Контакти
Українська Fozzy Group може стати неочікуваним претендентом на купівлю Carrefour Polska

Українська Fozzy Group може стати неочікуваним претендентом на купівлю Carrefour Polska

Французька мережа Carrefour готується до продажу свого бізнесу в Польщі, і серед потенційних покупців несподівано вирізняється власник мережі супермаркетів Silpo, яка вже давно виявляє інтерес до ...

Французький ритейлер Carrefour планує продати свої активи в Польщі, і одним із можливих претендентів на їх придбання може стати українська група Fozzy Group, якій належить мережа супермаркетів Silpo. Про це повідомило видання wiadomoscihandlowe.pl.

Хоча аналітики вважають найбільш імовірним сценарієм поділ бізнесу Carrefour між кількома гравцями, зокрема представниками не лише продуктової галузі, джерела не виключають, що саме Silpo може стати «темною конячкою» цієї угоди.

Fozzy Group — другий за величиною продовольчий ритейлер України після АТБ. Станом на червень 2025 року компанія управляла 840 магазинами під брендами Silpo, Fora, Thrash!, Fozzy, Le Silpo, Favore та Foodpod. За рік мережа зросла на 14 нових торгових точок, не враховуючи магазинів на окупованих територіях.

Цікаво, що Fozzy вже має опосередковану присутність у Польщі: з кінця 2023 року компанія володіє 90% акцій польської фірми IDKFA IDCLIP, яка за франшизою управляє магазином Carrefour у Познані. Решта 10% належать Макею Гавронському, керівнику логістики Fozzy Group. Це співробітництво дозволило українцям детально вивчити специфіку роботи Carrefour Polska, особливо у франчайзинговому напрямі.

Раніше власник Silpo Володимир Костельман неодноразово заявляв про плани відкрити мережу супермаркетів у Польщі. Ще до війни Fozzy вивчала світові практики роздрібної торгівлі у США, Великій Британії, Франції та інших країнах, а з 2023 року компанія активно досліджує польський ринок, співпрацюючи з місцевими фермерами, пивоварами та шеф-кухарями.

За даними французького видання La Lettre, у вересні Carrefour спільно з JP Morgan створив спеціальну «data room» — платформу, де потенційні інвестори можуть ознайомитися з конфіденційною інформацією про бізнес.

Для Silpo активи Carrefour у Польщі, особливо мережа супермаркетів, можуть стати унікальною можливістю для виходу на великий ринок ЄС. Наразі Carrefour Polska управляє 768 магазинами, зокрема 95 гіпермаркетами, 148 супермаркетами та понад 500 магазинами формату Express.

Експерти вважають, що інтерес Silpo до Польщі пояснюється великою кількістю українців, які проживають у країні — близько 1,5 млн осіб, що створює природну клієнтську базу. Водночас аналітики застерігають, що побудувати системний бізнес на насиченому польському ринку буде складно через логістичні обмеження: найближчий розподільчий центр Silpo розташований у Львові.

За оцінкою директора GT Partners Ukraine Ігоря Гуглі, найімовірнішим сценарієм може стати часткове придбання магазинів Carrefour українською мережею та їх поступова інтеграція під брендом Silpo.

Поки що Fozzy Group не коментує можливу участь в угоді. Однак, на думку експертів, саме українська мережа може стати найбільш доречним покупцем: як новий гравець ринку, вона не викликатиме антимонопольних побоювань — на відміну від таких гігантів, як Biedronka чи Lidl.

Читайте також