Польська мережа Zabka з більш ніж 10 000 магазинів вийде на біржу з метою залучити $1,5 млрд

Польська мережа Zabka з більш ніж 10 000 магазинів вийде на біржу з метою залучити $1,5 млрд

Польська компанія Zabka Group, яка керує найбільшою в Європі мережею магазинів крокової доступності, оголосила про плани розмістити акції на Варшавській фондовій біржі, йе має стати найбільше за ...

Польська компанія Żabka Group, яка управляє найбільшою в Європі мережею магазинів крокової доступності, оголосила про плани розмістити акції на біржі. Це IPO може стати найбільшим на Варшавській фондовій біржі за три роки, пише Bloomberg.

Зазначається, що вихід на IPO надасть польському рітейлеру доступ до ринків капіталу у разі потенційних операцій із поглинання.

Фонд CVC Capital розпочне раунд зустрічей із інвесторами, щоб встановити ціновий діапазон продажів. Угода може оцінити Żabka у $8 млрд. За даними джерел, Żabka може залучити від $1 млрд до $1,5 млрд.

Сама Żabka деталі лістингу поки що не розкриває.

Як пише Bloomberg, у Польщі традиційна роздрібна торгівля поступово відмирає, і залишаються дискаунтери та магазини, які поєднують бакалію та їжу на виніс.

Магазини Żabka пропонують широкий асортимент товарів повсякденного споживання, включаючи продукти харчування, напої та предмети першої потреби.

Однак посилення конкуренції та відмінності в культурі купівлі продуктів харчування в Європі можуть стримати зусилля компанії з розширення та обмежити зростання, вважають деякі опитані агентством аналітики. Тому саме зараз Zabka планує вийти на ринки капіталу та розглядає потенційні можливості поглинання.

CVC купила Żabka у Mid Europa Partners у 2017 році за 1 млрд євро (1,1 млрд дол.), що стало найбільшою угодою у секторі роздрібної торгівлі продуктами харчування у Польщі. Наразі мережа магазинів Żabka налічує понад 10 тисяч магазинів.

У 2023 році продажі Żabka Group зросли приблизно до 22,8 мільярда злотих ($5,9 мільярдів) порівняно з 4,3 мільярдами злотих у 2017 році. Компанія, яка тоді була збитковою, 2023 року заробила 2,8 мільярда злотих прибутку.

Нещодавно Żabka вийшла на ринок Румунії, придбавши контрольний пакет акцій дистриб'ютора споживчих товарів DRIM Daniel Distributie.

Понад 500 українців стали власниками магазинів Żabka у Польщі, підписавши договір франшизи. Більшість із них – жінки Представник компанії Пшемислав Київські зазначив, що кількість українців, які відкривають магазини Żabka, лише зростатиме.

За даними компанії, цього року понад 86% франчайзі досягли місячного виторгу не менше 27 000 злотих (близько 291 000 грн). Щоб стати франчайзі, потрібно мешкати в Польщі не менше двох років або мати польське громадянство. Для іноземців є деякі інші умови, зокрема короткий термін проживання.

Читайте також