"За результатами 2021 року ми були 51 у світі. Минулого року втратили декілька позицій і були 55. Усім нашим конкурентам, які практично всі перебувають не у Східній Європі, було легше зростати", - сказав він у межах Business Breakfast із Forbes Ukraina в середу.
За інформацією власника Kormotech, частка експорту в продажі компанії 2022 року становила 23%. У поточному році в другому кварталі вона досягла 28%, до кінця року 30% обігу Kormotech приноситимуть експортні ринки. Наразі Kormotech готує стратегію розвитку на 2024-2028 роки.
За інформацією Вовка, перший крок на шляху до збільшення обігу компанії втричі буде зроблено 2024 року.
"Компанія має заробити у 2028 році приблизно $0,5 млрд. Звісно, це будуть нові фабрики. Звісно, це будуть купівлі підприємств або брендів у Європі. Це нові можливості для нашої команди, нові можливості для співробітників, які до нас прийдуть", - сказав він.
Власник Kormotech пояснив, що компанії доведеться скоригувати структуру з урахуванням зміщення фокусу на розвиток у Центральній і Східній Європі.
Ростислав Вовк додав, що компанія вибере для себе близько 15 ринків, де повинна буде подолати бар'єри входу.
"Наразі ми просто робимо продаж у 39 країн світу. Наступного року ми розпочинаємо експансію і (...) маємо намір зайняти лідируючі позиції на деяких ринках наших сусідів", - заявив він.
За словами Вовка, стратегія Kormotech на наступні 5 років передбачає зміну структури продажу з 30:70 на 70:30.
"Тобто 70% обігу компанії через п'ять років нам має приносити продаж не в Україні. Ми не можемо його називати просто експортом, оскільки в нас уже є домашній ринок у Литві", - пояснив бізнесмен.
Говорячи про продаж на внутрішньому ринку, бенефіціар Kormotech зазначив, що стратегія на ньому буде спрямована на захист лідерських позицій. Внутрішній ринок кормів для домашніх тварин, на думку Вовка, не буде динамічно зростати через виїзд із країни великої кількості людей. Відповідно, Kormotech не зможе швидко зростати в Україні, оскільки має велику частку внутрішнього ринку.
Компанія зосередиться на стимулюванні продажу в Україні в преміальному і супер-преміальному сегментах, що дасть їй змогу наростити обіг. Вартість кормів між сегментами стандартної преміальної продукції, за інформацією власника Kormotech, може відрізнятися втричі.
Вовк зазначив, що до війни ринок кормів для домашніх тварин зростав на 20% на рік, а 2024 року, за прогнозами Kormotech, додасть 2-4%. Він висловив сподівання, що після закінчення війни у 2025-2026 році внутрішній ринок відновиться і відновить своє зростання.
ТОВ "Кормотех" - провідний український виробник кормів для кішок і собак, посідає 51 сходинку світового рейтингу петфуд-виробників і 7 - у рейтингу найдинамічніших петфуд-брендів. Kormotech продає в 40 країнах світу продукцію власних брендів і торгових марок партнерів.
Потужності підприємства включають два заводи з виготовлення сухих і вологих кормів у Львівській області та завод у Литві. Компанія виробляє продукти для котів і собак під власними брендами Optimeal, CLUB 4 PAWS (ТМ "Мяу!" і "Гав!") і за напрямом private label. Асортимент налічує понад 650 позицій.
За результатами 2022 року обіг Kormotech зріс на 12%, до $124 млн зі $110 млн 2021 року. Кінцевими бенефіціарами "Кормотех" є Олена і Ростислав Вовк.