Акції Medline Inc. зросли на 21% у день початку торгів після того, як постачальник медичної продукції залучив $6,26 млрд у найбільшому первинному публічному розміщенні акцій цього року.
Торги розпочалися за ціною $35 за акцію проти ціни розміщення $29. Medline, серед інвесторів якої Blackstone Inc., Carlyle Group Inc. та Hellman & Friedman, продала 216 млн акцій у збільшеному обсязі розміщення, оціненого поблизу верхньої межі заявленого діапазону. За підсумками торгів ринкова капіталізація компанії становила близько $47 млрд, виходячи з кількості акцій, зазначених у регуляторних документах.
Medline виробляє та розповсюджує медичні витратні матеріали — зокрема рукавички, халати та оглядові столи, що використовуються в лікарнях і лікарських кабінетах. У 2021 році три фонди прямих інвестицій уклали угоду на $34 млрд щодо придбання контрольного пакета акцій компанії — одну з найбільших угод із використанням позикового фінансування в історії.
IPO Medline перевищило попереднє найбільше розміщення року — IPO китайського виробника акумуляторів Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. у Гонконзі на $5,26 млрд. У США це найбільше IPO з моменту розміщення Rivian Automotive Inc. на $13,7 млрд у 2021 році. Ціна розміщення оцінювала компанію приблизно в $39 млрд, виходячи з кількості акцій, зазначених у звітності.
Дебют Medline яскраво завершує календар IPO у США після ринкових потрясінь, які затримали кілька давно очікуваних розміщень, і створює підґрунтя для рекордного 2026 року на чолі з потенційним блокбастер-дебютом SpaceX, який може стати найбільшим в історії.
Цього року первинні розміщення акцій у США залучили понад $46 млрд (без урахування компаній-«пустушок»), свідчать дані Bloomberg. Навіть з урахуванням Medline загальний обсяг, як очікується, залишиться трохи нижчим за середній рівень майже $50 млрд на рік упродовж десятиліття до пандемії Covid-19. З обсягом $6,26 млрд Medline стала лише п’ятою компанією, що вийшла на біржу в США за останні десять років і залучила понад $5 млрд у межах IPO. Інші — Rivian, Uber Technologies Inc., Lineage Inc. та Arm Holdings Plc.
Компанія заздалегідь забезпечила зобов’язання на суму до $2,35 млрд від так званих якорних інвесторів, зокрема Baillie Gifford, Capital Group, Counterpoint Global (підрозділ Morgan Stanley), Durable Capital Partners, суверенного фонду Сінгапуру GIC Pte, Janus Henderson Investors, Viking Global Investors і WCM Investment Management.
У межах збільшеного розміщення Medline спрямувала кошти від продажу понад 37 млн акцій на викуп паперів у акціонерів до IPO, йдеться в заяві компанії. Так звані «синтетичні вторинні угоди» дають змогу фондам прямих інвестицій і довгостроковим інвесторам отримувати прибуток, не продаючи акції безпосередньо під час розміщення. Згідно з документами, Medline пропонує широкий портфель із близько 335 тис. медико-хірургічних товарів і має ланцюг постачання, що забезпечує доставку наступного дня для 95% клієнтів у США.
«Моя мета — стати Costco у сфері охорони здоров’я», — заявив генеральний директор компанії Джим Бойл, зазначивши схожість із ритейлером, зокрема членські внески, розвинений ланцюг постачання, власні бренди та лояльну клієнтську базу.
Окрім продукції під брендом Medline, компанія поширює товари сторонніх виробників. Ключовою відмінністю є стратегія поступової заміни багатьох із них власними продуктами.
Medline була заснована братами Джоном і Джимом Міллсами у 1966 році. Після викупу контрольного пакета сім’я Міллс залишилася найбільшим індивідуальним акціонером компанії, а члени родини та афілійовані з ними структури заявили про намір придбати акції на суму до $250 млн у межах IPO. Бойл став першим генеральним директором компанії, не пов’язаним із родиною Міллс.
Сектор охорони здоров’я США раніше переживав хвилю оптимізму на тлі можливої дерегуляції під час другого президентського терміну Дональда Трампа. Проте ці очікування ослабли через тарифи, скорочення пільг Medicaid і тривалі перестановки в урядових агентствах охорони здоров’я. Компанії у сфері керованого медичного страхування й надалі стикаються з невизначеністю напередодні завершення періоду відкритої реєстрації та через ризик припинення субсидій у межах програми Affordable Care Act.
Бойл відзначив виклики, що стоять перед галуззю, зокрема складність регулювання, скорочення компенсацій і зростання витрат, підкресливши, що бізнес компанії здатен упоратися з цими чинниками.
«Зазвичай ми працюємо краще в кризові періоди, адже є ціновим гравцем на ринку», — сказав він.
За дев’ять місяців, що завершилися 27 вересня, чистий прибуток Medline становив $977 млн за виручки $20,6 млрд, тоді як роком раніше прибуток становив $911 млн за виручки $18,7 млрд, свідчить звітність компанії.