Локація: Київ, Україна
Проблема, яку вирішує продукт
На українському ринку відсутня сучасна онлайн-платформа для аукціонів автомобілів. Основні гравці — AutoRia та RST — працюють за моделлю класичних дошок оголошень, без механіки торгів. Існуючі аукціони здебільшого державні/арештмайно (CETAM, Prozorro.Sale)
Рішення проблеми та інформація про продукт
Продукт пропонує можливість проведення аукціонів для автомобілів в Україні за моделлю Cars & Bids (США). Сервіс об’єднує продавців і покупців на одному майданчику, забезпечуючи прозору процедуру торгів, експертний супровід і безпечні розрахунки.
Опис та характеристики послуг
- надання платформи для проведення аукціону з продажу/купівлі авто;
- можливість замовлення фотозйомки для авто;
- консультації з приводу продажу авто;
- можливість придбання реклами для розширення охоплення аудиторії;
- AI-помічник для підбору автомобіля за параметрами користувача.
Конкурентні переваги:
- перша в Україні платформа, що спеціалізується на автоаукціонах;
- без очікування імпорту авто;
- можливість обговорення технічних і юридичних аспектів в оголошенні;
- модерація оголошень і стандартизований опис;
- AI-помічник для підбору оптимального авто за потребами та бюджетом.
Короткий аналіз ринку
Розмір ринку: у 2024 МВС виконало 2,0+ млн реєстраційних операцій; ~120 тис. — нові авто, ~224 тис. — уживані з імпорту (за 10 міс.). Це свідчить про масштаб вторинного ринку (згідно з даними hsc.gov.ua).
Упродовж 2025 року обсяги внутрішніх перепродажів авто суттєво переважають імпорт вживаних машин. Частка імпорту (перші реєстрації) коливається в межах 11–23%. Це свідчить про домінування внутрішнього ринку.
Тренди ринку:
- автомобільний ринок України продовжує зростати — збільшується як імпорт, так і кількість перших реєстрацій. Українці дедалі частіше обирають автомобілі, що поєднують економічність із комфортом, надійністю та безпекою (джерело);
- поява спрощених механізмів продажу автомобілів (наприклад, онлайн-перереєстрація у «Дії»);
- держава послідовно вдосконалює процедури купівлі-продажу та перереєстрації авто, роблячи їх швидшими й зручнішими для користувачів (джерело).
Збут та просування
- наявність маркетплейсу та пропозиції: індивідуальні продавці, автоклуби, автосалони, наявні авто у імпортерів з Copart (США);
- основні клієнти: приватні продавці, автосалони, автоклуби, імпортери;
- основні покупці:індивідуальні користувачі, автосалони, автоклуби та корпоративні клієнти;
- просування: фокус на контент-маркетингу та соціальних медіа — Instagram, TikTok (історії, відео з авто); реклама на профільних сайтах і телеграм-каналах. Розвивається партнерство з дилерськими центрами та СТО, а також участь у тематичних заходах — Car Fest, Old Car Land тощо.
Основні постачальники та контрагенти
- фізичні продавці / приватні власники — основні джерела контенту, які наповнюють маркетплейс оголошеннями;
- сервіси перевірки авто (VIN-перевірка, історія, юридичний статус, пробіг тощо) — надають дані, API-інтеграції та модерацію, формуючи прозорість і довіру ринку;
- інститути / аналітичні центри — партнери у проведенні досліджень, підготовці звітів та розробці рекомендацій для розвитку галузі;
- платіжні системи / фінансові партнери (наприклад, Nova pay) — забезпечують оплату оголошень, сервісів просування, а також інтеграцію можливостей лізингу чи фінансування.
Поточний стан розвитку проекту (ROADMAP)
Команда і персонал
- Горбунов Олексій Євгенович - Co-Founder, CTO, Development and Infrastructure
- Радько Максим Андрійович - Co-Founder, CEO, Strategy and Growth
Основні поточні і цільові показники проекту
Продукт перебуває на стадії розробки (Proof-of-Concept). Доступна демо-версія платформи за посиланням: https://mao-cars.vercel.app/
Прогноз грошових потоків (5 років):
- початкові інвестиції: $2.5 млн (рік 0);
- прибуток зростає з невеликого обсягу в рік 1 до ≈ $3.0 млн в рік 5 (0.3 → 0.7 → 1.3 → 2.0 → 3.0 млн $ по роках 1–5);
- exit (5-й рік): оцінка компанії 3 × / $7.5M, 5 × / $12.5M або 7 × / $17.5M від вкладень.
|
Показник |
3× ($7.5M) |
5× ($12.5M) |
7× ($17.5M) |
|
Рік 1 (CF) |
0.3 |
0.3 |
0.3 |
|
Рік 2 (CF) |
0.7 |
0.7 |
0.7 |
|
Рік 3 (CF) |
1.3 |
1.3 |
1.3 |
|
Рік 4 (CF) |
2.0 |
2.0 |
2.0 |
|
Рік 5 (CF) |
3.0 |
3.0 |
3.0 |
|
Вихід (Exit) |
7.5 |
12.5 |
17.5 |
|
NPV (20% диск.) |
≈2.8 |
≈6.2 |
≈8.2 |
|
IRR |
≈53% |
≈61% |
≈68% |
|
Період окупності |
≈4 роки |
≈4 роки |
≈4 роки |
ІНВЕСТИЦІЙНА ПРОПОЗИЦІЯ
Загальний обʼєм інвестицій: $2 500 000 на 24 місяці, що охоплюють 12 місяців розробки до запуску та 12 місяців активного функціонування на ринку.
Форма інвестування:
1. Equity (частка у компанії) – стратегічний партнер отримує 25% акцій (залежно від розміру внеску та домовленостей):
- seed-інвестор → 25%
- фаундер 1 → 30%
- фаундер 2 → 30%
- CMO (головний маркетолог) → 10%
- gap/резерв (майбутній пул або Series A) → 5%
2. Стратегічне партнерство – додатково можливий формат Smart Money (інвестор допомагає не лише грошима, а й контактами, маркетингом, експертизою).
Можливості виходу із проекту
-
Продаж частки стратегічному інвестору або партнеру
-
автобізнес в Україні має високу динаміку росту, тому є ймовірність купівлі компанії більшою платформою (наприклад, Autoria, RST, міжнародні онлайн-аукціони);
-
оцінка бізнесу може зростати у 5–7 разів від інвестицій при масштабуванні на весь ринок.
-
M&A (злиття/поглинання): можливе злиття з великим маркетплейсом чи гравцем на ринку фінансових/страхових сервісів (наприклад, банки чи страхові компанії, що пропонують авто-кредити).
-
IPO (Initial Public Offering): довгострокова стратегія: вихід на IPO або лістинг на альтернативній біржі (наприклад, Варшава чи Вільнюс), після досягнення суттєвої частки ринку.
Контакті дані: @Alexey_Horbunov (Telegram)