Коротко про проєкт
Литовська компанія UAB Rail Asset Management, що входить до складу холдингу Rail Holding та маючи понад 20 років досвіду на ринку залізничної логістики в країнах Центральної Азії та спеціалізується на управлінні вагонним парком, його оренді, оперуванні та забезпеченні повного циклу обслуговування рухомого складу пропонує до розгляду проект з придбання нових 80-футових вагонів-платформ для контейнерних перевезень, які працюватимуть на території Казахстану у складі міжнародних вантажних поїздів по маршруту Китай–Казахстан–Європа та інших. Інвестор отримує стабільний пасивний дохід від довгострокових орендних контрактів з національними та міжнародними операторам, а компанія Rail Asset Management виступає надійною Управлючою компаніює проекту.
Регіональний фокус проекту: Республіка Казахстан, фокус проекту на Середній (Транскаспійський) транспортний коридор між Китаєм та Європою.
Актуальність та проблематика
Попит на перевезення контейнерів через Середній коридор швидко зростає, однак існуючий парк вагонів-платформ не повністю забезпечує потреби ринку. Дефіцит рухомого складу обмежує пропускну здатність і знижує ефективність перевезень.
Рішення проблеми та інформація про продукт
Закупівля нових вагонів-платформ у сертифікованого казахстанського виробника з заводською гарантією та введення їх у роботу під управління досвідченої компанії Rail Asset Management. Продукт вирішує дефіцит рухомого складу, забезпечує зростаючий попит на транзитні та експортні перевезення та створює для інвестора надійний інструмент отримання доходу.
Короткий аналіз ринку
- За 5 років обсяги контейнерних перевезень у Казахстані зросли більш ніж удвічі.
- У 2024 році контейнерний транзит зріс на 62 %, до 4,5 млн тонн, прогноз до 10 млн тонн до 2027 р.
- Казахстансько-китайські переходи збільшили обсяг на 12 %, до 31,8 млн тонн.
- Тренд: дефіцит платформ та підтримка держави і міжнародних організацій (ЄС, Китай).
Клієнти та контрагенти
- Основні клієнти: (орендарі) крупні приватні компанії оператори міжнародних та внутрішніх маршрутів та державні компанії перевізники.
- Потенційні орендарі — КТЖ, KDTS, приватні оператори.
- Виробник платформ — Завод у Казахстані
- Страхування — локальні страхові компанії.
- Кредитування – локальні банки Казахстану або Міжнародні Банки Європи, ОАЕ та Китаю.
Поточний стан розвитку проекту
- Визначено виробника та вартість вагонів
- Розроблена фінансова модель
- Є домовленості з потенційними операторами щодо довгострокових контрактів.
- Пропрацьовано схему взаємодії між компаніями
На даний момент — підготовчий етап (реєстрація у МФЦА, переговори з заводом та операторами). Капіталізація ще не здійснена, угоди готуються після підтвердження інвесторів.
На даний момент — проект на стадії передзапуску, пропрацьована взаємодія між всіма учасниками процесу та зібран пул інвесторів, на даний час стадія переговорів з виробником вагонів для виходу у оптимальні значення ціни.
Команда проєкту (керівна ланка)
Андріус Гедріс — директор
- Понад 20 років досвіду в бізнесі та управлінні. Акціонер холдингу та директор Rail Asset Management.
- Має глибоке комерційне розуміння залізничної галузі. Завдяки системному підходу та знанню ринку успішно запускає нові логістичні проєкти з мінімальними витратами.
Олександр Бобров — керівник з проєктів та інвестицій
- Понад 5 років досвіду у залученні інвестицій у сектор рухомого майна.
- Брав участь у запуску та розвитку успішних проєктів у сфері автотранспорту.
- Ініціатор та координатор поточного інвестиційного проекту.
Ключові фінансові показники
- IRR (USD): ≈ 18.6 – 21.1%
- ROI (10 років): +228 – 254%
- AVG DSCR: 1.5×
- Сума інвестицій (31 вагон): $1,643 млн – $1,798 млн
- Equity інвестора (30%): $465 000 – $511 500
- Кредит (70%): $1 085 000 – $1 193 500 ануітетний кредит 12,6%
- Розмір депозиту 15%: $162 750 – $179 025
- Сумма додаткових витрат для введення в експлуатацію: 31 вагон * $3 000 = $93 000
Інвестиційний кошторис
Мінімально необхідні інвестиції – купівля 31 платформи, що еквівалентно $720 750 – $783 525. Більший обсяг обго-ворюється окремо.
Залог для банку – гарантія фонду “ДАМУ” та вагони або депозит, що вкладається під відсоток. Реєстрація компанії на території Казахстану.
$53 000 – $58 000 / вагон = $1,643 – $1,798 млн за склад (31 вагон). У витрати входять: закупівля, доставка, реєстрація, страхування, техобслуговування.
Можливості виходу з проєкту
- Продаж вагонів через 10 років за прогнозованою ціною $38 000 – $40 000 /од. (~$1,178 млн – $1,240 млн за склад).
- Повне погашення кредиту на 10 рік.
- Передчасний вихід інвестора з проекту буде обговорюватись індивідуально та розроблятись планвомірний вихід без нанесення збитків учасникам угод.