Бізнес під час війни – особливості лабораторних послуг

Бізнес під час війни – особливості лабораторних послуг

Олексій Бабич, Генеральний директор Медичної лабораторії ДІЛА про особливості розвитку сектору лабораторних послуг та франчайзингової моделі бізнесу

Що змінила війна та як вона вплинула на галузь лабораторної діагностики та плани розвитку ДІЛА?

Як і кожний бізнес, лабораторний також зазнав багато змін за рік повномасштабної війни. Нам довелось відкоригувати стратегію компанії, враховуючи внутрішні і зовнішні фактори. Змінився наш клієнт, його поведінка та географічне розташування, змістились акценти та пріоритети на певні продукти і цікавість споживачів до них. Яскравим прикладом є, наприклад, тестування на Covid, яке з початком війни втратило свою актуальність. Крім того, при побудові процесів, ДІЛА і досі має враховувати тих «чорних лебедів», які продовжують з’являтись навіть тоді, коли компанія починає відчувати відносну стабільність. До війни в нас були великі плани щодо розвитку мережі, які ми вимушені були призупинити. Проте, вже у березні 2022 року ми відновили роботу відділень і ті напрацювання, які в нас були, і почали розширювати мережу відділень  ДІЛА – як за рахунок власних, так і шляхом відкриття партнерських відділень. Лабораторні послуги – це сфера здоров’я, тож попит на них залишається, не дивлячись на воєнні дії. Тому ми продовжили розвиватись, і за період війни відкрили нову лабораторію на Заході України, а також 29 власних відділень, і 7 партнерських.

Які плани на 2023 рік в напрямку франшизи, чи планується його зміцнення?

 Так, ми почали працювати над зміцненням напрямку франшизи з кінця минулого року і маємо великі плани на поточний рік. Франшиза – це хороший спосіб швидко розширювати мережу, розділяючи з партнером фінансові витрати, доходи та менеджерські зусилля. Враховуючи те, що ми змінили підхід до типів відділень, тепер в нас є можливість запропонувати нашим майбутнім партнерам формат, відповідно до їхньої готовності інвестування та водночас потреб ринку: це приміщення у форматі Mini та Light, площею 70-90 квадратних метрів і 35-50 квадратних метрів відповідно. В залежності від цього залежить і розмір інвестицій? і період окупності – від 14 до 20 місяців в середньому.

Чи є акцент на певні регіони, де ви шукаєте партнерів?

ДІЛА існує на українському ринку вже майже 25 років. Наш бренд досить сильний і впізнаваний, ми маємо репутацію і довіру серед наших клієнтів по всій Україні. Проте, для розвитку мережі у регіонах, ми маємо враховувати особливості та підходити до цього питання індивідуально. Як я вже казав, ми відкрили нове виробництво на Заході України, що розширило для нас нові можливості і дозволило ще більше покращити терміни видачі результатів досліджень, враховуючи спрощення логістичних маршрутів. Тому ми робимо акцент у нашому розвитку партнерської мережі, в тому числі і на заході країни. Зі свого боку ми підтримуємо бренд у регіонах і продовжуємо працювати над його впізнаванністю, допомагаючи тим самим збільшувати клієнтопотік. Ми враховуємо також і досвід конкурентів, коли франчайзі вимушені були швидко закривати бізнес саме з причини низького знання бренду. Тому, розуміючи важливість поведінки і репутації материнської компанії, інформаційно ми підтримуємо партнерів. Щодо інтересу з боку франчайзі, ми як і раніше маємо великий попит у центральній Україні та збільшення активності у західному регіоні.

Олексій Бабич, Генеральний директор Медичної лабораторії ДІЛА

Олексій Бабич, Генеральний директор Медичної лабораторії ДІЛА

Які конкурентні переваги при інвестиціях у франчайзингову програму ДІЛА?

Основна вигода в тому, що ми підтримуємо партнерів, і зацікавлені, щоб вони не зазнавали фінансових збитків. Тому фінансова модель передбачає вигідні умови, особливо у перші місяці співпраці, коли ДІЛА готова взяти на себе певні навантаження і дати франчайзі час швидше вийти на період самоокупності. Ми налаштовані на довгострокову співпрацю і зацікавлені у тому, щоб наші франчайзі заробляли швидше і напрацьовували базу клієнтів, допомагаючи нам розширювати мережу. Більше того, навіть після року партнерства нас цікавить перебіг їхніх справ – чи отримує власник очікуваний дохід, чим ми ще можемо його підтримати. Бо якщо він зазнає збитки, він автоматично перестає виконувати ті вимоги, які ми висуваємо – а саме, професійний підхід і якість в наданні послуг. Наші партнери мають вигравати конкуренцію за персонал, надавати достойні умови праці, створювати відповідні до стандартів ДІЛА умови для клієнтів, стираючи різницю між власним і партнерським відділенням.

Крім фінансової підтримки, що ще залишається на боці ДІЛА?

Враховуючи специфіку лабораторного бізнесу, багато процесів ми залишаємо на боці компанії: виробництво, логістика, промоція послуг, розвиток бренду і реклама, навчання та розвиток персоналу. Ми підтримуємо наших франчайзі на всіх етапах, починаючи від підбору приміщення і до розрахунку майбутнього плану окупності (в залежності від міста розташування з кількістю населення, формату відділення, клієнтопотоку та ін). Напочатку співпраці ми видаємо інвестору Книгу франчайзі, де на кожному етапі покроково прописуємо порядок дій. Такий взаємовигідний підхід є запорукою довгострокових відносин, до яких ми прагнемо. Вже понад 17 років ми активно розвиваємо цей напрямок, у найактивнішій фазі – з 2019 року. Постійно вдосконалюємо і переглядаємо умови співпраці.

Франшиза ДІЛА

Франшиза ДІЛА - Краща інвестиція в медичний бізнес у партнерстві з ДІЛА

Який портрет ідеального франчайзі? Що вимагається від інвестора крім фінансових вкладень, що важливо (якісь компетенції інвестора, вибір локацій і т.і.)

Наш ідеальний франчайзі – це хороший управлінець з чітким розумінням сервісу та клієнтоорієнтації. Наявність медичної освіти не є обов’язковою, адже основні процеси залишаються на нашому боці. Маючи певні менеджерські якості і підтримку з боку ДІЛА, він має всі умови для того, щоб побудувати  успішний бізнес. До речі, серед наших франчайзі є і колишні співробітники, які вирішили спробувати себе у власному бізнесі. Маючи розуміння, як процеси ДІЛА працюють зсередини, вони свідомо зробили вибір та успішно керують власними відділеннями.

Враховуючи військові дії на території України, чи гарною ідеєю є вкладатись у бізнес та відкривати нові відділення?

Кожний сам має зробити для себе вибір. Для когось комфортніше залишатись у стані очікування, для інших це час дій та перспектив. Не дивлячись на війну, ринок медичних послуг живе й розвивається і ми разом з нашими партнерами бачимо нові можливості для розвитку мережі. Ми відкриваємо нові відділення та працюємо на посилення економіки країни. Зараз ми можемо з впевненістю сказати, що попри будь-які зовнішні обставини, ДІЛА продовжує рухатись вперед.

Заповнити анкету для співпраці можна за посиланням: https://bit.ly/3nv7akb

Читайте також