У 2024 році світова економіка, незважаючи на військовий конфлікт Росії в Україні, а також поширення конфлікту Ізраїлю та ХАМАС, продовжить зростання і за різними оцінками становитиме від 2,4% до 2,9%. Однак через високий рівень інфляції, як і раніше, зберігається ризик повернення рецесії. Крім того, епідеміологічна ситуація з коронірусом у Китаї та загалом на планеті ще дуже довго буде вкрай непрогнозованою.
Додавши до цього війну, що триває в Україні, запуск нового стартапу, з одного боку, здається безумством. Однак, насправді зараз настав найбільш вдалий момент для інвестування в новий бізнес та створення нових бізнес-моделей. Війна та пандемія радикально змінили людські звички, саму структуру економіки України. Ті підприємці, які зможуть першим осідлати хвилю змін, отримають перевагу над своїми конкурентами.
InVenture зібрав найцікавіші та найперспективніші ідеї для стартапу, які будуть актуальні в найближчі роки, і допоможуть Вам визначитися який запустити стартап у 2024 році.
Розвиток бізнес проектів у Military-tech
Miltech-tech сфера в Україні показала свою перспективність ще у 2014 році, коли Росія увірвалася на Донбас та анексувала Крим. У цей час вітчизняні фахівці почали створювати вже незамінні для військових програми «Кропива» та «Дельта», безпілотники «Валькірія» та «Лелека-100».
У 2023-2024 роках щодня в Україні витрачається близько $100 млн, які прямують на озброєння, техніку, військову інфраструктуру для завдання максимальної шкоди ворогові.
В Україні розвиток військово-технічних рішень відбувається із великою швидкістю. Проекти, які раніше потребували 1,5–2 років на реалізацію, тепер здійснюють за 2–3 місяці. Порівняно з 2014 роком галузь військово-технічних рішень зросла від 3 до 7 разів, залежно від сфери. Активно надходять інвестиції та гранти від уряду для розвитку військово-технічних стартапів, але також відбувається волонтерський рух та краудфандинг.
Обсяг роботи починається від розробки дронів до тактичної медицини та відновлення після поранень.
У звязку з ситуацією, що склалася, на сьогоднішній день багато бізнесів змінили свій фокус уваги саме на Miltech-tech напрямок. Зокрема, цей напрямок дозволяє бізнесменам активно допомагати армії не лише фінансово, а й у продовольчому плані, виробляючи та поставляючи необхідні кошти для допомоги успішним бойовим діям нашим захисникам.
Торговий майданчик в інтернеті
Що може бути банальнішим за черговий маркетплейс? Однак, відкриття нового торгового інтернет-майданчика лише на перший погляд здається поганою ідеєю. Найближчими роками сфера Інтернет-торгівлі зростатиме надзвичайно високими темпами.
Обсяг ринку онлайн-рітейлу в Україні в 2022 році склав 151 млрд грн – сума всіх проданих товарів та послуг в інтернеті. Це на 17% більше, ніж 2021 року. У 2022 році частка e-commerce у рітейлі України наблизилася до 11%, що на 2% більше, ніж у попередньому році. Найбільше зростають саме українські майданчики, а не закордонні.
В Україні досить велике співвідношення e-commerce/роздрібний товарообіг (27%), насамперед завдяки розвиненим мережам Rozetka та «Нова пошта», їх зусиллям щодо формування гарного клієнтського досвіду та ефективних фінансових сервісів з оплати покупок.
За час карантину в українців виробилася звичка купувати необхідні товари у мережі. Популярність класичних ТЦ і ТРЦ поступово знижується у звязку з пандемією і переходом як продавців, так і покупців в онлайн. Показовим є приклад компанії IKEA, яка зайшла на український ринок, запустивши в нашій країні інтернет-магазин, не чекаючи відкриття офлайн-представництва.
У нинішніх умовах різні торгові майданчики тільки набиратимуть популярності. Одним із найперспективніших напрямків для розвитку онлайн-продажів в Україні зараз є продукти харчування та ліки. Новому маркетплейсу доведеться конкурувати з такими гігантами як Prom.ua або OLX, але не варто впадати у відчай. У нашій країні ще тільки розвивається формат спеціалізованих торгових інтернет-майданчиків, а низка вузьких товарних ніш, як і раніше, залишаються незайнятими. Особливо авантюрні стартапери можуть ризикнути і вийти на африканський, латиноамериканський, індійський чи південноазіатський ринок, де на сьогоднішній день Інтернет-торгівля лише проходить стадію становлення, і багато вже апробованих на Заході ідей ще не реалізовано. Щоправда, варто враховувати, що у створення успішного маркетплейсу потрібно інвестувати сотні тисяч доларів.
Смарт-офіси та коворкінги
Відомо, що звичка формується за 21 день. Не дивно, що багато працівників встигли звикнути до віддаленої роботи і зараз не хочуть повертатися до офісів. Крім того, масштабна економічна криза змушує компанії заощаджувати кошти. Карантин продемонстрував, що більшість робочих завдань можна цілком ефективно виконувати і вдома, тому багато компаній планують суттєво урізати витрати на оренду, утримання офісів, переводячи співробітників на дистанційний режим роботи. Згідно з опитуванням CBRE Ukraine, після закінчення пандемії половина українських компаній планує залишити частину працівників на «удальонці». Це рішення дозволить бізнесу на третину скоротити витрати.
Епідемія призвела до серйозного перегляду концепції організації офісного простору. Тепер кожен співробітник не матиме власного робочого місця, співробітники приходитимуть в офіс лише час від часу і займатимуть вільні місця. Також офіси формату open space втратить свою популярність. Все більшу популярність набуватиме смарт-офіси, приміщення з великою кількістю маленьких кімнат. Можливо, частину компаній переведуть працівників у коворкінги. Очевидно, що найближчими роками на нас чекає епоха «гнучких офісів» та розробка, створення офісних приміщень нового типу – чудова ідея для стартапу у сфері комерційної нерухомості.
Протягом 2022-2023 рр. ринок коворкінгів пройшов шлях від майже повного падіння до відновлення. Найстійкішим коворкінгам допомогли втриматися гнучкість у ціноутворенні під час війни та оперативна реакція на блекауті. Під час релокації бізнесів з Харкова, Запоріжжя, Дніпра переселенці знаходять актуальними роботу в коворкінгах.
Сервіс для контролю дистанційної роботи
Один із головних трендів сучасності – збільшення кількості віддалених співробітників. За даними дослідження компанії Gartner, найближчим часом понад 50% працівників розумової праці перейдуть на дистанційну зайнятість. Зростання популярності віддаленої роботи означає, що робочі процеси будуть оцифруватися, йти в онлайн. Компаніям зараз як ніколи потрібні різні послуги для організації дистанційної роботи, хмарні сховища даних, система трекінгу та контролю за співробітниками, програми відеозвязку, CRM-системи, послуги для управління файлами. Стартапи, які допомагають організувати віддалену роботу, викликатимуть особливий інтерес в інвесторів.
Сервіс доставки здорової їжі
Сьогодні кожна 4 людина в світі замовляє їжу онлайн — і це тільки початок. Пандемія Covid-19 дала поштовх появі нових поведінкових звичок, а зараз бачимо, що в постпандемічному світі звичка замовляти їжу не зникає, а лише зміцнюється. Напружений спосіб життя, віддалена робота та урбанізація – це породжує бажання економити час, що призводить до сплеску попиту на зручні сервіси доставки їжі по всьому світу.
Український ринок доставки продуктів у 2021 році сягнув $300 млн, але війна змусила багатьох гравців згорнути свою діяльність. Засновані на пандемії послуги Cooker, Goodex, OVO поставили бізнес на паузу – невідомо, тимчасово чи назавжди. З трійки Glovo, Bolt Food і Rocket, які змагалися за доставку їжі з ресторанів, вціліли лише двоє (Rocket зійшов з дистанції). У свою чергу, у сервісі таксі Uklon планують запустити новий бізнес-напрямок – власну доставку їжі.
Багато рестораторів в Україні почали пропонувати свою доставку їжі. Це вже давно працює в Америці та європейських країнах, де ресторани знають портрет свого відвідувача та пропонують йому особливі пропозиції, наприклад, забронювати столик або зробити доставку.
Незважаючи на те, що в Україні вже діє низка служб доставки, свою частку ринку новий стартап може дуже швидко отримати в цей час. Потенціал для зростання ринку доставки продуктів харчування в Україні колосальний, оскільки в Україні лише 2% всієї їжі продається через інтернет, а, наприклад, у Британії 13% всіх продуктів харчування реалізуються в інтернеті.
Найбільші шанси на успіх мають спеціалізовані служби доставки, стартапи, які зайняли б унікальну ринкову нішу.
Лідогенерація для бізнесу
Гарячі ліди зараз як ніколи потрібні будь-якій компанії, але утримувати величезний відділ продажу та маркетингу – дороге задоволення. Хороше рішення – віддати лідогенерацію на аутсорс.
Лідогенерація – вкрай розтяжне поняття. Агентство лідогенерації може займатися email-маркетингом, SEO, просуванням в соцмережах, налаштуванням реклами в Google, холодними та теплими продажами (дзвінками), створенням сторінок, що продають в інтернеті. На сьогоднішній день найбільші шанси на успіхи мають стартапи, які автоматизують збирання лідів, дозволяють серйозно збільшити конверсію. Лідогенерація — це область, де сьогодні можна втілити в життя найоригінальніші бізнес-ідеї.
Платформа для віртуальних івентів
Івент-індустрію, поза всяким сумнівом, чекають грандіозні зміни. Вкрай ймовірно, що класичні конференції, бізнес-заходи не скоро повертаються в наше життя. Освітня сфера також дедалі більше «діджалізуєшся», йде в онлайн. Але карантин продемонстрував, що класичні платформи для організації дистанційних конференцій (Zoom, Skype) не справляються із покладеними на них завданнями. В результаті на ринку стали зявлятися різні послуги для проведення дистанційних конференцій, заходів (наприклад, Google Meet).
Однак усі подібні платформи мають один загальний недолік. Вони не здатні забезпечити відчуття присутності на заході, що вкрай важливо, особливо якщо говорити про освітні або розважальні івенти. На сьогоднішній день вже створено різноманітні VR-платформи, але для використання цих сервісів потрібні окуляри віртуальної реальності. Доступна та проста платформа для організації віртуальних івентів, яка забезпечить користувачеві ефект присутності на заході, може стати головним стартапом десятиліття.
Віртуальна психологічна терапія
Якщо ви маєте психологічну освіту або просто підковані у сфері психології, спробуйте організувати психологічні курси в інтернеті. У разі кризи, епідемії, війни в людей загострюються психологічні проблеми, зявляється депресія.
Наприклад, майже кожен третього американця виявили ознаки «карантинної депресії». В Україні на тлі війни настають важкі часи, тому люди все більше потребуватимуть кваліфікованої психологічної допомоги.
Бізнес у сфері онлайн-психології може зводитись не тільки до звичайних психологічних консультацій в онлайн-режимі. Так, ви можете продавати навчальні матеріали, інфопродукти. Крім того, зараз активно розвиваються різні медичні аналоги сервісу Booking та маркетплейси. Подібний проект можна було б реалізувати й у галузі психології.
Віртуальний дизайн квартир
Незважаючи на важку економічну ситуацію люди продовжуватимуть робити ремонти у своїх оселях. Дедалі більше молодих сімейств хочуть зробити унікальний дизайнерський ремонт, але при цьому вони не мають часу на похід до дизайнера та обговорення всіх деталей. У таких випадках хороша ідея – віртуальна консультація з дизайнером. В режимі online можна вирішити всі питання, крім того, дизайнер може заощадити на оренді офісу, що в нинішніх умовах важливо.
Цікава ідея для стартапу — сервіс, що дозволяє швидко створювати компютерну дизайн-модель квартири, а потім демонструвати її клієнту за допомогою технологій віртуальної реальності. Подібна технологія дозволила компанії-забудовнику «Укрбуд», в найкращі часи для компанії, збільшити продажі на 50%.
Рюкзаки
Останнім часом рюкзаки стають дуже популярним трендом. Їх носять не лише школярі, а й IT-фахівці, офісні працівники, мандрівники. Тому якщо ви плануєте запустити стартап у fashion-індустрії, варто задуматися про виробництво оригінальних рюкзаків. Найяскравішим прикладом успішного «рюкзачного» бізнесу є український стартап Pix Backpack, який створює рюкзаки з LED-екраном.
Тільки за допомогою краудфандингу Pix зібрав близько півмільйона доларів, а обсяг річного продажу стартапу склав мільйон доларів! Приклад Pix доводить, що на рюкзаках можна побудувати успішний бізнес. Головне зробити ваші рюкзаки по-справжньому унікальними.
Розробка чат-ботів
Часто клієнти, перш ніж замовити товар чи послугу, ставлять багато різних питань, забираючи час у співробітників служби підтримки. Це призводить до того, що бізнес втрачає ліди, а потенційні покупці йдуть до конкурентів. Уникнути цієї ситуації можна за допомогою спеціального чат-бота, який виконує деякі базові завдання зі спілкуванням з потенційними клієнтами. Чат-боти потрібні будь-якому бізнесу, що є в інтернеті. Створення чат-бота коштує недорого, цей продукт доступний більшості підприємців. Розробка чат-ботів - чудова ідея для стартапу з урахуванням того, що все більше підприємств переходять в онлайн і попит на чат-боти тільки зростатиме.
Програми для smart-домів
Smart-будинки користуються популярністю на Заході та серед забезпечених українців. Останнім часом українські забудовники активно продавали малометражні «смарт-квартири», які зі smart-житлом не мають нічого спільного, крім приставки «смарт». Smart-будинок – це «розумний будинок», житло, обладнане різними програмами для полегшення життя. Гарний Smart-будинок це – цілий комплекс різних систем. У такому житлі обовязково є сучасна сигналізація, автоматичне регулювання опалення та електроживлення, система клімат-контролю. Зрозуміло, що все програмне забезпечення для smart-дому потрібно розробляти, а у сфері створення «розумного житла» існує велика кількість можливостей нових стартапів, вільних ринкових ніш.
Програми для йоги, медитації, фітнесу
Епідемія коронавірусу змусила нас усіх набагато серйозніше ставитися до власного здоровя. Українці найближчими роками не лише частіше відвідуватимуть спортзал, а й приділятимуть увагу фізичній активності будинку. Крім того, важкі часи ведуть до того, що дедалі більше людей страждатимуть від депресії. Найкращі засоби проти стресу – йога та медитація. Але самостійно скласти правильну програму тренувань більшість людей не можуть, тому використовують різні фітнес-додатки. Тож розробники додатків для спорту, медитації, йоги та здорового способу життя без клієнтів точно не залишаться.
Друк будинків на 3D-принтері
Технологія 3D-друку удосконалюється з кожним роком. 3D-принтери стають все більш ефективнішими, не далекий той день, коли люди зможуть створювати за допомогою 3D-принтерів житлові будинки. Ідея створення будівель за допомогою технологій 3D-друку є вкрай актуальною, адже більше одного мільярда людей не мають власного житла. За підрахунками американської компанії ICON, вартість створення одного будинку площею близько 70 кв.м за допомогою 3D-принтера може становити близько 4 тисяч доларів, а надрукувати таку будівлю можна буде лише за день! У США за допомогою 3D-принтерів було побудовано кілька великих обєктів, що доводить можливість застосування 3D-друку у будівництві. Словенська компанія BetAbram вже налагодила випуск будівельних 3D-принтерів. Їхня ціна стартує від 12 000 євро. Стартап у сфері 3D-друку буде вкрай затребуваний у регіонах, де необхідно швидко та дешево зводити житлові будинки та обєкти інфраструктури (Африка, Латинська Америка, Азія).
Відеоігри та кіберспорт
Кіберспорт та ігрова сфера не лише не постраждали під час епідемії, а й суттєво покращили свої позиції. Вартість акцій відомої ігрової корпорації Electronic Arts за час першої хвилі пандемії збільшилася на 35%, а акції японської компанії Nintendo за той же період зросли на 20%. Ринок відеоігор продемонстрував значне зростання, досягнувши в 2023 році обсягу виручки $249,6 млрд. Прогнозований річний приріст у розмірі 9,32% з 2023 по 2028 рік дозволить ринку зрости до оціночних $389,7 млрд.
В ігровій сфері можна знайти безліч ідей для стартапу. Ви можете розробити класичну відеогру, придумати гру з унікальною концепцією, або створити додаток для кіберспорту, сервіс для ставок на кіберспорт. Все залежить тільки від вашої фантазії.
Утилізація відходів
Проблема утилізації відходів є однією з найгостріших для сучасного людства, внаслідок чого інвестиції у переробку сміття зростають з кожним роком. За даними дослідження компанії Research and Markets, у 2026 році обсяг світового ринку утилізації відходів збільшиться до $643 млрд. Варто зазначити, що в країнах ЄС переробляється до 60% ТПВ (твердих побутових відходів), а в Україні частка переробки побутових відходів становить лише 7-8%, тому у вітчизняній сміттєвій галузі залишається достатньо багато вільних ніш.
Ви можете розробити власний стартап з утилізації або переробки відходів з метою їхнього вторинного використання, або вкласти гроші в існуючий проект. Так, профільному інвестору слід звернути увагу на діючий бізнес із переробки та утилізації небезпечних відходів. Підприємство має всі необхідні ліцензії та оснащене технологічним обладнанням. Компанія переробляє відходи з Європи, а також співпрацює з великими українськими підприємствами.
Вироби ручної роботи
Один із найпопулярніших трендів сучасності – хенд мейд. Модники та модниці все частіше купують вироби ручної роботи. Рукоділля – гарна ідея для організації власного невеликого стартапу. На відміну від більшості бізнес-ідей, хенд мейд не вимагає якихось великих вкладень.
Ви можете робити буквально все, що завгодно. Найбільшою популярністю серед покупців сьогодні користуються такі вироби ручної роботи: одяг, прикраси та біжутерія, купальники, солодощі та різноманітні продукти харчування, подарункові коробки, косметика, іграшки.
Реалізувати свою продукцію ви зможете через інтернет. Для початку можна створити найпростіший сайт. Також гарним джерелом покупців для виробів ручної роботи є Instagram.
Інтернет-маркетинг для малого бізнесу
Карантин весни 2020 продемонстрував, що якщо бізнес відсутній в інтернеті, то він не існує. Тому малі та середні підприємці були змушені йти в онлайн. Однак більшість бізнесменів не можуть дозволити собі оплачувати роботу професійних маркетологів, утримувати цілі відділи маркетингу. Тому вони змушені звертатися до агенцій інтернет-маркетингу.
Якщо ви компетентні у маркетингу, то можете спробувати створити власне агентство, яке надаватиме послуги малому та середньому бізнесу. Ви можете спеціалізуватися в якійсь конкретній сфері (SEO або SMM, наприклад) або надавати повний комплекс маркетингових послуг (цей варіант краще).
Зелена енергетика
У сфері альтернативної енергетики щороку зявляються нові стартапи. Зелена енергетика – не лише модний тренд, а й гарна нагода для заробітку. Так, в Україні держава зобовязується викуповувати у виробників зеленої енергії всю електрику за фіксованим «зеленим тарифом» (0.183 євро, якщо станцію підключено у 2017-2019 рр.; 0.164 євро, якщо станцію підключено у 2020-2024 р. та 0,14 станцію підключено у 2025-2029 рр.).
З першого дня війни обєкти української енергетики опинилися під прицілом російських військових. Енергосистема витримала сотні атак і навіть пережила перший у своїй історії блекаут.
Загалом пошкоджено близько 50% енергетичної інфраструктури країни. Не стала винятком і так звана зелена енергетика, частка якої у структурі виробництва до війни становила понад 13% та нарощувала потужності.
Восени 2022 року з експлуатації було виведено майже всі вітрові електростанції та близько половини сонячних. Через пошкодження підстанцій та мереж, обстріли, розкрадання обладнання окупантами та відсутність доступу до електростанцій робота обєктів "зеленої" енергетики на тимчасово окупованих територіях припинилася.
Тому частка поновлюваних джерел в енергобалансі впала більш ніж удвічі. До кінця жовтня 2022 року з експлуатації довелося вивести близько 75% вітрових станцій та 45-50% - сонячних.
Проте вже протягом 2023 року в Україні буде збудовано близько 500 МВт нової сонячної генерації та 200-300 МВт — вітрової.
Глобальне потепління та необхідність відновлення енергетичної інфраструктури України через наслідки війни відкриває перед українськими виробниками зеленої енергії нові можливості.
Аграрні технології
Агросектор залишається одним із небагатьох секторів української економіки, який демонструє відносно стабільні темпи зростання. Аграрна сфера хоч також постраждала, як і багато іншого бізнесу в період війни, зокрема через проблеми зі збутом і логістикою зерна, вона залишається досить привабливим напрямком для інвесторів в цей час. Великою проблемою для українських аграріїв є кліматичні зміни.
Сільське господарство стає дедалі технологічнішим. Кліматичні зміни та цифровізація економіки змушують аграріїв шукати нові високотехнологічні рішення. У сучасному сільськогосподарському підприємстві активно використовуються нові цифрові рішення. Агросектор стає одним із головних клієнтів українських IT-компаній.
Існують дві гарні ніші для створення стартапу в агросфері. Ви можете або запустити високотехнологічне фермерське господарство, або розробляти програмне забезпечення для агробізнесу.
Вітамінний бар, онлайн-магазин вітамінів
Найближчі десять років українці приділятимуть велику увагу зміцненню свого імунітету, тому вітаміни стануть одним із найходовіших товарів. Ви можете добре заробити на вітамінному хайпі, запустивши онлайн-магазин вітамінок.
Більш оригінальна стартап-ідея у вітамінній сфері – вітамінний бар. Звісно, інвестувати у будь-який заклад громадського харчування в наш час дуже небезпечно, але вітамінний бар може стати винятком. У такому барі відвідувачам будуть пропонуватись різні напої, коктейлі, що містять вітаміни та сприяють зміцненню імунітету. Відбою від клієнтів у бару не буде (особливо якщо вкласти достатньо грошей в інтернет-маркетинг і рекламу).
Висновок – як запустити стартап?
Як ви вже могли переконатись, на сьогоднішній день існує чимало перспективних стартап ідей. Однак, для запуску будь-якого успішного стартапу знадобляться чималі інвестиції (йдеться не лише про десятки, а й про сотні тисяч доларів). Самостійно знайти інвестора для стартапу в Україні завжди було непросто, а зараз – практично неможливо.
Підвищити Ваші шанси залучити інвестора для запуску та розвитку власного бізнесу допоможуть спеціалізовані сервіси InVenture з просування інвестиційних пропозицій.
Найбільш популярні інвестиційні проекти та стартапи в Україні на порталі InVenture
Стартап Україна: найкращі стартапи та новини про стартапи на порталі InVenture
Ідеї для стартапу. Стартап-ідеї. Стартап ідеї для малого бізнесу. Стартап ідеї з нуля. Бізнес ідеї стартапи 2024. Ідеї для стартапу в 2024. Найкращі ідеї для стартапу. Цікаві ідеї для стартапу. Найкращі бізнес-ідеї для стартапів. Відмінна ідея для стартапу. Де взяти ідеї для стартапу. Де шукати ідеї для стартапів? Ідея стартапу проекту. Стартап пропозиції ідеї. Ідеї іт стартапу. Топ ідей для стартапу. Стартап ідеї сайту. Стартап 2024 року. Який запустити стартап? ТОП бізнес ідей для стартапів. Найактуальніші стартап ідеї для бізнесу у 2024 році в Україні. Список ідей для стартапів. Як знайти ідею для стартапу? Де знайти ідею для стартапу? Стартап ідеї для малого бізнесу. Ідеї для стартапу з нуля. Ідеї для стартапу it. Ідеї стартапу для молоді. Незвичайні ідеї для стартапу.