"У 2023 році найактивнішим був вітчизняний продовольчий ритейл із магазинами 1-2,5 тис. кв. м. Розвиток спостерігався і в групі fashion, найактивнішим був оператор Goldi - Рівненський льонкомбінат. Він відкрив за 2023 рік майже 8 тис. кв. м нових площ. Крім того, група електроніки - Comfy, "АЛЛО", Foxtrot - також відкрили понад 10 магазинів", - повідомила агентству директорка компанії UTG Євгенія Локтіонова.
За її словами, ритейлери, які раніше відкривалися в східних областях, змістили акценти розвитку на захід України, проте розглядають також Київ і центральні регіони країни.
Водночас більша частина українських ритейлерів залишаються малими, сімейними підприємствами через відсутність можливостей банківського кредитування бізнесу.
Перспективи розвитку на ринку торговельної нерухомості України мають також польські та турецькі ритейлери.
"З виходом російських операторів з українського ринку, у ТРЦ звільнилися величезні площі. Коли вони звільнилися, це дало поштовх операторам, які давно спостерігали за українським ринком, насамперед, польським та турецьким операторам. Вони побачили великі перспективи для розвитку. Поступово вони поглинули вакантність, що утворилася. Однак їхні резерви закінчуються через складнощі ринку, і вони не можуть масштабуватися далі", - пояснили в UTG.
Є ймовірність, що в Україну після завершення воєнних дій надходитимуть нові європейські, американські та японські бренди, але після війни знадобиться ще рік для ведення переговорів із цими брендами. Можна сказати, що в найближчі два роки високої пропозиції на ринку не очікується.
Нагадаємо, що середньозважена вакантність працюючих ТРЦ Києва за підсумками 2023 року становила 14,2%, що на 2,3 відсоткових пункти краще, порівняно з попереднім роком.