Кріштіану Роналду (повне імя Кріштіану Роналду душ Сантуш Авейру), відомий також як CR7, португальський професійний футболіст, який народився 5 лютого 1985 року. Він вважається одним із найбільших футболістів усіх часів. Є пятиразовим володарем "Золотого мяча", пятиразовим переможцем Ліги чемпіонів, чемпіоном Європи, переможцем Ліги націй. Португалець — найрезультативніший футболіст на рівні збірних, рекордсмен за кількістю проведених матчів у єврокубках, найкращий бомбардир в історії чемпіонатів Європи та Ліги чемпіонів. Він визнавався найкращим футболістом та бомбардиром сезону в Англійській премєр-лізі, іспанській Прімері та італійській Серії А.
Крім своєї спортивної карєри, Кріштіану Роналду також займається бізнесом та відомий своєю інвестиційною діяльністю.
Ще в 2021 році Forbes назвав Кріштіану Роналду першим футболістом, який досяг позначки $1 млрд сукупного щорічного доходу.
Диверсифікація джерел доходу Кріштіану Роналду вражає:
- поточна зарплата Кріштіану Роналду у футбольному клубі «Аль-Наср» із Саудівської Аравії ($210 млн на рік)
- під час гри в англійському «Манчестер Юнайтед» Кріштіану Роналду заробляв $23,8 млн на рік, а в рамках 4-річного контракту з італійським «Ювентусом» $64 млн на рік.
- багатомільйонні рекламні контракти з Altice, Clear Shampoo, Herbalife, Abbott, Armani, Tag Heuer, DAZN, Egyptian Steel, Unilever, MTG, PokerStars, Castrol, TAG Heuer, Binance та інші можуть приносити Кріштіану Роналду близько $40 млн.
- довічний контракт з Nike на $1 млрд, підписаний у 2016 році, приносить Кріштіану Роналду щороку $24 млн.
- доходи від власного бренду CR7 (нижня білизна, взуття, парфуми та одяг) приносить Кріштіану Роналду близько $4 млн на рік.
- доходи від соцмереж, де за ним стежить багатомільйонна публіка (у листопаді 2022 року Кріштіану Роналду став першою в історії людиною, яка набрала 500 мільйонів передплатників у Instagram)
- амбасадорство в рамках заявки Саудівської Аравії на проведення чемпіонату світу з футболу у 2030 році (за це Кріштіану Роналду може отримати $224 млн).
Розкішний готель на узбережжі Саудівської Аравії
2024 року стало відомо, що Кріштіану Роналду консолідував капітал на будівництво розкішного готелю на західному узбережжі Саудівської Аравії.
Улюблена футболіста, Джорджіна Родрігес, опублікувала у своєму Instagram фотографію, на якій видно, як виглядатиме сучасний готель. Будівлі будуть збудовані на воді і матимуть незвичайну форму. Вони будуть круглими. Усередині них будуть розташовані спальні та басейни.
Розташування готелю на Близькому Сході, звісно, не випадково. В даний час Роналду є послом у Саудівській Аравії і робить свій внесок в економічний розвиток країни.
Футбольний симулятор UFL
2023 року Кріштіану Роналду у складі групи інвесторів вклав $40 млн у розробку футбольного симулятора UFL, який має стати конкурентом серії EA Sports FC, амбасадором якого є аргентинський форвард «Інтер Майамі» Ліонель Мессі.
Розробка проекту ведеться з 2016 року. У грі можна буде створювати власні футбольні клуби із понад 5 тисяч ліцензованих футболістів з усього світу. Гра буде доступна безкоштовно, без обовязкових платежів або щорічних зборів, регулярно додаватимуться нові функції та оновлення. Розробники поки що не назвали дату релізу, але повідомляють, що близькі до завершення роботи. У UFL можна буде грати на приставках XSX, Xbox One, PS5 та PS4.
Мережа готелів Pestana CR7 Hotel
У 2016 році Кріштіану Роналду інвестував понад $40 млн у будівництво чотирьох готелів спільно з однією з найбільших готельних компаній Португалії Pestana Hotel Group, яка сьогодні володіє 102 готелями по всьому світу. Частка футболіста частка у проекті готелів становить 50%, а готелі отримали назву Pestana CR7 Hotel. Готелі розташовані в Марракеші, Лісабоні, Мадриді та Нью-Йорку.
Відомо, що готельний бізнес приносить Кріштіану Роналду близько $200 млн. на рік.
Сьогодні також стало відомо, що Кріштіану Роналду та Pestana Group відкриють ще один готель Pestana CR7 у Парижі у 2027 році.
Чотирьохзірковий готель, розташований неподалік залізничного вокзалу Аустерліц, і матиме 210 номерів, а також дах і басейн на десятому поверсі, бар та вид на Париж на 180°. Проект, який отримав назву Austerlitz A7A8, зрештою включатиме кампус, а також магазини, студентський гуртожиток, громадський центр Еммауса, 2000 паркувальних місць для велосипедів і громадське паркування.
Мережа клінік з пересадки волосся Insparya
У 2019 році Кріштіану Роналду вклав €1 млн у мережу клінік з діагностики, лікування та трансплантації волосся Insparya в Іспанії, яка тепер на 50% належить йому.
На сьогодні Insparya Group володіє 13 клініками у Португалії, Іспанії, Італії та Омані.
Послугами трансплантації волосся вже скористалися близько 60 тисяч осіб, які заплатили за це від 3 до 8 тисяч євро.
Бренд одягу CR7
Кріштіану Роналду також інвестував капітал у власний бренд одягу з абревіатурою CR7. Цей бренд пропонує широкий асортимент чоловічого одягу та аксесуарів, включаючи джинси, сорочки, футболки, білизну, шкарпетки, взуття та інші товари. Колекції CR7 характеризуються сучасним дизайном, високою якістю матеріалів та стильними акцентами. Бренд активно просувається як усередині Португалії, так і за її межами, привертаючи увагу покупців завдяки своїй асоціації з Кріштіану Роналду.
Ціни на фірмові речі CR7 досить високі: туалетна вода коштує близько 60 євро, сорочки – не нижня 65 євро, шкарпетки – 12 євро, а вартість пари трусів стартує від 25 євро. Виробництвом спідньої білизни займається датська компанія JBS Textile Group, створена в 1939 році. За зовнішній вигляд речей відповідає американець Річард Чай. Повідомляється, що з кожного продажу Кріштіану Роналду отримує 13%, а його щорічний заробіток від бренду CR7 становить 6-10 млн. євро.
Мережа фітнес клубів Crunch Fitness
Кріштіану Роналду та американська мережа Crunch Fitness домовилися про співпрацю та відкриття тренажерних залів, коли Роналду ще виступав за «Реал». Два CR7-клуби збудували в Мадриді, а один із них базується в престижному районі столиці – Сьюдад Лінеаль. Планувалося, що фітнес-зали під франшизою розвиватимуться по всій Європі, сьогодні під брендом CR7 by Crunch Fitness функціонує 11 клубів.
NFT-площадка FanCraze
У 2022 році Кріштіану Роналду виступив співінвестором в раунді фінансування серії А на суму $100 млн проекту FanCraze - торгівої NFT-площадки для колекціонування предметів крикету. FanCraze підписав угоду з Міжнародною радою крикету (ICC) про запуск ексклюзивних NFT для крикету на блокчейні Flow.
Digital агентство Thing Pink
2017 року Кріштіану Роналду придбав контрольний пакет акцій одного з найбільших цифрових агентств Португалії.
Thing Pink активно співпрацювали з Кріштіану Роналду раніше, створивши весь цифровий контент для знаменитого музею суперзірки у Фуншалі, присвяченого йому самому та його трофеям.
Агентство має офіси в Лісабоні та Порту та має серед клієнтів McDonalds, Levis та футбольний клуб Порту.