Китайський лідер онлайн-торгівлі Alibaba Group здивував ринки, оголосивши про плани розділити свою імперію на шість підрозділів, які індивідуально залучатимуть кошти та вивчатимуть первинні публічні пропозиції. Здійснюючи найбільшу реорганізацію у своїй історії, Alibaba вдасться вирішити два завдання — заспокоїти як уряд, який недовіряє великим технологіям, так і інвесторів, травмованих багаторічним репресивним режимом.
Перехід до структури холдингової компанії є рідкістю великих китайських технологічних компаній і може стати зразком для колег, таких як оператор WeChat Tencent. Адміністрація Сі Цзіньпіна давно критикувала вплив онлайн-платформ, побоюючись, що концентрація влади та даних серед кількох технологічних компаній придушує інновації та загрожує владі партії. Alibaba та Tencent інвестували у сотні стартапів протягом багатьох років, часто допомагаючи формувати цілі сегменти споживчого інтернету від замовлення таксі до доставки продуктів.
Реструктуризація Alibaba знаменує собою відхід від традиційної прихильності інтернет-компаній тримати більшу частину своїх операцій під одним дахом, керуючи всім, від супермаркетів до центрів обробки даних, під основною егідою Alibaba. Децентралізація бізнес-напрямків компанії та повноважень щодо прийняття рішень вирішує одне з основних завдань Пекіна під час його масштабних репресій. Ще одним ключовим пріоритетом є прискорення зростання після того, як роки обмежень Covid Zero призвели до зниження активності у другій світовій економіці.