У чому різниця між "посередниками" та професійними M&A-радниками?

У чому різниця між "посередниками" та професійними M&A-радниками?

Більшість бізнес-брокерів (так званих "посередників") в Україні мають дуже низький рівень успішно закритих угод — менше 5%. Чому так відбувається?

На жаль, у більшості бізнес-брокерів (так званих "посередників") в Україні дуже низький рівень успішно закритих угод — менше 5%. Чому так відбувається?

Тому що більшість таких брокерів не роблять чотири ключові речі:

  1. Не вивчають досконало бізнес свого клієнта, його потенціал та всілякі ризики для покупців;
  2. Не готують повні та якісні інформаційні матеріали (інвестиційні меморандуми, тизери, презентації) про бізнес;
  3. Не здійснюють ефективний маркетинг на широку аудиторію потенційних інвесторів.
  4. Не здатні комплексно супроводжувати угоду (починаючи від розуміння структури угоди, закінчуючи юридичним супроводженням)

Замість цього вони просто працюють на кількість — беруть у роботу будь-який бізнес, «розкидують» через месенджери короткий опис пропозиції серед таких самих посередників та знайомих, розміщують оголошення на OLX і сподіваються на закриття угоди.

Чому вони так працюють? По-перше, це найлегший шлях: не потрібно занадто глибоко занурюватись у кожен бізнес. По-друге, навіть за низького коефіцієнта успішності математика все одно може бути вигідною — якщо комісія складає умовно $20 тис, то можна заробити $40–50 тис. на 1–2 "вдалих" угодах з 20–25 клієнтів протягом року.

InVenture працює інакше. Якщо ми беремо бізнес у продаж, у нашого клієнта є вибір: замовити потужну маркетингову кампанію і самостійно вести перемовини і закривати угоду або ж скористатися додатково брокерськими послугами і приймати мінімальну участь у процесі підготовки і здійснення угоди. Ми не беремо всі проекти в роботу, лише ті, які з нашої точки зору мають інвестиційну привабливість, відповідають балансу ціни та показникам ефективності бізнесу або характеристикам активів.


Що ми робимо інакше?

1. Залучення покупців:

На протязі 15 років ми щодня шукаємо та додаємо нових інвесторів до своєї бази та розширюємо мережу комунікаційних інструментів з інвесторами.

Використовуємо особисті та професійні зв’язки, LinkedIn, лідогенерацію з власного інвестиційного маркетплейсу (який добре ранжується у Google).

Проводимо прямий пошук стратегічних покупців у відповідних галузях.

2. Скринінг покупців:

Забезпечуємо повну конфіденційність – жоден покупець не отримає доступ до конференційної інформації без підписання NDA або персонального погодження можливості розповсюдження інформації з боку замовника.

Перевіряємо покупців за критеріями: досвід, репутація, наявність капіталу, мотивація, терміни придбання тощо.

3. Професійні матеріали:

Перед запуском продажу бізнесу на ринок ми проводимо детальне інтерв’ю з власником (як мінімум одну годину), збираємо важливу, необхідну інформацію. Також, ми, зазвичай робимо візит на об’єкт для огляду і підтвердження наявності активів бізнесу та оцінки їх стану.

Готуємо детальний Інвестиційний меморандум (20–30 сторінок) для зацікавлених покупців, та скорчену пропозицію для просування на інвестиційному порталі InVenture.


Навіщо все це потрібно?

Ми ставимо за ціль продати 100% бізнесів, які є в нас в роботі і задовольнити кожного клієнта. Звичайно в силу низької ліквідності підприємств особливо тих, які знаходяться в стресовому стані, і в цілому враховуючи воєнний стан в країні та загальну слабкість економіки, нам не вдається в оптимістичні строки вирішити питання кожного.

Але навіть, якщо протягом року чи навіть декількох нам не вдається закрити угоду, ми продовжуємо працювати на результат не залишаючи наші зобов’язання перед клієнтом.

Наводимо приблизну статистику по одній з останніх угод з продажу кондитерського виробництва у Вінницькій області (підприємство останні роки працювало з мінімальними показниками прибутковості):

  • Строки продажу: червень 2024 – лютий 2025 (8 місяців)
  • Формат продажу: максимальний рекламний пакет + брокерській супровід
  • Кількість зацікавлених покупців: 12
  • Кількість відвідувань підприємства: 7
  • Кількість офіційних пропозицій: 2
  • Додаткова інформація про угоду

Звичайно, нашою метою є створення конкуренції між покупцями, щоб отримати найкращу ціну та умови для клієнта.
Щоб отримати дійсно хорошу пропозицію, потрібно охопити десятки тисяч потенційних інвесторів. Цей підхід працює — і ми постійно вдосконалюємо його, щоб давати нашим клієнтам результат, який диктує ринок.

Саме тому InVenture — це вибір №1 для власників, які серйозно налаштовані продати бізнес чи комерційну нерухомість, хочуть зробити це ефективно, швидко та вигідно. Якщо вам цікава така стратегія, зверніться до нас — будемо раді обговорити, як ми можемо вам допомогти.

Читайте також