Рейтинг ТОП-15 найбільших ритейлерів e-commerce в Україні

Рейтинг ТОП-15 найбільших ритейлерів e-commerce в Україні

Рейтинг із 50 найбільших гравців e-commerce в Україні

Фокус на онлайн

Події останніх років, починаючи від пандемії коронавірусу і закінчуючи повномасштабною війною, значно активізували розвиток онлайн-каналу продажів. В тому числі через вимушені закриття, руйнування чи окупацію магазинів та переміщення маси покупців в інші регіони. Окрім традиційних гравців українського e-commerce, активно інвестують в онлайн-торгівлю такі ритейлери як EVA, Varus, АТБ, Comfy та інші. Зокрема, Fozzy Group запустила новий маркетплейс MauDau – свій пʼятий e-com-проєкт. Загалом, як свідчать дані компанії EVO, рекордне зростання електронна комерція показала в ковідному 2020 році, додавши одразу 38%, до $4 млрд. Наступного року темпи впали до 17,5%, а за два роки війни e-com зріс у валюті на 6,4%.

Топ-15 найбільших ритейлерів e-commerce в Україні

Разом із розвитком онлайн-покупок йде боротьба за швидкість доставки. Зокрема, безперечний лідер українського e-commerce компанія Rozetka, який зміг встояти після падіння продажів у 175 разів на початку війни (до 23 млн грн на місяць), наразі активно нарощує кількість власних пунктів видачі. Так, станом на 1 лютого 2024 року в мережі працювало 456 точок в 138 містах України. Нині компанія є лідером за об’ємом консолідованого виторгу маркетплейсу та інтернет-магазину в 2023 році – 45 млрд грн. Минулого року продажі Rozetka вже перевищили довоєнні показники.

На другому місці з майже вп’ятеро меншим оборотом (9,7 млрд грн) знаходиться інтернет-магазин техніки та електроніки Comfy. У 2023 році ритейлер почав трансформацію логістики, запустивши швидку доставку «на завтра» по всій Україні. Відкриття регіональних складів (РЦ) дозволило збільшити швидкість доставки, зокрема, у Львові – на 25%. Додатково були перероблені магістральні маршрути, що також мало свій позитивний вплив. Важливо зазначити, що в Comfy частка онлайн-продажів вища, ніж у конкурентів, – вона становить понад 30%.

Найближчий конкурент – компанія Фокстрот – за обсягом річних інтернет-продажів у 2,1 млрд грн займає тільки дев’яту сходинку. Але варто згадати, що ритейлер пережив втрату центрального складу площею понад 30 000 кв. м у Гостомелі з товаром на 650 млн грн і через це був змушений скоротити інвестиції у свій e-commerce, зосередившись на оптимізації внутрішніх процесів. Але вже у 2023 році обороти онлайн зросли на 30%. Компанія додала 20 000 нових позицій онлайн та пришвидшила свою доставку – у співпраці з Uklon Delivery можна отримати техніку або гаджети за годину. Також на сайті ритейлера тепер можна отримати відеоконсультацію щодо обраного товару.

Замикає трійку лідерів єдиний іноземний гравець – AliExpress з орієнтовним показником продажів у 7-11 млрд грн. За даними логістичного оператора Cainiao на якого посилається Укрпошта як поштовий партнер маркетплейсу, 80% покупок – це товари вартістю до $10.

Топ-15 найбільших за виторгом ритейлерів в українському сегменті e-commerce

#

Назва e-commerce

Оборот, млрд грн

Спеціалізація

Трафік, млн відвідувань

1

ROZETKA

45

Інтернет-магазин та маркетплейс

398,5

2

COMFY

9,7

Інтернет-магазин

80,9

3

AliExpress

7,5-11

Маркетплейс

96,7

4

ЕПІЦЕНТР

7,9

Інтернет-магазин та маркетплейс

206,1

5

Алло

5,7

Інтернет-магазин та маркетплейс

85,6

6

Сільпо

3,6-4,3

Інтернет-магазин

33,4

7

MAKEUP

3,2-3,9

Інтернет-магазин та маркетплейс

115,5

8

EVA

2,4

Інтернет-магазин та маркетплейс

86,9

9

Фокстрот

2,1

Інтернет-магазин

40,5

10

АТБ

1,7-1,9

Інтернет-магазин

27,6

11

MAUDAU

1.2-1.4

Маркетплейс

16,8

12

INTERTOP

1-1,2

Інтернет-магазин та маркетплейс

38,3

13

KASTA

0,7-1

Інтернет-магазин та маркетплейс

н/д

14

Pethouse

0.7-0.8

Інтернет-магазин

5,9

15

Yakaboo

0,49

Інтернет-магазин

н/д

Практично на рівних з ним конкурує вітчизняний інтернет-магазин та маркетплейс компанії Епіцентр, який має удвічі більший трафік відвідувачів – понад 206 млн відвідувань на рік.

З 2020 року, коли почав працювати маркетплейс (інтернет-магазин існує з 2016 року), асортимент збільшився з 1 до 4,5 млн позицій. Мета Епіцентр — подвоїти свою частку в українському e-commerce, яка наразі оцінюється ритейлером у 10% ринку.

У топ-5 лідерів електронної комерції також входить компанія Алло (виторг 5,7 млрд грн), яка активно почала розвивати в 2023 році мережу точок видачі товару зі своєї платформи Allo.ua. Частину точок відкривають у вигляді звичайних магазинів малого формату, іншу – як корнери на території АЗК ОККО. У планах компанії – відкрити подібні корнери по всьому Києву. Уже три роки Аllo.ua працює ще й як маркетплейс, де продаються товари різних категорій. За 2023 рік виторг інтернет-підрозділу мережі зріс на 22% порівняно з 2022 роком.

Ще три учасники рейтингу представляють сегменти продуктового ритейлу, зокрема Fozzy Group одразу двома торговими майданчиками з товарами категорії FMCG– інтернет-магазин Сільпо та маркетплейс maudau, запущений у 2021 році. Загалом за 2022-23 роки maudau виріс у 4,5 раза за рахунок інвестицій в рекламу. Примітно, що найбільша мережа продритейлу – АТБ в інтернеті випереджає за оборотами maudau, але майже вдвічі відстає від Сільпо. Можливо, скоро все зміниться, враховуючи створення власного мобільного застосунку, який дозволяє не лише робити покупки в супермаркеті, а й шукати та купувати найдешевші квитки на потяг або літак, сплачувати податки та комунальні платежі, тощо. Завдяки цьому кількість користувачів додатку вже вдвічі перевищила кількість постійних онлайн покупців ритейлера.

Серед інших гравців з топ-15 найбільших ритейлерів електронної комерції сегмент drogerie (EVA та MakeUp), fashion-ритейлу (Intertop та Kasta), а також один з найбільших інтернет-зоомагазинів Pethouse та книжкова платформа Yakaboo. Але дані види товарів поки що можуть забезпечити їм близько 1 млрд грн виторгу на рік.

Огляд найбільш популярних українських маркетплейсів

Rozetka

Rozetka – один з найбільших українських маркетплейсів, що пропонує асортимент товарів в Україні, який нараховує понад 60 млн найменувань в 7000 категорій. Сайт інтернет-магазину щодня відвідують приблизно 5 млн осіб.

Онлайн-магазин електроніки та побутової техніки Rozetka заснували у 2005 році в Києві Владислав та Ірина Чечоткіни, пізніше співвласником компанії став фонд під управлінням Horizon Capital. Згодом компанія трансформувалася в мультикатегорійний онлайн-маркетплейс, який також розвиває мережу власних та франчайзингових магазинів.

З початком війни масштаб бізнесу Rozetka впав майже у 200 разів – з 4 млрд грн на місяць до 23 млн грн, проте через півроку повернувся до довоєнних розмірів. Згідно з даними офіційної звітності, у 2022‐му виторг компанії сягнув 18,4 млрд грн. Перед повномасштабним вторгненням Rozetka мала 270 магазинів, а в її компанії працювало близько 8000 осіб. Зараз ритейлер має понад 400 магазинів, а її штат нараховує більш ніж 5600 осіб.

За результатами 2023 року компанія перевершила свої довоєнні результати.

Prom.ua

Prom.ua – ще один великий український маркетплейс, який є частиною бізнесу української продуктової компанії EVO. Аудиторія маркетплейсу – 5 млн покупців, які здійснювали на ньому принаймні одну покупку. Найбільше користувачів (близько 30-40%) – у Києві та Київській області.

Восени 2018 році EVO Group, до якого входить Prom.ua, заснований Миколою Палієнком, Денисом Горовим і Тарасом Мурашком увійшов до складу української компанії Rozetka. Rozetka викупила 54% частку південноафриканського фонду Naspers, а пакет акцій співвласників трансформувався у частку в об’єднаній компанії. Зараз частка Prom.ua у загальному прибутковому пакеті EVO Group складає близько 60%.

За перший рік великої війни продажі на платформі зросли на 20%, а чистий прибуток компанії зріс учетверо – до 225,2 млн грн.

Зараз продажі приблизно на 20% вищі, ніж до великої війни. Середній чек зріс на третину і становить близько 1000 грн.

Bigl

Bigl.ua – ще один український маркетплейс, який у 2016 році був створений засновниками Prom.ua та групи EVO та орієнтований на сегмент B2C. Метою створення цього інтернет-магазину було захоплення якомога більшої долі ринку української електронної комерції.

Зараз на платформі Bigl.ua представлено майже 80 млн товарів та понад 40 000 продавців. На цьому маркетплейсі представлені такі категорії товарів як одяг та взуття, техніка та електроніка, дім і сад, спортивні товари, товари для дітей, інструменти, а також авто та мото товари.

Kasta

Kasta – найбільший модний маркетплейс одягу, взуття й аксесуарів в Україні, який був заснований у 2010 році.

В інтернет-магазині Kasta можна знайти товари від міжнародних та локальних брендів зі швидкою та дешевою доставкою. Kasta – це повноцінна екосистема, яка складається з платформи та додатку, HUBа – інструменту для постачальників, KastaPost – служби доставки, KastaPay – фінансової компанії, KastaProduction – виробництво власного контенту та FBK (Fulfilment by Kasta) – логістичного центру.

Зараз Kasta має: 2 млн товарів; 15 000 брендів; 8 млн покупців; 5000 партнерів.\

Для постійний клієнтів Kasta пропонує підписку Kasta Black, яка надає безкоштовну доставку до відділень Нової пошти та Укрпошти протягом року (або місяця), а також кешбек від 3% та інші переваги для покупок на Kasta.

maudau

Маркетплейс maudau у 2021 році запустила одна з найбільших фінансово-промислових груп України – Fozzy Group. За даними YouControl, компанія була зареєстрована в грудні 2020 року. Засновником є ​​ТОВ “ГАРАЖ Мобайл Груп”, кінцевим бенефіціаром якої є генеральний директор і співвласник Fozzy Group Володимир Костельман.

На сайті маркетплейсу зазначено, що maudau – це онлайн-платформа для повсякденних покупок зі зручним сервісом, що прагне перетворити рутинний шопінг на швидкий та якісний процес. На цій платформі можна знайти все, що потрібно – як на кожен будній день, так і для свята. Зокрема, до асортименту маркетплейсу входять найрізноманітніші товари: від продуктів до електроніки, іграшок, алкоголю тощо. Щомісячний трафік цього маркетплейсу становить близько 2,3 млн.

Компанія налагодила співпрацю з ключовими поштовими операторами, щоб її клієнти могли отримувати замовлення у будь-якому куточку країни, де це можливо. Також онлайн-ритейлер активно розвиває власну кур’єрську службу задля ще більшої оперативності.

Епіцентр

Інтернет-магазин Епіцентру працює з 2016 року. У 2020 році відбувся ребрендинг та перезапуск сайту epicentrk.ua, який почав працювати як маркетплейс.

На маркетплейсі epicentrk.ua представлено понад 1,5 млн артикулів товарів – від спортивних товарів до дитячих іграшок та рослин, від автозапчастин та будівельних матеріалів до декору для оздоблення оселі, продуктів харчування та напоїв.

За останні два роки Епіцентр подвоїв показник товарообігу маркетплейсу. У 2023 році він перевищив 1,5 млрд грн, тоді як у 2021-му продажі маркетплейсу склали всього 730 млн грн. Щомісячний трафік онлайн-майданчика epicentrk.ua сягає 25 млн відвідувачів. Що стосується саме маркетплейсу, то він у середньому обслуговує близько 90 000 замовлень на місяць. Середній чек маркетплейсу – близько 1800 грн, а місячний товарообіг – понад 160 млн грн.

Стратегія розвитку маркетплейсу складається з розширення низки товарних категорій, залучення нових постачальників товарів та створення нових сервісів. Компанія працює над покращенням робочого кабінету мерчанту, збільшенням функціоналу і додаванням нових можливостей для публікації та просування своїх товарів на сайті. Також планується запуск фулфілмент-послуг для мерчантів, що дасть можливість скоротити час доставки товару від партнера до покупця. Крім того, компанія Епіцентр готова просувати товари продавців маркетплейсу і на полицях торговельних центрів, але якщо вони зможуть забезпечувати мережу необхідними об’ємами продукції.

Зараз в штаті маркетплейсу працює понад 100 співробітників.

Маркетплейс epicentrk.ua займає приблизно 10% ринку українського e-commerce. За сприятливих обставин у середньостроковій перспективі гравець планує утримувати частку в 20% українського e-commerce.

Алло

Алло – це маркетплейс національного масштабу з інноваційними товарами від електроніки та інструментів до іграшок та меблів. На allo.ua наразі понад 4,5 тисячі категорій та майже три мільйони різноманітних товарів. Асортимент маркетплейсу постійно розширюється, додаються нові категорії товарів. Зокрема, серед нових категорій, які з’явилися торік, 3D-принтери, електровелосипеди, квадрокоптери, сантехніка, комп’ютерні столи та багато іншого.

На маркетплейсі АЛЛО працюють декiлька тисяч мерчантів з усієї України. Вони продають як імпортні товари, так і продукцію власного виробництва, залучають нову аудиторію та завдяки онлайн-торгівлі розвивають власний бізнес.

Кількість відвідувачів allo.ua та мобільного застосунку АЛЛО постійно зростає. У застосунку кількість покупок у 2023 році зросла на чверть у порівнянні з показниками 2022 року та на третину, якщо порівнювати січень 2024 року та січень 2023 року.

Так само ростуть і продажі маркетплейсу. За результатами 2023 року на маркетплейсі АЛЛО продажі товарів партнерів порівняно з обсягами 2022 року зросли у категоріях автотоварів (+22%), товарів для активного відпочинку та туризму (+19%) і меблів (+13%).

Зараз Алло вдосконалює Кабінет партнера маркетплейсу для зручної роботи мерчантів , додаючи нові та корисні функції. Зокрема, вже реалізовано функціонал зручного керування асортиментом та цінами на товари. Також компанія працює над новим масштабним проєктом, щоб клієнти могли отримувати замовлення мерчантів в точках видачі мережі Алло, а це 305 магазинів у 120 містах України. Також компанія додає різні способи оплати замовлення, щоб клієнти оплачували товар, як їм зручно.

Читайте також