Ford Motor заявила, що планує побудувати завод із виробництва акумуляторів для електромобілів вартістю $3,5 млрд у Мічигані з використанням технології, ліцензованої китайською компанією, яка стала одним із найважливіших гравців в автомобільній промисловості.
Завод, який буде побудований в Маршаллі, сільському містечку приблизно за 100 миль на захід від Детройта, стане останнім у списку нових заводів з виробництва акумуляторів і електромобілів, про які компанії оголосили в останні місяці. Ford розраховує найняти на заводі близько 2500 осіб та розпочати виробництво у 2026 році.
Автовиробник заявив, що володітиме 100% заводу і вироблятиме акумуляторні батареї з використанням технологій та послуг компанії Contemporary Amperex Technology Limited, відомої як CATL. Компанія, найбільший у світі виробник акумуляторів для електромобілів, має 13 власних заводів у Європі та Азії, але жодного у США.
Усього чверть століття тому китайські чиновники палко просили американських автовиробників привнести свої інвестиції та досвід до Китаю. Сьогодні ролі помінялися місцями: один із найбільш легендарних промислових гігантів Америки запросив у Китаю технології, необхідні для виживання в глобальному автомобільному ландшафті, що швидко змінюється.
"Це допоможе нам швидше виробляти більше електромобілів", - заявив у понеділок виконавчий голова компанії Ford Вільям Клей Форд-молодший.
Ford прагне захистити себе від напруженості між США та Китаєм, вирішивши повністю володіти заводом та ліцензуючи лише технології від CATL, яка постачає батареї Tesla, BMW та іншим великим автовиробникам.
Новий завод Ford вироблятиме акумулятори, до складу яких входять літій, залізо та фосфат — комбінація, відома як LFP. Ці батареї дешевші, тому що вони не містять дорогих інгредієнтів, таких як кобальт та нікель, які використовуються в інших батареях. Батареї LFP також мають ту перевагу, що вони довговічніші. Але батареї, що містять кобальт та нікель, містять більше енергії, що дозволяє електромобілям проїжджати далі без підзарядки.