповідно до складеного портрета клієнта, може становити від 1 для першого сегмента до 2-3 для другого сегмента клієнтів.

Аналіз ринку електромобілів в Україні

За даними дослідження абсолютне лідерство в обох сегментах утримують електромобілі з кузовом «Хетчбек».

Електромобілі в основному використовують як повсякденний транспортний засіб для особистого використання. Також в Україні стає популярним оренда та каршеринг електромобілів.

Крім традиційних вимог, таких як безпека, комфорт і економічність, сучасні електромобілі повинні задовольняти ряд особливих вимог, повязаних з їхньою технологією. Електромобілі повинні бути оснащені широким спектром додатків, які допомагають користувачам управляти своїм автомобілем і отримувати доступ до інформації.

Серед найважливіших додатків обов’язкові для будь-якої моделі:
•    Система безпеки;
•    Навігація;
•    Інформація про зарядку;
•    Моніторинг стану автомобіля;
•    Засоби керування та паркування.

З метою більш зручного користування додатками, необхідна мовна підтримка. Користувачі повинні мати можливість легко керувати своїм автомобілем за допомогою голосових команд. Це особливо важливо, коли руки користувача зайняті, наприклад, коли він тримає в руках щось або розмовляє з пасажиром.

Особливі вимоги до електромобілів в областях водіння та керованості:

  • Функції безпеки: Електромобілі мають дуже швидкий розгін, тому важливо, щоб вони були оснащені функціями, які допомагають запобігти втраті контролю;
  • Автоматичне керування: Електромобілі мають більш плавний рух, ніж автомобілі з бензиновими двигунами;
  • Інформація та повідомлення: Електромобілі мають більш плавне гальмування, ніж автомобілі з бензиновими двигунами.

4.  Висновки

Аналіз ринку електромобілів, показав, що за останні три роки ринок має стійку динаміку зростання. В 2023 році українці частіше купували нові електромобілі в порівнянні з 2022 роком.

Не зважаючи на відключення світла,  у 20224 році, попит на електрокари зростає. За 5 місяців поточного року в Україну завезли понад 20,78 тисяч  електромобілів, що є рекордним показником за весь  період. У поточному році найбільшим попитом користуються Tesla, Volkswagen та Nissan. Найбільше електрокарів завезли до Львівської (13,5 %)ї, Київської (13,1 %) та Одеської (9,3 %) областей.

 

Цей матеріал є частиною дослідження, проведеного фахівцями компанії Pro-Consulting. Для отримання детальнішої інформації відвідуйте офіційний веб-сайт компанії pro-consulting.ua.

Pro-Consulting - українська консалтингова компанія, лідер в сфері аналітики, маркетингових досліджень ринків, розробки стратегій, експортного та фінансового консалтингу; консультант в залученні грантів.

+38 (044) 233-34-32

[email protected]

Читайте також