Найкращі бізнес-ідеї та бізнес-проекти в Україні. Унікальна бізнес-ідея або бізнес-проект — запорука успіху. Пропонуємо список бізнес ідей та бізнес проектів, які мають перспективи зростання у 2024 році.
Щомісяця у світі зявляються нові бізнес-ідеї та бізнес-проекти, проте більшість з них в Україні або нездійсненні зовсім, або підходить лише для міст мільйонників — Київ, Одеса, Львів, Дніпро, Харків. Як правило, підприємці цих міст набагато сміливіше і активніше впроваджують нові тренди, ловлять хайп і запускають нові бізнеси з нуля.
У цій добірці бізнес-ідей ми наводимо обновлюваний список ТОП-ідей для створення бізнесу з нуля, які користуються популярністю в українських підприємців останнім часом, здійсненні в різних містах України і напевно будуть користуватися попитом у 2024 році.
Ніщо у світі не є таким потужним, як ідея, час якої настав.
В. Гюго
Соляна кімната
Соляні кімнати чи соляні печери стали масово зявлятися у містах України кілька років тому і процес їх «розмноження» досі не припинився. У середньому на кожні 100-120 тис. населення великих міст припадає дві соляні печери. Причини популярності цього бізнесу дуже прості: він не потребує великого досвіду, якихось спеціальних знань, дозволів з боку влади та серйозних інвестицій. Суть проста: за допомогою спеціалізованої будівельної компанії ви робите ремонт у невеликій кімнаті, в якій створюється дизайн у вигляді печери, що складається із солі. Відвідувачі приходять, щоб подихати повітрям, насиченим солями, що дозволяє їм оздоровитись та заспокоїти нерви. Зрозуміло, щоб гості прийшли до вас та із задоволенням віддали вам гроші за повітря, печеру необхідно гарно оформити.
Вартість монтажу соляної кімнати площею 30 кв. може досягати 10 000 $, включаючи витрати на дизайн та монтаж обладнання. Найкраща локація для соляної кімнати – спальні райони, оскільки цільова аудиторія такого бізнесу – мами з маленькими дітьми. Бажано, щоб соляна кімната знаходилася неподалік дитячого садка, школи. Середній термін окупності соляної кімнати становить близько 4-6 місяців, залежно від розміру вкладень. Щоб збільшити прибуток, можна продавати клієнтам кисневі коктейлі, за окрему платню пропонувати відвідувачам скористатися масажними кріслами, паровою капсулою тощо.
Манікюрна студія
Мода на професійний манікюр дедалі міцніше закріплюється серед жіночого населення і стає повсякденною нормою. Як наслідок цієї тенденції – зростає кількість спеціалізованих манікюрних салонів, які дозволяють робити манікюр швидко, якісно та за будь-якого бюджету.
Манікюрний бізнес хороший тим, що для старту необхідні дуже невеликі інвестиції — близько 3 000-5 000$, якщо йдеться про невеликий манікюрний кабінет. З них 1 500$ підуть на покупку меблів, ще до 1 000$ доведеться витратити на придбання обладнання, а 500$ — на витратний матеріал (лак для нігтів, креми, косметика, рушники тощо). Крім того, невелику суму доведеться заплатити за оренду приміщення. Для манікюрного салону, в принципі, підійде будь-яка локація. Якщо у Вас небагато коштів, то краще працювати в густонаселеному спальному районі, або якщо у Вас достатньо грошей, то можна відкрити манікюрний салон в центральних районах, де зосереджена багатша клієнтура.
Для студії манікюру підійде будь-яке приміщення, тому Ви можете заощадити, розпочавши бізнес вдома.
Конкуренція серед манікюрних студій дуже висока, тому дуже важливо найняти кваліфікованих майстрів. Власнику манікюрної студії потрібно регулярно стежити за трендами у бьюті-сфері, вкладати гроші у підвищення кваліфікації співробітників та рекламу манікюрного салону. Також сучасному манікюрному салону просто необхідно мати активний обліковий запис в Instagram для залучення клієнтів.
Салон краси
Відкриття салону краси завжди вважалось дуже модим та престижним ділом. Даним бізнесом зазвичай займаються жінки, фінансову підтримку яким надали батьки або чоловіки. Таких салонів відкривається багато, але й згодом закривається чимало.
Перед відкриттям салону краси необхідно вивчити попит на ті види послуг, які маєте намір надавати клієнтам, при цьому слід враховувати конкуренцію в районі відкриття салону.
Салони краси відрізняються залежно від орієнтації на рівень прибутків клієнтів. VIP-салони розраховані на дуже заможних клієнтів, кількість послуг, що надаються, і відповідно ціни у них високі. Еліт-салони також розраховані на заможних клієнтів, ціни високі. Casual-салони розраховані на клієнтів із середнім рівнем доходів. Ціни на їхні послуги є демократичними. Салони економ-класу розраховані на широке коло відвідувачів, ціни низькі.
Залежно від обсягу інвестицій, попиту на даний вид послуг і конкуренції, вибирається той чи інший тип салону краси.
Під салон краси бажано вибирати приміщення на 1 поверсі не менше ніж 100 м.кв.
Для запуску салону краси площею 200 кв. знадобиться близько 185 000$, з яких: проектування – 10 000$, ремонт приміщень – 60 000$, устаткування, меблі, програмне забезпечення – 80 000$, витратні матеріали – 5 000$, реклама, непередбачені витрати – 20 000$.
Сума інвестицій може коливатись залежно від постачальника обладнання, проектувальників, кваліфікації будівельників, якості матеріалів тощо.
Розрахунок прибутку ведемо із розрахунком 50% завантаження салону середнього класу. Виходячи з того, що прибуток з 1 кв.м. площі приміщення за місяць становить 200$ – можемо розраховувати на 40 000$ на місяць.
При виборі правильної локації та професійному управлінні салоном краси, термін окупності бізнесу може становити 2,5-3 роки.
Стікершоп
Стікери – це популярна тема сьогодні серед підлітків і молоді та непоганий формат бізнесу. Героями стікерів можуть бути відомі мультгерої, кіногерої, співаки та різні відомі особи. У великих містах країни навіть стали зявлятися спеціалізовані торгові точки — стікершопи, які, крім стікерів, торгують різними незвичайними сувенірами для шанувальників тих чи інших героїв.
Стікершоп не вимагає великих вкладень, для старту вистачить 1 000-2 000$. Стікери можна або малювати самому, або найняти ілюстратора, або закуповувати на AliExpress. Перед відкриттям бізнесу потрібно визначитися з форматом торгівлі, вибрати між острівцем у ТРЦ та інтернет-магазином.
Основні покупці стікерів – молодь, тож найкращі місця для продажу наклейок – це ТРЦ, кінотеатри та парки.
Перевага торгового острівця – спонтанність покупки. Також Вам не доведеться витрачати час та гроші на просування Вашого бізнесу в Інтернеті. Однак, щомісяця Вам доведеться віддавати 200-300$ за оренду торгової точки (якщо йдеться про Київ). Крім того, ви втратите частину потенційної аудиторії.
Тому ми радимо відкрити інтернет-магазин стікерів. Не обовязково створювати сайт і вкладати гроші у його розкручування. Можна обійтися і сторінкою в Instagram. Правда, потрібно буде приділити увагу дизайну та розкручування сторінки Вашого магазину, але таким чином Ви зможете охопити більше потенційних покупців. Ми радимо власникам стікершопів поєднати обидва формати торгівлі, продавати і офлайн, і онлайн. Якщо у Вас хороший асортимент та правильно налагоджені всі бізнес-процеси, то стікершоп окупиться протягом півроку.
Пекарня
Пекарня – це один із найпопулярніших видів малого бізнесу сьогодні. Кількість булочних та пекарень у містах України дуже швидко зростає, проте багато хто з них не витримує високої конкуренції, закривається через неправильно оформлену документацію, недотримання санітарних умов та стандарти якості продукції. Тим не менш, попит на свіжу випічку підвищується, а також тенденції до ведення здорового способу життя є ключовими факторами успіху відкриття подібного бізнесу в Київській області, де конкуренція є менш високою в порівнянні з обласним центром.
Найбільш привабливими у цьому бізнесі є дві речі: це високий попит (близько 70% українців щодня споживають хліб та хлібобулочні вироби) та можливість уживатися з великою кількістю конкурентів. Завдяки невеликому формату, пекарням легше підлаштуватися під смаки місцевих жителів та запропонувати покупцям щось смачніше та свіжіше, ніж продукція хлібозаводів, що постачає однаковий набір булок до магазинів біля будинку.
Сума первісних інвестицій у пекарню може становити близько $150-200 тис., з яких: 50% інвестицій будуть необхідні для закупівлі обладнання, 20% буде вкладено ремонт, 10% — на оплату оренди приміщення, 3-5% — на закупівлю меблів. Також необхідно запланувати витрати на отримання дозвільної документації, розробку технологічного проекту та дизайн-проекту, закупівлю посуду, текстилю, сировини та проведення рекламної кампанії. У середньому процес відкриття міні-пекарні триває від 3 до 6 місяців.
Пекарня на 30 посадочних місць при середньому чеку на одного відвідувача 2,5-3$, може приносити на рік дохід близько 200 000$. Рентабельність продажів може досягати 25-30%, а термін окупності пекарні становитиме — 2,5-3 роки.
Піцерія
Здавалося б, піцею сьогодні вже нікого не здивувати, проте кількість піцерій все ще продовжує зростати, сигналізуючи про те, що ринок ще не насичений. Щохвилини в Україні зїдається близько 100 шматків піци. Клієнти люблять піцу за нескінченну кількість комбінацій смаків, підприємці – за низьку собівартість та простоту приготування.
У Києві функціонує досить велика кількість закладів італійської кухні із середніми чеками від найвищих (від 200-500 грн.) до низьких (в діапазоні до 100 грн.). У той же час, сегмент піцерій має великий потенціал для зростання.
З огляду на низьку собівартість виробництва піци, можна зробити висновок, що відкриття власної піцерії за нинішніх умов є досить вигідною бізнес-можливістю, що має непогані шанси стати прибутковим вкладенням.
У Києві відкриття піцерії вимагатиме більших інвестицій, ніж у регіонах, але приплив клієнтів буде постійним, відповідно і період окупності – набагато меншим. Раціональним є відкриття піцерії у спальному районі, неподалік офісних будівель або навчальних закладів.
Бюджетним варіантом є відкриття міні-піцерії, потрібні інвестиції у розмірі 15 0000 - 25 000$.
Сума первісних вкладень залежить від розміру кіоску та обладнання (холодильника для зберігання напівфабрикатів, печі для випікання піци, столів тощо.). Вартість обладнання може досягати 10 000$, кіоску – 8 000 - 9 000$. Різноманітні інші витрати також вимагатимуть вкладень на рівні 200$, закупівля сировини коштуватиме 200-400$. Рентабельність міні-піцерії складе близько 20-25%.
Також можна розглянути відкриття повноцінної піцерії з великим залом, кухарями, офіціантами, що вимагатиме значно більших інвестицій. У такому разі відповідально доведеться підійти до вибору постачальників сировини, найму персоналу та організації служби доставки.
Можна також розглянути відкриття піцерії з франчайзингу. Ціна франшизи піцерії може коливатися в межах 50 000 – 70 000$. Рентабельність продажів піци у повноцінних піцеріях може досягати 30%, рентабельність продажів напоїв – 40%. Як правило, близько третини загального виторгу піцерії припадає на піцу, продажі інших страв та алкогольних напоїв становлять по 16%, кондитерських виробів – 11%, інших напоїв – 8%. Термін окупності піцерії може становити 2,5-3 роки.
Вендінг
Вендінг – торгівля за допомогою автоматизованих апаратів – користується популярністю у всьому світі. Вендингові апарати бувають 3 основних типи: автомати для продажу штучної продукції, автомати для приготування напоїв, комбіновані автомати. Вендінгове обладнання використовується для продажу готової їжі, напоїв, жувальної гумки, газет, засобів гігієни та індивідуального захисту, медичних бахіл, іграшок тощо. Асортименти продукції, яка може продаватися такими апаратами, постійно розширюється.
Найбільш повно задовольнити запити покупців можуть комбіновані апарати, що обєднують у собі обладнання для торгівлі напоями та поштучними товарами. Популярна у покупців комбінація апаратів для приготування напоїв, продажу снеків та бутильованих напоїв.
Якщо в Японії та США на один торговий автомат припадає 20 і 40 користувачів відповідно, то в нашій країні до покупок через вендинг покупець ще не звик. В Україні один автомат припадає на 1000 людей. Однак, з огляду на те, з якою швидкістю населення вчиться використовувати картки безготівкової оплати, можна сподіватися, що і до користуванням автомату воно почне звикати швидше.
Перш ніж починати, необхідно вибрати місце під установку автомата. Більшість моделей вендінгового обладнання боїться негоди, вони призначені для експлуатації у приміщенні, або хоч би під навісом. Тому найкраще орієнтуватися на торгові та офісні центри, роздрібні мережі супермаркетів, навчальні заклади, відомчі та державні структури, лікувальні заклади. Одним словом, апарат доцільно встановлювати там, де він контактуватиме з великою кількістю людей, але буде захищений від негоди чи вандалів.
Вартість вендінгових терміналів коливається у досить широких межах. Вона залежить від типу устаткування, країни виробництва, і навіть технічного стану. Наприклад, кавовий автомат українського походження можна придбати за 12-15 тис. грн. Такі виробляє компанія «Розумні машини». Снековий термінал від компаній Saeco або BVM коштуватиме в межах 40-70 тис. грн. За копіювальний або фотоавтомат попросять до 100 тис. грн. Найдешевші — кондомати, їх продають у середньому за 5-10 тис. грн.
Наведемо економіку середнього кавового автомата, за який доведеться викласти від 1500$ до 5000$. Сама кава коштуватиме вам приблизно 150$ на місяць, посуд та різні інгредієнти також приблизно 150$ на місяць, зарплата персоналу 300-500$ на місяць, оренда торгового місця 100$ на місяць. При цьому прибуток на місяць з 50 порцій кави на добу складе від 500$ і вище.
Бізнес в Інстаграмі
Сьогодні існує безліч способів ведення бізнесу через Інстаграм, починаючи від продажу вже готових товарів або послуг до заробітку на самій соціальній мережі, а саме на просуванні та адмініструванні акаунтів, продажу інстаграм-фотографій або виконання певних завдань. Унікальність майданчика в тому, що вона дозволяє знайти варіанти як для легкого заробітку, так і для бізнесу для душі на зразок ведення блогів на улюблену тему. При зростанні популярності багато інстаграм-блогерів починають заробляти на продажі рекламних постів.
Фреш-бари/смузі-бари
Фреш-барами називаються стаціонарні або пересувні пункти громадського харчування, які спеціалізуються з продажу свіжих соків (фрешів) чи інших напоїв з їхньої основі. Вони можуть називатися джус-барами чи смузі-барами. Причини моди на фреши у населення – любов до новинок та мода на здоровий спосіб життя. Зазвичай для відкриття фреш-барів потрібно лише кілька квадратів площі. Хоча на напоях робиться висока націнка, але фреш-бари заробляють не так вже й багато.
Існують мобільні та стаціонарні фреш-бари. Мобільний фреш-бар (невеликий пересувний кіоск) найкраще розміщувати у парку, біля пляжу, на набережній та на жвавій вулиці. Стаціонарний фреш-бар можна відкрити у фітнес-клубі, на острівці у ТРЦ, у кінотеатрі, у великому салоні краси. Варто відзначити, що фреш-бар – це сезонний бізнес, мобільний бар може функціонувати лише влітку, а в стаціонарному з настанням холодів продаж серйозно впаде.
Сума інвестицій необхідних для відкриття фреш-бару може становити 5 000 - 8 000$. Середній термін окупності – рік. Не розміщуйте Вашу точку поруч із конкурентами, тому що смузі – товар недешевий і навіть у великому ТРЦ трафіку на два фреші бару не вистачить. Щоб збільшити кількість клієнтів та підвищити дохід від бізнесу, ми рекомендуємо розширювати асортимент Вашого бару, додавши туди не тільки напої, а й фруктові десерти (взимку ж можна продавати травяні напої та чаї). Смузі слід готувати з найдешевших фруктів (яблук, бананів, апельсинів), щоб знизити собівартість продукції, але при цьому фрукти варто купувати найякісніші, в напої потрібно додавати лід для економії продуктів.
Психологічний салон
Напрямків для бізнесу на проведенні тренінгів існує безліч і кількість їх постійно зростає, проте підприємця, який увязався в цю справу, постійно переслідують дві проблеми: як забезпечити стабільний потік клієнтів на свої тренінги та яку програму їм запропонувати, щоб вони прийшли на тренінг не один раз, а ходили б на них постійно. Цікавий формат, який вирішує ці дві проблеми – це психологічний салон, який має паралелі з літературними та політичними салонами XVIII-XIX століть. Хазяйкою психологічного салону зазвичай виступає жінка, яка грає роль ведучої курсів, психологічних ігор та тренінгів. Завдяки такому клубному формату та використанню сучасних технік швидкої розробки тренінгів, можна побудувати захоплюючий та стабільний бізнес, який ідеально підійде жінкам, які перебувають у пошуку «справи для душі».
Для початку роботи психологічного салону необхідно інвестувати близько 1 000 - 2 000 $. Ці гроші підуть на покупку меблів та компютера, оренду офісу. Середній термін окупності психологічного кабінету – півроку, вартість консультації психолога в Україні може змінюватись від 200 до 1000 гривень на годину залежно від рівня спеціаліста. Тому власнику психологічного кабінету бажано мати профільну освіту, а також регулярно підвищувати свою кваліфікацію, відвідуючи різноманітні курси, семінари.
Варто зазначити, що психологічні консультації не користуються в Україні популярністю у звязку з особливостями менталітету – українці волітимуть поговорити про свої проблеми з близькими чи друзями, а не відвідувати спеціаліста. Тому на великий прибуток від психологічного салону розраховувати не варто.
Автомийка самообслуговування
Щороку автопарк українців зростає приблизно на 80 тис. одиниць. У 2019 році в Україні налічується близько 6,5 млн. легкових автомобілів. Разом із зростанням кількості автомобілів відбувається зростання потреби в автомийках. Найбільшу пропускну здатність сьогодні мають автомийки самообслуговування. Їхня продуктивність у 3-4 рази вища, ніж у конвеєрних автомийок і в десятки разів вища, ніж у ручних автомийок. Якщо автомийка працюватиме на чверть від пропускної спроможності, то вкладення окупляться до кінця другого року роботи.
Оптимальне місце для розміщення автомийки – новий спальний район, важливо, щоб потенційним клієнтам не було складно доїжджати до Вашої автомийки. Немає потреби в покупці землі під будівництво автомийки, достатньо взяти ділянку в оренду, а оскільки сама будівля мийки зводиться з металоконструкцій, то для нього не потрібен фундамент. Для відкриття невеликої автомийки доведеться інвестувати 20 000 - 35 000 $.
Магазин автотоварів
Бізнес із продажу автотоварів та автозапчастин не втрачає своєї актуальності з простої причини: кількість автомобілів в Україні, як і раніше, зростає. Незважаючи на те, що стрімко зростає кількість інтернет-магазинів, більшість покупців потребують і традиційні стаціонарні точки, де можна придбати недорогі витратні матеріали і деталі.
При відкритті магазину запчастин необхідно проаналізувати ринок, щоб зрозуміти, які товари користуються найбільшим попитом. Потім потрібно підібрати асортимент магазину та визначитися з постачальниками. Орієнтовна вартість проекту - 30 000$. Термін окупності – від 12 до 24 місяців.
Магазин автозапчастин повинен бути розташований або в спальному районі, або в локації з активним автомобільним трафіком, бажано щоб поряд з магазином був простір для паркування. Магазин автозапчастин потребує серйозних інвестицій у маркетинг. Вам знадобляться сайт-візитка, сторінки у соцмережах (Facebook, Instagram). Також дуже важливо найняти продавців, які є справжніми експертами в автомобільній сфері.
Дитячий клуб
Чим більше наростає хвиля негативних відгуків про якість державної освіти, тим більше зростає потреба населення в додатковій освіті. Одна з найперспективніших ніш – це дитяча освіта, а саме – дитячі розвиваючі клуби. Ключове питання у цьому бізнесі – це розробка освітньої програми. Якщо ви не хочете або не можете створювати її самостійно, можна придбати одну з франшиз. Останні часто пропонують готові методики з поурочними планами занять.
Для кожної вікової групи необхідно розробити окрему програму. Так, батькам трирічних дітей будуть цікаві загальнорозвиваючі завдання для їхніх дітей, а ось основний фокус при роботі з пятирічками – підготовка до школи. Конкуренція серед дитячих клубів дуже висока, Ви можете вибрати для свого бізнесу спеціалізацію. Наприклад, зараз у Києві особливої популярності користуються школи робототехніки. Серйозна перевага для дитячого центру - використання в роботі з дітлахами унікальної авторської методики.
Для відкриття дитячого клубу потрібно вкласти 10000 $ -15000 $. Більшість коштів піде на закупівлю меблів та обладнання, оренду приміщення. Близько 2000 $ необхідно буде інвестувати в маркетинг. Для нормального функціонування стандартного дитячого центру необхідно найняти двох адміністраторів, викладача молодшої групи, викладача музики, викладача англійської, психолога, викладача живопису, логопеда, викладача хореографії. Хороший персонал – основна складова Вашого успіху, тому що батьки часто ведуть дитину не до конкретного закладу, а до конкретного викладача.
Студії дитячої творчості у ТЦ
Кількість торгових центрів в Україні продовжує зростати, а разом із зростанням їхньої кількості набула поширення культура сімейних походів за покупками. Студія дитячої творчості у форматі острівців — це можливість для батьків зі спокійною душею залишити свою дитину в цікавому для неї місці, де можна ліпити з пластиліну або полімерної глини і грати в розвиваючі ігри.
Перевага студії дитячої творчості у форматі острівця – низький поріг входу в бізнес у порівнянні з розвиваючим клубом та дитячим садком, відсутність суворих вимог до персоналу. Ціна проекту – 6000$ - 8000$ залежно від формату студії. Вам не потрібно буде вкладати великі суми у маркетинг – достатньо лише організувати роздачу листівок у ТРЦ, головною рекламою студії послужить сам острівець (точніше його яскравий дизайн) та активність дітей у студії. Середній термін окупності такого бізнесу – 1 рік.
Ломбард
Ломбард – це бізнес, який ніколи не втратить своєї актуальності. І у спокійні роки, і за часів кризи послуги ломбардів продовжують користуватися популярністю серед українців, незважаючи на те, що відсоткова ставка у цих закладах вища, ніж у банках. Проте отримати кредит у банку досить важко, та й це займає перний час. А ось якщо закласти у ломбард цінну річ, можна швидко вирішити свої фінансові проблеми. За перше півріччя у 2019 році ломбарди видали українцям кредитів на 9 млрд. гривень, що на 10% за аналогічний показник у 2018 році.
Ви можете купити франшизу в одній із мереж ломбардів. Тоді Ви отримуєте вже перевірену бізнес-модель, позбавляєтесь проблем із реєстрацією та придбанням ліцензії. Крім того, Ви зможете збувати предмети застави через мережу комісійних магазинів франчайзера. З іншого боку, Вам доведеться віддавати франчайзеру певну частку прибутку, а в деяких випадках ще виплачувати паушальний внесок.
Для того щоб Ваш ломбард швидко окупився – необхідно розмістити ломбард у локації з високою прохідністю (наприклад, біля станції метро, у переході, ТРЦ тощо). За оренду приміщення площею 30 кв.м у Києві доведеться заплатити десь від 900$ до 2000$ залежно від району. На ремонт, купівлю обладнання та рекламу піде ще близько 6000$, стільки ж потрібно виділити на капітал для видачі позик. Середній термін окупності ломбарду – 1 рік, за умови, що Ви підібрали правильну локацію.
Бізнес на фітостінах
Завдяки тренду на екодизайн великі перспективи має бізнес на фітостенах. Конструкції з живими рослинами стали популярними у торгових центрах, ресторанах, клубах, офісах великих компаній, будівлях державних організацій.
Фітодизайн лише набирає популярності в Україні, тому ця ніша не зайнята. Для бізнесу на фітостенах Вам не потрібні офіс та дозвільні документи, проте ця діяльність підійде тільки людям, які мають знання в галузі дизайну. Для старту потрібно інвестувати 1500$ у розробку сайту, сторінок Вашого бізнесу в соціальних мережах та витратити 500$ на закупівлю матеріалів. Вам знадобляться рослини, каркаси, системи поливу. Для функціонування бізнесу достатньо найняти трьох співробітників: дизайнера, установника та менеджера. Для економії обовязків менеджера Ви можете взяти на себе.
Головний потенційний ризик для бізнесу на фітостінах є низьким попитом. Потенційні покупці фітостен – заклади громадського харчування, великі компанії, забезпечені люди, котрі хочуть прикрасити свій будинок. Але оскільки про фітостіни мало хто знає, Вам потрібно буде побудувати ефективну маркетингову кампанію, щоб донести до цільової аудиторії основні переваги фітостен.
Магазин творчості
Опитування, присвячені темі дозвілля, показують, що більшість людей проводять вільний час більше у домашній обстановці, чим походи в кіно, кафе, пішохідні прогулянки та інше. Асортимент магазинів творчості якраз і націлений на таких «домосідів», які можуть зайняти руки шиттям, вязанням, декупажем, ліпленням тощо. Найбільші перспективи магазини товарів для творчості мають у містах.
Приблизний обсяг вкладень відкриття магазину творчості – 20000 - 30000$. Оптимальна локація для магазину — або центральний район на першій лінії будинків (для економії можна зняти напівпідвальне приміщення) або орендувати комерційні площі в ТРЦ. Близько 7000$ - 10000$ у Вас піде на ремонт магазину, приблизно стільки ж доведеться витратити на оренду приміщення та зарплату персоналу (для початку можна найняти одного старшого продавця та двох продавців-консультантів), 6000$ доведеться вкласти в закупівлю товару, ще кілька тисяч доларів на придбання обладнання та маркетинг. Середній термін окупності магазину творчості – рік.
Шиномонтаж
Вище ми вже говорили про те, що у звязку зі зростанням автопарку українців (сьогодні на 1000 осіб населення припадає вже понад 148 автомобілів), перспективним напрямком можна вважати багато видів автобізнесу, зокрема шиномонтажні майстерні. Цей бізнес привабливий мінімальними вкладеннями, простотою організації та швидкою окупністю. Проте, у звязку зі зростанням конкуренції, на зміну гаражним шиномонтажам приходять цивілізованіші формати майстерень. Вони надають широкий спектр послуг, можуть бути поєднані з магазинами автотоварів або навіть міні-кафе, в яких власник авто може випити кави, очікуючи на закінчення роботи.
Перш ніж відкривати шиномонтажний бізнес, вивчіть ринок, наскільки у Вашому місті велика конкуренція? Постарайтеся розмістити Вашу шиномонтажну майстерню в місці з хорошим транспортним потоком (вїзд у місто, траса), поруч зі спальним районом або гаражним кооперативом. Ваші потенційні клієнти – молодь та жінки, які не можуть самі замінити шини на автомобілі. Розмір стартових вкладень залежить від розміру міста, де відкривається бізнес, і може становити від 5000$ для невеликих населених пунктів до 15000$ для великих міст. Якщо говорити про середню шиномонтажну майстерню, то близько 4000$ - 6000$ потрібно інвестувати тільки в придбання обладнання.
Є два сегменти шиномонтажного бізнесу: стаціонарний та мобільний. Стаціонарний шиномонтаж – це приміщення, де встановлено спеціальне обладнання для ремонту та заміни шин. Мобільний шиномонтаж – спеціально обладнаний автомобіль, що цілодобово надає виїзні послуги з усіх видів шиномонтажних робіт. Послуги мобільного шиномонтажу коштують дорожче, тому що мобільний шиномонтаж надає більше зручностей клієнту, проте якість сервісу у мобільного шиномонтажу нижча, за рахунок того, що мобільне обладнання складніше відкалібрувати.
Термін окупності шиномонтажного бізнесу – від 12 до 24 місяців, залежно від розміру майстерні. Збільшити прибуток можна за рахунок використання програмного забезпечення для автоматизації бізнес-процесів та розширення спектра, що надаються Вашим шиномонтажем послуг.
Студія йоги
Популярність йоги в Україні останнім часом зростає. Незважаючи на те, що деякі експерти заявляють про швидке насичення ринку, можливості для успішного бізнесу ще є: слабкі гравці йдуть з ринку, залишаючи місце іншим підприємцям. Прибуткова частина бізнесу будується на продажу абонементів за кілька занять або місяців наперед, тому власник студії може почуватися досить впевнено після набору групи. Оснащення студії з нуля не вимагатиме серйозних вкладень на відміну від відкриття, наприклад, фітнес-клубу. Скоротити вкладення до мінімуму можна, знайшовши підходяще приміщення, що не потребує серйозного ремонту.
У відкриття йога студії необхідно інвестувати 15000$ - 30000$, залежно від розміру та стану обраного приміщення, його локації. Враховуйте, що йога студія – це бізнес сезонний, навесні та восени виручка набагато вища ніж влітку та взимку. Крім того, Ви обовязково самі повинні любити йогу, вважати її справою свого життя, лише за умови стовідсоткового занурення у цю справу студія може окупитися. Великі труднощі можуть виникнути із наймом персоналу, оскільки знайти справжніх тренерів йоги в Україні важко. Також, ймовірно, Ваш маркетинг буде спрямований не на залучення нових клієнтів, а на утримання клієнтури. У середньому інвестиції, вкладені в студію йога, вдається повернути протягом двох років, але часто термін окупності такого бізнесу досягає і пяти років.
Клінінгова компанія
За останні роки багато великих компаній стали віддавати на аутсорсинг ті сфери діяльності, які безпосередньо не повязані з отриманням прибутку. До цієї сфери належить і клінінг, українською – прибирання. На ринку зявляються спеціалізовані компанії, які беруться не лише за прибирання, але й комплексно обслуговують приміщення. Найбільша грошова ніша — це обслуговування корпоративного сегменту: торгових центрів, офісних будівель, приміщень великих організацій та підприємств. Як правило, бізнес цей відкривається під готового клієнта, під потреби якого закуповується прибиральне обладнання та наймається штат.
Клінінговий бізнес має кілька переваг: низький поріг входу в бізнес, низька конкуренція, високий попит. Основні клієнти – юридичні особи, тому Ви можете розраховувати на довгострокові контракти, які забезпечать стабільність Вашого бізнесу. Рекомендується провести роботу з потенційними клієнтами до початку діяльності бізнесу, щоб дізнатися про ситуацію на ринку, підписати попередні контракти. Розмір капіталовкладень для старту — 10000$ - 25000$ в залежності від розміру компанії та населеного пункту. Більшість грошей піде на закупівлю обладнання та придбання автомобіля. Прибиральників слід наймати з розрахунку, що одна людина відповідатиме за прибирання 500 кв. приміщень, а менеджер контролюватиме 6000-8000 квадратних метрів. Середній термін окупності клінінгової компанії – 12 місяців.
Бургерна
Ринок фастфуду щорічно збільшується на 5-8% і не має наміру знижувати свої темпи. Одна з найпопулярніших страв – бургер, який своєю популярністю навіть сформував новий формат громадського харчування – бургерну. Як переваги відкриття бургерної можна назвати низькі витрати на інгредієнти, невелику кухню та маленький штат.
Перш ніж відкрити бургерну – вивчіть ринок, основні тенденції в Україні та за кордоном. Потрібно розробити унікальну концепцію, яка допоможе виділитися серед конкурентів. Наприклад, Ваші бургери можуть готуватися за унікальною рецептурою або виготовлятися з булок незвичайної форми. Потім визначтеся з приміщенням. Зверніть увагу, що в будь-якому закладі громадського харчування близько 40% простору повинні займати кухонні приміщення, а 60% — зал для обслуговування клієнтів. Оренда площ для бургерної в ТРЦ або разом з жвавим пішохідним трафіком коштуватиме Вам 1000$ - 2000$ на місяць.
Обладнання для бургерної буде коштувати близько 8000$ - 11000$. Ще близько 3000$ - 5000$ необхідно вкласти в рекламу, ремонт приміщення та придбання товарів. Підберіть гарних постачальників, оскільки одна з основних причин провалу будь-якого бізнесу у сфері громадського харчування – неякісні продукти. В середньому, бургерна на місяць може приносити від 1000$ до 7000$ залежно від вартості бургерів (ціна бургера в Києві варіюється від 60 до 200 гривень). Приблизний термін окупності бургерної – 18 місяців.
Кава з собою
Україна демонструє високий темп зростання споживання натуральної зернової кави, а значне зростання споживання кави спостерігається саме в сегменті «кави поза домом». Середній мешканець нашої країни не вдома випиває близько 100 чашок кави на рік. У традиційних кавярнях найчастіше замовляють американо, латте, капучіно та еспресо.
Стрімке зростання цього виду бізнесу зумовлене зростанням споживання кави та низьким фінансовим порогом входження. Найбільш популярними та низькобюджетними варіантами бізнесу з продажу кави вважається формат «кави з собою», у тому числі мобільні кавярні, кавові острівці в торгових центрах, торгівля кавою через вендінгові автомати і тому подібне.
З одного боку, попит на «каву з собою» в Україні лише зростає, з іншого боку – конкуренція у цьому бізнесі є дуже високою. Відкрити свою справу у цій сфері можна двома способами: за франшизою або розробити власну бізнес-модель. Працюючи по франшизі, Ви працюватимете під імям відомого бренду, отримаєте доступ до рецептури, Вас навчать, як правильно вести бізнес, але Вам доведеться віддавати частину прибутку франчайзеру.
Оптимальні локації для розміщення кавової точки: ТРЦ, зупинки громадського транспорту, вулиці з пішохідним трафіком, майданчики біля університетів. Для відкриття кавярні потрібно буде вкласти 3000$ - 8000$ залежно від обраного формату бізнесу та локації. Для збільшення продажів додайте в меню різноманітні кавові напої, чай, какао, десерти. Вважається, що для кавярні обовязково потрібно купувати найдорожчі та якісні інгредієнти, але це не так. Щоб Ваша кавярня приносила прибуток, відстежуйте розмір середнього чека та кількість клієнтів. Врахуйте, що навіть якщо Ваша кавярня розташована разом з жвавим трафіком, то не факт, що серед людей, що проходять повз, будуть представники цільової аудиторії. Наприклад, Ви розмістилися біля університету (студенти не можуть жити без кави, але вони не будуть купувати елітну каву, тому що не можуть собі її дозволити). Якщо Ви працюєте за вдалою бізнес-моделлю, то кавярня окупиться протягом півроку, але врахуйте, що кавовий бізнес має багато підводних каменів.
Готель для тварин
Лише кілька років тому слово «зооготель» ніхто не знав. Було слово «притулок» та «перетримка», але зооготелі — це вже щось інше. Формат передбачає якийсь сервіс: ви можете не тільки залишити тварину дбайливому господареві, але і бути впевненим у тому, що з ним будуть добре поводитися, правильно годувати, пестити і плекати. Найбільше готелів у містах-мільйонниках, мешканці яких стикаються з проблемою нестачі місць для утримання тварин.
Не потрібно відкривати готель більш ніж на 30 місць, такі «готелі» майже ніколи не повністю заповнені. Згідно з санітарними нормами, готель для тварин не може розташовуватись в багатоквартирній будівлі, тому оптимальна локація для такого бізнесу – приватний будинок на околиці великого міста. Зверніть увагу, що керувати готелем для тварин, не будучи експертом у зоології, неможливо. Так, якщо Ви добре знаєтеся на кішках, але нічого не знаєте про собак, то краще організовуйте готель тільки котів.
Обсяг інвестицій для відкриття готелю для тварин — 10000$ - 25000$ в залежності від розміру готелю. Десь половина вкладень піде на ремонт будівлі, покупку клітин, встановлення вольєрів та будиночків для чотириногих постояльців. До 2000$ потрібно буде витратити на створення сайту, рекламу в інтернеті та соцмережах. Управляти готелем для тварин можна і самому, але обовязково найміть на аутсорсі ветеринара, який щодня оглядатиме постояльців. Заповнюваність у готелях для тварин традиційно найвища влітку та взимку, в решту часу готель буде порожнім. Окупається готель для тварин два-три роки, тому прибутковим цей бізнес назвати не можна, він підійде тільки тим, хто по-справжньому любить братів наших менших.
Аеротруба
Людина завжди мріяла навчитися літати. Аеротруба – це атракціон, який дозволяє втілити мрію багатьох людей та добре на цьому заробити. По суті весь бізнес на польотах в аеротрубі будується навколо обладнання. Коштує воно дорого, але сам процес ведення бізнесу дуже простий і зрозумілий. Завдяки високій вартості квитків, окупити вкладення на аеротруб можна приблизно за 10 місяців роботи.
Вартість аеродинамічної установки стартує від 40000$ за обладнання китайського виробництва і може досягати 100000$ - 150000$ за чеську або німецьку установку. Розмістити аеротрубу можна на майданчику біля ТРЦ (аеродинамічні установки не можна встановлювати біля житлових будинків через шум). Обовязковою складовою успіху такого бізнесу є потужна рекламна кампанія в соцмережах, інтернеті. Надайте цільової аудиторії контент, який викликає у неї інтерес (наприклад, яскраві відео польотів в аеротрубі). Проведення акцій знижок та організація показових польотів також допоможуть Вам залучити клієнтів. Аеродинамічна труба – бізнес сезонний, найбільший попит буде у травні-жовтні. Втім, за умови правильного маркетингу, Ви зможете окупитися навіть протягом 6 місяців, оскільки ніша для України нова і конкуренція дуже низька.
Бар
Кількість барів зростає не настільки швидкими темпами, як кількість фастфудів, проте не зменшується. Зазвичай під форматом бару мається на увазі досить широкий спектр закладів, але є три складові які об’єднують всі формати закладів: барна стійка, алкоголь і бармен. У меню барів крім алкоголю також можна знайти закуски та інші покупні товари.
Насамперед визначтеся з розташуванням Вашого бару. У центрі міста жвавий пішохідний трафік, але там може бути зосереджена більшість Ваших конкурентів та вартість оренди приміщення буде вища. У спальних районах конкуренція і ціна оренди нижча, але й купівельна спроможність клієнтів найчастіше нижча (але це не завжди). Намагайтеся розробити унікальну концепцію свого бару. Наприклад, Ви можете оформити приміщення закладу в унікальному стилі, присвятити бар певній темі (наприклад, якийсь музичний стиль, машини, відомі особистості). Ще один поширений формат – паб, якщо у Вашому закладі можна буде відчути справжній дух Ірландії, то Ви приречені на успіх.
На старті діяльності в бар необхідно інвестувати 10000$ - 70000$ у залежності від розміру бару. Гроші підуть на закупівлю обладнання, ремонт приміщення, придбання меблів та рекламу. Плинність кадрів часто стає головним болем для власників барів, тому приділіть увагу підбору кваліфікованого персоналу, а щоб уникнути крадіжки встановіть системи обліку, автоматизуйте бізнес-процеси. Відбити вкладення вийде за рік-два.
Школа вивчення іноземних мов
Загальноосвітні школи України сьогодні не здатні задовольнити попит на якісне навчання іноземних мов, тому потребу закривають приватні мовні школи.
Зняти приміщення для мовної школи можна у бізнес-центрі, ТРЦ або просто орендувати комерційню площу у відповідній локації. Бажано, щоб Ваші клієнти не мали труднощів дістатися школи. Близько 10000$ необхідно вкласти в покупку меблів, навчальних матеріалів. Головні складові успіху будь-якої мовної школи – хороші викладачі та якісна навчальна програма, постарайтеся використовувати на Ваших заняттях лише найефективніші методики вивчення мови.
Насамперед, цільової аудиторії буде цікаво вивчення англійської. Щоб залучити якомога більше клієнтів, запропонуйте кілька спеціалізованих програм навчання, окрім класичних курсів вивчення мови. Ваша школа може готувати дітей до складання ЗНО, IELTS, вступу за кордон. Організуйте курси бізнес-англійської для дорослих, заняття для дошкільнят. Після англійської популярностю в Україні користуються німецька, французька, іспанська, китайська, польська та чеська мови. Вважається, що мовний центр – сезонний бізнес, але якщо Ви правильно організуєте роботу школи, вона буде завантажена цілий рік. Середній термін окупності мовної школи – рік.
Магазин фігурного шоколаду
Згідно зі статистикою, 6 кг шоколаду на рік зїдає мешканець Західної чи Центральної Європи. Аналіз ринку кондитерських виробів в Україні демонструє, що українці споживають шоколад та інші солодощі у кілька разів менше – близько 1,3-1,4 кг. Звичайно, торгувати звичайними шоколадними плитками для підприємця-початківця — справа дурна, а ось організувати невеликий магазинчик подарункового фігурного шоколаду — ідея дуже перспективна.
Шоколадний магазин найкраще розміщувати у великому ТРЦ. Якщо у Вас погано з капіталом, то спочатку підійде формат острівця, але бажано зняти приміщення площею 10-15 кв.м. Якщо Ви маєте вільні кошти, то організуйте власне виробництво шоколадних виробів, щоб виділитися серед конкурентів. Або Ви можете продавати продукцію відомих шоколадних фабрик. Гарним попит буде на іноземну продукцію — швейцарський, бельгійський, німецький шоколад користується великою популярністю в Україні.
На початковому етапі достатньо найняти двох дівчат-продавців та бухгалтера на аутсорсі. Якщо Ви знаєтеся на шоколаді можете взяти на себе обовязки товарознавця. Шоколад продукт, що швидко псується, тому потрібно грамотно вибудувати закупівельну стратегію. Не купуйте надто багато товару, але перед святами, коли продажі солодкого ростуть, сміливо повністю заповнюйте склад. Загалом для старту шоколадного бізнесу потрібно як мінімум 6000$ - 7000$, гроші можна повернути вже за 6-12 місяців.
Котокафе /песокафе / єнотокафе
Звичайні антикафе тепер уже нікого не дивують: останні два-три роки в українських містах почали відкриватися всілякі формати «тварино-кафе», в яких відвідувачам дають поспілкуватися то з кішками, то з цуценятами, то з єнотами. Найчастіше гості платять за час, проведений у закладі, але за додаткову плату можна замовити фотосесію з тваринами, а то й взагалі придбати когось із вихованців для себе. Зрозуміло, вихованців у такому антикафе має бути кілька, інакше весь сенс формату зникне.
Проаналізуйте ринок у Вашому місті, щоб обрати унікальну нішу для свого «тварино-кафе». 40% українців тримає вдома кішок, власників собак менше, але якщо «кошача» ніша на ринку у Вашому місті зайнята, то песокафе чи єнотокафе викличе не менший інтерес у цільової аудиторії. Вихованців візьміть у притулку, також найміть ветеринара, якого доглядатиме і проводитиме профілактику хвороб у тварин.
Розділіть простір кафе на кілька ізольованих приміщень, до яких не буде доступу у тварин. Найкраща локація для «тварино-кафе» – приміщення площею 100-150 кв.м. у спальному районі поряд із дитячими навчальними закладами. Відвідувачі котокафе платять гроші не за товари, а за час, проведений у закладі (чай та печиво можуть бути взагалі безкоштовними). Ви можете найняти педагога-організатора для проведення майстер-класів із дітьми. Інвестиції на відкриття невеликого котокафе становлять 20000$ - 35000$, а термін окупності такого закладу – півроку-рік.
Навчальний центр
Навчальні центри – це популярний бізнес-напрямок, потенціал якого в Україні лише розкривається і в якому можна знайти вільні та прибуткові ніші. Навчальні центри можуть бути онлайн та офлайн-форматів, а тематики варіюватимуться від викладання технік манікюру до роботи на ринку криптовалют. Не секрет, що у багатьох галузях викладання будь-якого бізнесу виявляється набагато рентабельнішим за організацію самого бізнесу.
Кожен третій працівник в Україні планує покращувати свою професійну кваліфікацію за допомогою відвідування тренінгів та курсів, тому треба виділяти найперспективніші для освітнього бізнесу галузі. В ідеалі Ваш навчальний центр має спеціалізуватися на тій галузі, де Ви самі експерт. Не втрачають популярності курси для дітей (наприклад, курси підготовки до ЗНО).
Обсяг коштів необхідний відкриття невеликого навчального центру – 12000 - 15000$. Більшість грошей піде на закупівлю меблів та обладнання, оплату оренди приміщення. Близько 3000$ необхідно вкласти в рекламу, маркетинг. Освітній бізнес, в середньому, окупається протягом року. Хороший спосіб заощадити на оренді офісу та ремонті – відкрити онлайн-курси, але доведеться вкласти велику суму в рекламу, приділити увагу стратегії просування в інтернеті.
Магазин косметики
Згідно з соціологічними опитуваннями, жінки готові щомісяця витрачати на косметику 15% свого доходу. Завдяки тому, що видів косметики є дуже багато, малому бізнесу завжди є де розвернутися. Адже косметика може бути елітною та професійною, натуральною та декоративною, брендовою та ручної роботи, лікувальною та домашньою, східною та арабською, а торгувати нею можна у різних форматах від продажу через каталоги, інтернет-магазини та острівці в ТЦ до великих магазинів.
Перед стартом бізнесу визначтеся з концепцією магазину та його спеціалізацією. Ваш магазин може пропонувати широкий асортимент товарів або може мати свою вузьку спрямованість. Перший варіант актуальний для маленьких населених пунктів, де не представлені великі мережі магазинів. Друга концепція більше підійде великим містам, оскільки наявність рідкісної спеціалізації магазину і унікальний асортимент дозволять Вам конкурувати з торговельними мережами.
Наступний крок – вибрати формат магазину та локацію. Ви можете продавати східну косметику, косметику для нігтів, лікувальну косметику, натуральну косметику, елітну косметику та парфумерію, брендову косметику. Магазин косметики можна розмістити на першому або цокольному поверсі житлового будинку або в ТРЦ. Чудово, якщо поруч знаходиться салон краси, де концентрується Ваша цільова аудиторія. Приділіть увагу оформленню магазину, наповнюйте полиці та стелажі різними брендами, старайтеся розміщати найдорожчі товари на верхніх полицях, а дешеві – знизу. Працюйте лише з перевіреними постачальниками та не забувайте, що третина косметичної продукції в Україні – це контрабанда чи підробка.
Приблизний обсяг інвестицій для відкриття магазину косметики площею 40 кв. м. — 10000$ - 15000$, з яких близько 6000$ піде на закупівлю, а решту коштів доведеться вкласти в ремонт приміщення. Термін окупності — рік, але все залежить від розташування магазину та асортименту.
Стріт-фуд
Одним з найкращих напрямків для малого бізнесу за співвідношенням «низькі вкладення/велика віддача» вважається стріт-фуд. Більше того, у підприємця є безліч можливостей для вибору напрямків: пироги та пиріжки, пончики та донати, шаурма, тако та фахітос, хот-доги та корн-доги, піца та конопіца, вафельний фастфуд, локшина, млинці тощо.
Конкуренція у сфері вуличної їжі дуже висока. Єдиний шанс досягти успіху – вибрати вдале місце. Вам потрібне не просто багатолюдне місце, Вам потрібна локація, де зосереджена Ваша цільова аудиторія (наприклад, бутерброди з оселедцем будуть мати попит серед офісних співробітників, а сосиска в тісті – улюблена їжа студентів). Заклади вуличної їжі можуть бути мобільними точками або стаціонарними. Мобільні – кіоски, лотки, павільйони, що встановлені на міських вулицях. Такий формат вимагає менше вкладень, але Ваш МАФ може потрапити під знесення. Стаціонарні заклади вуличної їжі розташовані на перших поверхах жилих будинків, у переходах, у ТРЦ. Бажано, щоб поруч із Вашою точкою не було конкурентів, але унікальний продукт та якісний сервіс допоможуть перемогти конкурентів.
Середній розмір вкладень для відкриття однієї точки вуличної їжі в Україні – 10000$ - 15000$, по можливості потрібно відкривати відразу відкривати цілу мережу закладів, щоб мінімізувати витрати. Термін окупності стріт фуда – 4-10 місяців.
Кейтеринг
В Україні зростає популярність виїзних заходів, проте кейтерингових компаній, які організовують їхнє обслуговування та забезпечують харчування ресторанного типу не так багато. Довгий час подібні послуги були призначені лише для вузької категорії клієнтів великих компаній та організацій, проте тепер зростає кількість охочих організувати виїзний захід розширився: це можуть бути весілля на природі, різні фестивалі та молодіжні зльоти, корпоративні свята тощо. Кейтерингова компанія може мати кілька джерел доходу, починаючи від надання в оренду обладнання до повного супроводу заходів із сервіруванням.
З одного боку, в умовах економічної нестабільності компанії заощаджують на банкетах та святах, з іншого – все більше фірм замовляє для своїх співробітників обіди в офіс. Ніша доставки готової їжі може стати головною спеціалізацією кейтерингової компанії. Також крім кооперативів Ваша фірма може обслуговувати випускні, весілля, дні народження, щоб зробити бізнес позасезонним. Для кейтерингового бізнесу знадобиться приміщення площею не менше 50 кв.м, де будуть розташовані офіс та кухня. Наприклад, Ви можете орендувати кафе або їдальню та отримувати додатковий прибуток від продажу обідів співробітникам прилеглих офісних центрів. Для кейтерингу потрібно найняти, як мінімум, одного кухаря та помічників. Якщо Ви займаєтеся тільки доставкою їжі, то достатньо найняти людей, які вміють смачно готувати. Якщо ж Ви організовуєте банкети та обслуговуєте великі та відомі компанії, то без професійного шеф-кухаря Ви не обійдетесь. Хороше рішення – співпраця з різними event-агентствами, які можуть стати вашими головними клієнтами.
Майже третина всіх замовлень на послуги кейтерингу припадає на зимові свята, ще половина – на кінець травня-початок вересня (у цей час відбувається найбільше весіль, проводяться випускні та тимбілдінги). Мінімальний обсяг інвестицій для відкриття кейтерингової компанії — 8000$ - 10000$. Окупитися Ваш бізнес може протягом півроку. Але памятайте, що кейтеринг — бізнес сезонний і в певні періоди у Вас може не бути замовників взагалі.
Висновок
Не знайшли відповідної ідеї чи шукайте щось неординарніше? Можливо, вам допоможе інша наша підбірка бізнес-ідей для створення нового бізнесу в Україні у 2024 році.
Бізнес ідеї Україна, Бізнес ідеї в Україні, ідеї для бізнесу, відкрити бізнес, ідеї малого бізнесу, бізнес-ідеї, бізнес ідея, бізнес ідеї з мінімальними вкладеннями, нові бізнес ідеї з нуля, ідеї для малого бізнесу, нові бізнес ідеї, унікальні бізнес ідеї, найкращі бізнес ідеї, бізнес-ідея, інноваційні бізнес ідеї 2024 року, бізнес ідеї 2024, бізнес ідеї 2024, бізнес ідеї 2024 бізнес ідеї топ, бізнес ідеї топ 100. Бізнес-ідеї ТОП-100 для бізнесу, бізнес ідеї для малого бізнесу, бізнес ідеї з мінімальними вкладеннями, нові бізнес ідеї, майбутній бізнес, перспективний бізнес, ідея для бізнесу 2024 року, інноваційні ідеї, інновації бізнес. Найприбутковіший бізнес в Україні є рейтингом. Найприбутковіший малий бізнес-бізнес в Україні рейтинг. Найкращий бізнес проект в Україні. Найкращі бізнес-проекти України.