Всім відомо, що для будь-якого бізнесу хороша маркетингова стратегія означає збільшення кількості клієнтів. Але маркетингова стратегія щодо просування інвестиційних проектів швидко стала також одним із найважливіших факторів у залученні інвесторів. Натхненні зростанням цифрової економіки нові підприємства привносять такі необхідні зміни в багато традиційних галузей. Однак, з іншого боку, ці підприємства поступово створюють жорстке конкурентне середовище, де кожен новий учасник виборює залучення капіталу від обмеженої кількості інвесторів. А маркетинг стає одним із небагатьох інструментів, доступних компаніям та стартапам, які хочуть привернути увагу зацікавлених осіб.
Потенційні інвестори, як і клієнти, не звернуть увагу на вас, доки ви не заявите про себе.
Ось кілька корисних порад, які допоможуть розробити правильну стратегію в галузі маркетингу, щоб залучити відповідних інвестицій або партнерів у ваш бізнес.
Одна з найбільших помилок, яку роблять багато підприємців-початківців – це «жебрання» у будь-кого, хто готовий їх вислухати. Відчайдушно потребуючи фінансів, більшість власників компаній просуватимуть свій бізнес чи ідеї без попереднього визначення типу інвестора, якого вони хочуть залучити. У результаті «правильному» бізнесу з «неправильним» інвестором чи інвестиційною платформою майже завжди судилося зазнати невдачі, особливо у разі виникнення ідеологічних розбіжностей між засновником підприємства та тими, хто вкладає в нього свої гроші.
Перш ніж розпочати розробку стратегії маркетингу, щоб залучити потенційних вкладників, знайдіть трохи часу, щоб дізнатися, хто для вас є ідеальним інвестором. Дізнайтеся про такі речі, як ніші, в які вони найчастіше інвестують, розташування їхніх інвестицій та їх інвестиційний потенціал. Якщо плануєте брати участь у венчурних та приватних акціонерних компаніях, дізнайтеся якнайбільше про окремих осіб, які приймають рішення в цих компаніях, щоб підвищити ефективність маркетингового плану та привернути їхню увагу.
Дізнатися більше про шанси залучення інвестицій та відповідні для Вас типи інвесторів можна використовуючи наступний сервіс.
Тільки охарактеризувавши свого ідеального інвестиційного партнера, можна розпочати впроваджувати маркетинговий план з урахуванням цієї інформації, щоб залучити його.
Сформуйте інвестиційну PR-стратегію для максимального впливу
Після того, як ви з'ясували, який тип інвестора є для вас оптимальним, важливо переконатися, що PR-стратегія чітко скоординована і адресує правильне повідомлення про компанію особам, які приймають відповідні рішення.
Один із ефективних способів досягти цього – переконатися, що PR-кампанії підтримуються надійною стратегією цифрового маркетингу. Згідно з дослідженням, проведеним агентством маркетингу Aquare, добре продумана стратегія контенту, призначена для створення тисяч ретвітів та залучення реферального трафіку – це єдиний спосіб забезпечити максимальне охоплення та залучення аудиторії під час проведення PR-кампанії.
Цінність PR-кампанії не обов'язково дорівнює витраченій її проведенні в сумі. Ефективний план платної реклами в соціальних мережах є життєво важливим, але правильний підхід і використання в рамках рекламної кампанії впливових людей є настільки ж важливими для органічного охоплення. Охоплюючи всі бази, а в даному випадку, цифрові канали, PR-кампанія має більше шансів опинитися перед потрібними можливими інвесторами та привернути їхню увагу.
І не забувайте правильно розраховувати годину проведення PR-кампаній. Прес-релізи, електронні листи та розсилки та інші елементи PR-стратегії мають бути заздалегідь сплановані відповідним чином, щоб закласти основу для продуктивних переговорів.
Зміцніть свою присутність у цифровому просторі
На додаток до PR-стратегії будь-який інвестор, який хоче взаємодіяти з вашим брендом, повинен відчувати його присутність у цифровому просторі. Останнє, що можна зробити для свого бізнесу – це провести успішну презентацію можливому інвестору лише для того, щоб він провів цілий день у пошуках найменшої згадки про ваш бренд в інтернеті.
Тому одним із найважливіших елементів онлайн-ідентичності бізнесу є веб-сайт. Зазвичай, це перше місце, куди приходять за додатковою інформацією про діяльність компанії. Незважаючи на всю важливість, лише невелика кількість малих та середніх підприємств приділяють належну увагу своїм сайтам, якщо вони взагалі мають.
Переконайтеся, що ваш веб-сайт, особливо цільова сторінка, виглядає простим і легким для очей і легко завантажується. Останнє особливо важливе, оскільки час завантаження сторінки істотно впливає на показник відмов потенційних інвесторів та клієнтів. Так, якщо час завантаження сторінки становить п'ять секунд, то кількість відмов сягає близько 38%, що означає масу втрачених можливостей та людей, яких можна було залучити.
Ваша присутність у цифровому просторі також має містити соціальні мережі. Це ще один важливий елемент маркетингу, який наблизить бренд до потенційних вкладників. Однак замість того, щоб використовувати всі доступні канали, розвивайте виключно соцмережі, які дійсно актуальні для вашої фірми та інвесторів. Наприклад, якщо ви займаєтеся онлайн-продажами модного одягу, то ви можете зробити свій бренд більш впізнаваним за допомогою таких платформ, як Pinterest та Instagram, ніж Twitter.
Існує і безліч інших способів розробки стратегії маркетингу для залучення інвестицій за межами цифрового простору. Наприклад, відвідування ділових заходів, що надалі може призвести до розмови віч-на-віч з потенційним партнером. Комбінуючи цифрові та традиційні елементи маркетингу, ви отримаєте набагато більше шансів зустрітися з людьми, які можуть привести бізнес до успіху.
Зверніться до професіоналів у сфері просування інвестиційних пропозицій
Найоптимальніший варіант, звернутися до спеціалізованих майданчиків, якими управляють інвестиційні брокери, саме вони знають усі нюанси розробки та впровадження ефективної інвестиційної PR стратегії.
Так, наприклад, компанія InVenture розробила для шукачів інвестицій та продавців бізнесу комплекс технологічних інструментів, спрямованих на якнайшвидший продаж компаній та залучення капіталу в інвестиційні проекти. Завдяки унікальним та сучасним технологіям у сфері взаємовідносин з інвесторами, понад 1000 клієнтів отримали прямий вихід на потенційних інвесторів.